Yamaha TDM 850 en 900 Topic Deel 6

Bei Facebook anmelden
Aparte kleurstelling...
2023-09-19 08_39_47-(20+) Marketplace - Yamaha 850 4tx Bieden vanaf 1000 _ Facebook.png2023-09-19 08_40_10-(20+) Marketplace - Yamaha 850 4tx Bieden vanaf 1000 _ Facebook.png2023-09-19 08_40_47-(20+) Marketplace - Yamaha 850 4tx Bieden vanaf 1000 _ Facebook.png
 
@Kars.
Ff over de achterveer van de 850. Bovenop zit een hard/zacht instelling. Die staat bij zo ongeveer elke TDM op hard. Voor de verstelling aan de onderkant zit in de ori gereedschap set een haaksleutel. Echter voorzover ik weet gebruikt bijna niemand die mogelijkheid. En dan gaat het muurvast zitten. Ergo onbruikbaar...
 
  • Leuk
Waarderingen: Kars
Koop een YSS veer, zet de achterkant 5cm hoger, en je krijgt er een andere motor voor terug.
 
Koop een YSS veer, zet de achterkant 5cm hoger, en je krijgt er een andere motor voor terug.
Mag ik ook kiezen welke motor? ;)
Maar dat zal inderdaad de volgende investering worden.

@Kars.
Ff over de achterveer van de 850. Bovenop zit een hard/zacht instelling. Die staat bij zo ongeveer elke TDM op hard. Voor de verstelling aan de onderkant zit in de ori gereedschap set een haaksleutel. Echter voorzover ik weet gebruikt bijna niemand die mogelijkheid. En dan gaat het muurvast zitten. Ergo onbruikbaar...
Ja precies, die ring. Bij voorgaande motoren heb ik daar altijd de veervoorspanning mee gedaan, maar nu zit die (ook bij mijn TDM) muurvast.
Ik zal eerst eens met goeie kruipolie proberen, anders toch een andere schokker tzt.
 
Als het echt los moet, en je wil er mee bezig, wacht tot de wintermaanden dat je er een maand niet op rijdt.
Dan veer los halen, kruipolie, tijd geven, bankschroef en rustig aan kracht zetten.
Hoe rechter hoe beter, lukt het niet, andere kant op, inspuiten, en een dag later weer proberen.
 
Het weer los krijgen van zo'n ring is behoorlijk kansloos. Ik heb het wel vaker, zonder resultaat geprobeerd. Beter is om een gewoon een andere schokbreker te kopen. Nog iets dat vaak vast zit ... het stiftje bovenop de voorvering. Ook die wordt blijkbaar niet vaak gebruikt op de meeste TDM 's.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kars
Voor de liefhebber heb ik nog een setje Laser Pro Stocks te koop, passend op de TDM-850 3VD en 4TX modellen. Inclusief RVS Y-stuk.
Beide zijden lichte krassen (zijn er waarschijnlijk grotendeels nog wel uit te polijsten), en aan de binnenzijde een deukje welke niet zichtbaar is bij montage. Verder in goede staat.
Dit betreft de For Racing Use Only-versie, de kenner weet wat voor een gruwelijk mooi geluid hieruit komt.
Bij interesse graag een PB-tje.

Wubbes
 
Over is wel een bekende naam op tuning-gebied, volgens mij hebben zij ook ooit een uitlaat voor de TDM850 gemaakt die onder het blok zat (beetje zoals de Tracer 900 nu ook heeft).
 
Bij cmsnl.com staat ie ook, dan wel uitverkocht maar wel voor €1086,- . Ben nu wel heel benieuwd hoe dit klinkt ook. Zeker omdat de voorbochten samen komen. En performance technisch of dat samenkomen ook iets oplevert. En de voorbochten lijken dikker dan standaard.
 
Waarschijnlijk dient dat ongeveer hetzelfde nut als een balanspijp in sommige uitlaatsystemen. Als elke cilinder via een aparte pijp uitblaast (2-in-2) kan er performanceverschil ontstaan door buislengteverschil en dergelijke, dat wordt verminderd bij een 2-in-1-in-2 systeem heb ik begrepen.
 
Waarschijnlijk dient dat ongeveer hetzelfde nut als een balanspijp in sommige uitlaatsystemen. Als elke cilinder via een aparte pijp uitblaast (2-in-2) kan er performanceverschil ontstaan door buislengteverschil en dergelijke, dat wordt verminderd bij een 2-in-1-in-2 systeem heb ik begrepen.
Ah, op die manier ja.. Ik ben trouwens benieuwd of je met dit systeem nog een middenbok kan hebben.
Ben bang van niet
 
Oktober de laatste post .. Is er niets meer te melden over de TDM's? Ik heb wel wat.. Het blok van m'n 3VD was niet in orde, laten reviseren is duur, dus een andere 3VD op de kop getikt. Dat blok loopt goed, dus nu van twee één maken. Een soort van winter project dus. Ik heb dus weer een hoop onderdelen op voorraad. Mocht je wat nodig hebben stuur ff een pb. Naast de 3VD een 4TX van 2000 gekocht. Met een paar maanden kan ik een vergelijkend onderzoek doen. Wat is de fijnste TDM de eerste of de laatste.
 
Oktober de laatste post .. Is er niets meer te melden over de TDM's? Ik heb wel wat.. Het blok van m'n 3VD was niet in orde, laten reviseren is duur, dus een andere 3VD op de kop getikt. Dat blok loopt goed, dus nu van twee één maken. Een soort van winter project dus. Ik heb dus weer een hoop onderdelen op voorraad. Mocht je wat nodig hebben stuur ff een pb. Naast de 3VD een 4TX van 2000 gekocht. Met een paar maanden kan ik een vergelijkend onderzoek doen. Wat is de fijnste TDM de eerste of de laatste.
Nu nog een 900 erbij en je kan de test compleet maken.
 
Hier geen updates. Hij rijdt super na het groot onderhoud van afgelopen jaar.

Voor deze winter nog op de planning:
- radiator laten repareren
- voorvorkolie vervangen. De seals etc heb ik al liggen van cmsnl. Iemand tips qua olie?

En dan dit jaar vooral lekker rijden.
 
Hier ook weinig spannends te melden. In de winter rijd ik niet zoveel. Verder is de motor gewoon perfect. Doel is om minimaal 1x per maand te rijden. Is in december helaas niet gelukt en voor januari heb ik nog 10 dagen....
 
Terug
Bovenaan Onderaan