YAMAHA TRACER 900 DEEL IV

Welke aftermarket uitlaat heb je er onder liggen?

  • Akrapovic

    Stemmen: 51 45,5%
  • Scorpion

    Stemmen: 8 7,1%
  • Mivv

    Stemmen: 4 3,6%
  • Arrow

    Stemmen: 11 9,8%
  • Anders...

    Stemmen: 38 33,9%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat is de beste stroomaansluiting bij een Tracer 900 voor een Navigatie? Rechtstreeks op de accu of toch op een andere plek?

Er zitten onder een rubber hoes 2 afgedopte aansluitingen achter de teller. Je hebt de helft van de witte connector nodig of je gebruikt na het verwijderen van de afsluitdopjes alleen de metalen stiften en waterdichte afsluiting in de originele connector. Zijn per aansluiting 2A gezekerd en worden ingeschakeld door het kontakt. Zo kan je de aansluiting van bv navigatie mooi wegwerken en hou je voor het snel even iets aansluiten de 12V plug vrij.

Connector accessoires tracer 900.jpg Accessoire connectoren tracer 900.jpg
 
Laatst bewerkt:
Er zitten onder een rubber hoes 2 afgedopte aansluitingen achter de teller. Je hebt de helft van de witte connector nodig of je gebruikt na het verwijderen van de afsluitdopjes alleen de metalen stiften en waterdichte afsluiting in de originele connector. Zijn per aansluiting 2A gezekerd en worden ingeschakeld door het kontakt. Zo kan je de aansluiting van bv navigatie mooi wegwerken en hou je voor het snel even iets aansluiten de 12V plug vrij.

Bekijk media item 1327464


Hi, waar kun je deze ergens bestellen? Kan ze niet vinden... ;-)
 
Op mijn 2017 Tracer zit er standaard een 12v aansluiting aan de linkerkant van de kuip.. was het bij voorgaande modellen een accessoire?
 
Op mijn 2017 Tracer zit er standaard een 12v aansluiting aan de linkerkant van de kuip.. was het bij voorgaande modellen een accessoire?

Hi,

Op de mijne uit 2015 zit ook een 12v aansluiting. Weet niet of dat standaard is. Denk het eigenlijk wel. Aan de rechterkant zit een 'voorbereiding' voor iets van een aansluiting.
 
Hi,

Op de mijne uit 2015 zit ook een 12v aansluiting. Weet niet of dat standaard is. Denk het eigenlijk wel. Aan de rechterkant zit een 'voorbereiding' voor iets van een aansluiting.

12V is standaard als ik het goed heb, die andere kant is eigenlijk gemaakt voor eventuele USB. Bij die van mij heeft de vorige eigenaar er een USB port in gezet die er precies invalt.
 
Ik heb de navigatie -die ik sporadisch gebruik- op de std 12V connector zitten (links van de kuip).
Niet volmaakt, als ik flink aan het gas hang, dan trilt de plug er uit. opgelost met een postbode elastiek.
Als je voortdurend navigeert, zou ik een andere oplossing kiezen.
Jammer dat Yamaha niet zo'n "BMW" Pinstekker gebruikt. Die trillen niet los.
 
Vanochtend trok een andere motormuis naast me op bij het stoplicht en zei "weet je dat je zonder kentekenplaat rijdt?". Ik zei "nee", en toen herhaalde hij zijn vraag. Anyway, ik stoppen bij eerste gelegenheid en verroest: ik heb geen kentekenplaat meer. Zie foto. Iemand wel eens "zomaar" een kentekenplaat verloren? Het lijkt eraf getrokken, het afgescheurde plastic van de houder zit nog rond de bouten. Bizar toch? Op mijn 2017 tracer zal het toch nog geen materiaalmoeheid zijn hoop ik. Aangifte doen?
IMG_1777 2.JPG
 
Vanochtend trok een andere motormuis naast me op bij het stoplicht en zei "weet je dat je zonder kentekenplaat rijdt?". Ik zei "nee", en toen herhaalde hij zijn vraag. Anyway, ik stoppen bij eerste gelegenheid en verroest: ik heb geen kentekenplaat meer. Zie foto. Iemand wel eens "zomaar" een kentekenplaat verloren? Het lijkt eraf getrokken, het afgescheurde plastic van de houder zit nog rond de bouten. Bizar toch? Op mijn 2017 tracer zal het toch nog geen materiaalmoeheid zijn hoop ik. Aangifte doen?
Bekijk bijlage 1333369
Zeker aangifte doen. Straks ligt er een bon voor te snel rijden op je mat met jou kenteken
 
Vanochtend trok een andere motormuis naast me op bij het stoplicht en zei "weet je dat je zonder kentekenplaat rijdt?". Ik zei "nee", en toen herhaalde hij zijn vraag. Anyway, ik stoppen bij eerste gelegenheid en verroest: ik heb geen kentekenplaat meer. Zie foto. Iemand wel eens "zomaar" een kentekenplaat verloren? Het lijkt eraf getrokken, het afgescheurde plastic van de houder zit nog rond de bouten. Bizar toch? Op mijn 2017 tracer zal het toch nog geen materiaalmoeheid zijn hoop ik.

Had een paar weken geleden exact hetzelfde probleem. Gebeurde op een stuk zeer slechte weg waardoor de boel behoorlijk heen en weer rammelde.
De kunstof houder van de kentekenplaat was afgebroken, de resten plastic zat nog om de boutjes.
Omdat de plaat aan de achterkant behoorlijk uitsteekt krijgt deze waarschijnlijk behoorlijke klappen.
Ik had alleen het geluk dat ik met een groep aan het toeren was. 1 van de groep zag m vallen en heeft deze weer opgeraapt:t.
Heb de plaat nu bevestigd met de bouten er doorheen en deze afgewerkt met gele dopjes.
 
Had een paar weken geleden exact hetzelfde probleem. Gebeurde op een stuk zeer slechte weg waardoor de boel behoorlijk heen en weer rammelde.
De kunstof houder van de kentekenplaat was afgebroken, de resten plastic zat nog om de boutjes.
Omdat de plaat aan de achterkant behoorlijk uitsteekt krijgt deze waarschijnlijk behoorlijke klappen.
Ik had alleen het geluk dat ik met een groep aan het toeren was. 1 van de groep zag m vallen en heeft deze weer opgeraapt:t.
Heb de plaat nu bevestigd met de bouten er doorheen en deze afgewerkt met gele dopjes.
Heb voor de zekerheid aangifte gedaan maar interessant om te horen dat het dus inderdaad bij gewoon gebruik kan afbreken. Slechte constructie dan toch.
 
Beste allen,
Even kort voorstellen, Jeroen uit België en nieuw hier op het forum.
Rijdt sinds januari met een zwarte tracer. Ben al een tijdje aan het meelezen op het forum.
Voorlopig vrij tevreden van de Tracer. Enkel veren en uitlaat gaan deze winter vervangen worden. Had een kleine vraag ivm Vering van hyperpro. Rijdt niet veel duo dus vraag me af of de extra kost van de hPa de moeite gaat zijn of niet. Iemand hiermee ervaring?

Gr jeroen
B110DF05-0A71-43FB-B6D7-8E16AE098D0D.jpeg
 
Gisteren heb ik proefgereden op een tracer 900.Rij momenteel een gtr 1400.Wat mij opviel was een zeer onrustig motorgedrag ( in alle modi) en erg slechte windbescherming.Nu is het ook een totaal andere motor dan wat ik gewend ben, maar toch.Heb ik wellicht een toeval gereden?
Vind het wel een mooie motor ( zou een gt willen eventueel), maar niet als ze zo rijden.
Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?
Ik kom van een FJR1300, en had een tracer '15 en nu een Tracer 900GT, Wat je mist in stabiliteit win je dubbel in agiliteit en speelsheid. Nu de GT is wel een stuk stabieler dan de vorige tracer, maar het is allom geweten dat bijna alle hoogpoters instabiel worden rond de 200km/u.
 
Vanochtend trok een andere motormuis naast me op bij het stoplicht en zei "weet je dat je zonder kentekenplaat rijdt?". Ik zei "nee", en toen herhaalde hij zijn vraag. Anyway, ik stoppen bij eerste gelegenheid en verroest: ik heb geen kentekenplaat meer. Zie foto. Iemand wel eens "zomaar" een kentekenplaat verloren? Het lijkt eraf getrokken, het afgescheurde plastic van de houder zit nog rond de bouten. Bizar toch? Op mijn 2017 tracer zal het toch nog geen materiaalmoeheid zijn hoop ik. Aangifte doen?
Bekijk bijlage 1333369
heb hetzelfde meegemaakt op mijn vorige tracer en op mijn fjr , ligt aan de goedkope plastiek plaathouder van de dealer.
ik gebruik nu een aluminium plaat houder van RAD voor 8€ probleem opgelost
 
Beste allen,
Even kort voorstellen, Jeroen uit België en nieuw hier op het forum.
Rijdt sinds januari met een zwarte tracer. Ben al een tijdje aan het meelezen op het forum.
Voorlopig vrij tevreden van de Tracer. Enkel veren en uitlaat gaan deze winter vervangen worden. Had een kleine vraag ivm Vering van hyperpro. Rijdt niet veel duo dus vraag me af of de extra kost van de hPa de moeite gaat zijn of niet. Iemand hiermee ervaring?

Gr jeroen
Bekijk bijlage 1333756
HPA? Hyperpro achter?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan