Yamaha thunderace slaat niet aan

Kayke

Rookie
5 dec 2020
18
2
Hallo,

ik heb een vraagje over mijn thunderace als hij een nacht heeft gestaan is hij gewoon niet meer aan de praat te krijgen. Maar als
Hij even heeft gelopen start hij super en rijdt verder prima.
Ik weet niet meer waar ik het moet zoeken.
Het volgende heb ik al gedaan:
- bougies vervangen van een speling van 0,7 wat wordt voorgeschreven.
- tank volledig gespoeld en de leidingen vernieuwd.
- Carbs zijn volledig schoongemaakt en co schroeven staan op 3 slagen uit zoals word voorgeschreven.
- lucht filter vernieuwd.
- exup klep gecontroleerd op werking

-bobines doorgemeten krijg ik een 3 ohm waarde dat zou voldoende moeten zijn ?

bougies vonken ook
En zijn ook nat en de kleur gaat richting
Het bruine dus dat zou goed moeten zijn.
Hij gebruikt wel de nodige olie zou het daarmee te maken kunnen hebben ?

hebben jullie een idee waar ik dit verder in kan gaan zoeken ?
 
Valse lucht is een optie. Dan kan hij heel bijzonder gaan lopen.
Dit is vermoedelijk een model met choke, gebruik je die wel goed?

Dat hij veel olie gebruikt zegt mij dat hij mogelijk de zuigerveren versleten heeft. Dan zal hij ook minder compressie opbouwen en dus ook slecht starten. Ik weet niet of je een compressie meter hebt of kunt lenen?
 
Olieverbruik moet je niet over inzitten. De Ace mag 1 op 1500 lopen.
Probeer je ace eens met korte momentjes te starten. Dat wil zeggen, de startknop niet langer dan een seconde indrukken. Yamaha's zijn als ze wat ouder worden moeilijke starters. Ik heb er 4 staan waar een complete startprocedure aan gekoppeld zit, anders lopen ze nooit.

Wanneer zijn de kleppen voor het laatst gesteld? Daar valt wel veel in te halen. Uitlaatkleppen geen probleem, inlaatkleppen verlopen gewoon, heeft met het slijtagepatroon te maken wat scheelt tussen in en uitlaatkleppen
 
Hoi Erwin,

Valse lucht is het zo ver ik weet niet want verder rijd hij perfect als die een beetje warm start hij ook meteen compressie tester heb ik niet in bezit. Met choke of zonder choke verschillende standen hij slaat niet aan.
 
Hoi rob,

Ik zal eens met korte start proberen. ik heb geen idee wanneer de kleppen zijn gesteld. Ik heb laatst wel even het kleppendeksel gedemonteerd maar ik weet niet zo goed hoe ik dat moet meten heb wel voelermaatjes hier liggen.
 
Ik kan je er wel doorheen helpen om je de kleppen te controleren, eventueel kan je nog even langs rijden voordat ik de YZF750R dichtmaak (hetzelfde blok), daar kan ik je in praktijk laten zien hoe je de kleppen controleert. Je hebt geen WPHB nodig als je mij in de buurt hebt... ;)

Ik ga het alleen niet voor je doen B|*O*
 
Ik kan je er wel doorheen helpen om je de kleppen te controleren, eventueel kan je nog even langs rijden voordat ik de YZF750R dichtmaak (hetzelfde blok), daar kan ik je in praktijk laten zien hoe je de kleppen controleert. Je hebt geen WPHB nodig als je mij in de buurt hebt... ;)

Ik ga het alleen niet voor je doen B|*O*

hahaha, helaas woon je erg ver weg ik
Woon in het zuiden van Limburg, dus dat is een flink stuk rijden.
 
hahaha, helaas woon je erg ver weg ik
Woon in het zuiden van Limburg, dus dat is een flink stuk rijden.
Nou, misschien moet ik dan maar een tutorial maken. Hey, kijk uit dat je de pakking nioet sloopt, die kost 70 euro, als die op de mat ligt

Hoeveel olie stookt-ie op???
 
Nou, misschien moet ik dan maar een tutorial maken. Hey, kijk uit dat je de pakking nioet sloopt, die kost 70 euro, als die op de mat ligt

Hoeveel olie stookt-ie op???

heb net eventjes met pulsen gestart hij ploft alleen verder niets. Ik weet niet precies hoeveel hij gebruikt. Ja een soort tutorial zou fijn zijn.
 
Nou, maak je over dat olieverbruik iig dan geen zorgen meer tot jr weet wat-ie echt verbruikt, maar wel over de kleppen. Wat voor KM stand, 80.000 zeker...ja daar heb je het al

;)
 
40000 is de helft van 80000, en dan moeten de kleppen gesteld. Door de bank genomen is 40000 genoeg voor controle waarbaj ze doorgaans nog door kunnen, maar het kan ook zijn dat je Ace wat intensiever belast is waardoor het nodig is om te stellen. De controle bij 40000 geeft vaak aanleiding geen kleppen te stellen maar door te gaan met een geringe afwijking wat bij die magische 80000 die ik je noemde een absolute noodzaak meebrengt om kleppen te stellen.
Ik zal kijken of ik vandaag een tutorialtje kan maken om een controle uit te voeren
 
40000 is de helft van 80000, en dan moeten de kleppen gesteld. Door de bank genomen is 40000 genoeg voor controle waarbaj ze doorgaans nog door kunnen, maar het kan ook zijn dat je Ace wat intensiever belast is waardoor het nodig is om te stellen. De controle bij 40000 geeft vaak aanleiding geen kleppen te stellen maar door te gaan met een geringe afwijking wat bij die magische 80000 die ik je noemde een absolute noodzaak meebrengt om kleppen te stellen.
Ik zal kijken of ik vandaag een tutorialtje kan maken om een controle uit te voeren

ja dat zou fijn, kan dit dan ook verklaren waarom hij ploft, dat zijn slag niet meer goed is of is dat puur mengsel ?
 
Nee, dat er kleppen op 0 staan, dus tegen het open blijven staan aan.

Probeer eens te starten met Remmenreinger, of desnoods Snelstart
 
Kan het niet gewoon zijn dat z'n stationaircircuit van zn carburateurs wat smerig worden en dicht begint te koeken? Met ietsjes minder benzine lopen de meeste motoren warm nog prima, maar starten wordt nogal lastig dan.
 
Kan het niet gewoon zijn dat z'n stationaircircuit van zn carburateurs wat smerig worden en dicht begint te koeken? Met ietsjes minder benzine lopen de meeste motoren warm nog prima, maar starten wordt nogal lastig dan.
Ik ga er vanuit dat schoongemaakte carbs ook schoon zijn, natuurlijk kan je daaraan twijfelen maar dan kan je wel bezig blijven.
- Carbs zijn volledig schoongemaakt en co schroeven staan op 3 slagen uit zoals word voorgeschreven.
 
Ik ga er vanuit dat schoongemaakte carbs ook schoon zijn, natuurlijk kan je daaraan twijfelen maar dan kan je wel bezig blijven.
Clank is blind en kan daardoor niet lezen.

Misschien dan nog wel de vraag hoe het spul is schoongemaakt. Er komen vaak zat topics langs van mensen die er wat remmenreiniger overheen laten gaan en klaar.
 
Volledig schoon is voor mij volledig schoon, ook mijn idee is om te laten nbevestigen dat het echt zo is omdat ikzelf donders goed weet dat een schoonmaakbeurt maar half goed gebeurt en dat er echt wel wat bij komt kijken.
Maarja, als het zo gezegd wordt...
 
Terug
Bovenaan Onderaan