Yamaha TDM 850 en 900 Topic Deel 6

Als je een gokje wil wagen, nog wel even 40% bijtellen 😳
 

Bijlagen

  • Screenshot_20230305_222249.jpg
    Screenshot_20230305_222249.jpg
    39 KB · Weergaven: 39
Antwoord als op de site zelf; maakt niet uit als mn bod dan ook maar geaccepteerd wordt ;)
 
Laatst bewerkt:
Heb nog wat materiaal over :

Ketting Tsubaki Omega-ORS 525 118 (TDM900)

Voor kettingwiel JT52016RB (3VD/4TX)
Achter kettingwiel JTR867.43 (4TX) + JTR300.42 (TDM900)

Stuur maar bod bij interesse in Pb.
 

Bijlagen

  • IMG_20230323_114454.jpg
    IMG_20230323_114454.jpg
    355,7 KB · Weergaven: 13
  • IMG_20230323_114548.jpg
    IMG_20230323_114548.jpg
    242,2 KB · Weergaven: 12
  • IMG_20230323_114612.jpg
    IMG_20230323_114612.jpg
    217,4 KB · Weergaven: 14
  • IMG_20230323_114631.jpg
    IMG_20230323_114631.jpg
    211,8 KB · Weergaven: 12
Laatst bewerkt:
Vraagje! Iemand in Zuid Holland een cdi te leen? Tdm 850 4tx uit 2001 geeft 1 vonk op de linker cilinder na het indrukken van de startknop, wil die computer even uitsluiten
 
Ik zou eerst even naar de bobines kijken, vooral omdat het maar 1 cilinder is. Ervaring leert dat die nog wel eens willen 'lekken' naar het frame.
 
Toch kunnen ze ondanks een juiste weerstandswaarde 'lekken' zoals @TDMprutser zegt. Zelf ook meegemaakt. Even de bobines wisselen en kijken of de andere bougie dan vonkt is zo gecontroleerd.
 
Ja. Klopt. Heb ik ook gehad. Doorgemeten. Prima waardes. Bleek toch stuk. Om gek van te worden.

Foto's van een ritje van 200km vorige week, 8 liter getankt:
WhatsApp Image 2023-04-09 at 12.10.43.jpeg
WhatsApp Image 2023-04-09 at 14.35.53.jpeg
WhatsApp Image 2023-04-09 at 14.58.26.jpeg
WhatsApp Image 2023-04-11 at 17.11.20.jpeg
 
Helaas, het probleem wisselt niet met de bobines mee. Weerstandswaarden van de pickup zijn ook in orde. Gezien de historie van de motor en het probleem verdenk ik deze zaken ook niet echt. Mocht niemand hier een CDI met groene sticker hebben dan ga ik het web maar op. Lees ook dit topic voor de volledige technische info.
 
Ik ga binnenkort even wat onderhoud plegen aan de 900:

- kleppen meten/stellen
- bougies
- HEL remleidingen rondom
- Remblokken voor en achter vernieuwen. Die zijn nog niet op maar als ik toch bezig ben..
- Remklauwen goed schoonmaken en kijken hoe goed de pistons nog zijn
- voorvorkolie + seals vervangen

Met 105.000km wel tijd voor.
Olie is recent ververst, oliefilter ook.
Achterband is net vervangen, weer een Roadsmart III. De vorige heeft het ruim 21.000km volgehouden en was nog niet op, maar wel vierkant.

Zijn er nog andere dingen om rekening mee te houden?
 
Ik ga binnenkort even wat onderhoud plegen aan de 900:

- kleppen meten/stellen
- bougies
- HEL remleidingen rondom
- Remblokken voor en achter vernieuwen. Die zijn nog niet op maar als ik toch bezig ben..
- Remklauwen goed schoonmaken en kijken hoe goed de pistons nog zijn
- voorvorkolie + seals vervangen

Met 105.000km wel tijd voor.
Olie is recent ververst, oliefilter ook.
Achterband is net vervangen, weer een Roadsmart III. De vorige heeft het ruim 21.000km volgehouden en was nog niet op, maar wel vierkant.

Zijn er nog andere dingen om rekening mee te houden?
Luchtfilter, progressieve veren, remvloeistof.
 
Luchtfilter, progressieve veren, remvloeistof.
Luchtfilter heb in nieuw liggen maar is nog perfect schoon dus beetje zinloze vervanging.

Veren ga ik nu niet vervangen, zit volgens mij al wat anders in… achter zit een hyperpro zag ik.
Remvloeistof wordt uiteraard gedaan met de nieuwe leidingen :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan