YAMAHA TRACER 900 DEEL IV

Welke aftermarket uitlaat heb je er onder liggen?

  • Akrapovic

    Stemmen: 51 45,5%
  • Scorpion

    Stemmen: 8 7,1%
  • Mivv

    Stemmen: 4 3,6%
  • Arrow

    Stemmen: 11 9,8%
  • Anders...

    Stemmen: 38 33,9%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Status
Niet open voor verdere reacties.
1:16 vind ik nogal wat Slijk. Ook voor een Tracer. Bij een rustige maar niet zo heel slome rijstijl steed ie gewoon 1:22 hoor.
 
Jongens ik zit met een dilemma. Net een mt 10 gekocht. Twee maanden oud. Alleen neig ik toch echt naar meer comfort en een veel zuinigere motor. Ook omdat ik wil reizen en lange afstanden wil maken. Duitsland België frankerijk en misschien spanje. Mt 10 is echt een monster en super leuk om mee te rijden. Maar begin er net iets te oud voor te worden denk ik haha. Mis comfort, windbescherming en een zuinige motor. Ik reken hier zo een 23 euro af voor een volle tank, maar rijd hier max 170km mee. En ik rijd best veel. Nu al bijna 3000km mee gereden alleen in nl. De kracht van de MT10 is niet een must. Denk dat de tracer genoeg kracht heeft voor me..

Ik kan mijn motor ruilen bij motoport voor een nieuwe tracer 900 GT. Moet nog wel een proefrit maken eerst... Maar heb er vertrouwen in dat het een goede motor is.

Wat zeggen jullie?

Zonde, maar ik heb een beetje hetzelfde met de Tracer(2017). Ik kom van een naked Vtwin en wou meer comfort, dus naar de Tracer gegaan. Nu na 8000km (5maanden) toch een beetje aan het rondkijken naar een naked en wellicht de mt10 (indien er een mooie aanbieding komt) :D. Nog iets te jong voor een tour denk ik, op een naked hoef ik voor mijn gevoel minder hard te gaan om hetzelfde effect te krijgen. bij de Tracer voelt hard gaan pas bij 200kmh.

Ik ben alvast over gegaan op de RON98 (E5) en heb toevallig vandaag moeten tanken. 286 km en er ging 13 liter in. Nog nooit zo'n zuinige motor gehad, lijkt trouwens ook wel meer range te krijgen uit de E5 brandstof.
 
Erg mooi ding, ben altijd al benieuwd geweest naar het vermogen ervan. Hoe ver zit het van de Tracer af? kwa comfort ga je er wel weer op vooruit denk ik :)

Dank je! Het is een super bruut aparaat :9~

Qua vermogen + 15 10 pk en koppel + 20 nm.
Dus in theorie is de KTM de snellere machine van de 2 :)

Ik las dat jij ook een beetje teleurgesteld bent in de Tracer, is een Duke 790 niks voor je?
Je kan leuk zaken doen hoor nu :Y
 
Laatst bewerkt:
Dank je! Het is een super bruut aparaat :9~

Qua vermogen + 15pk en koppel + 20nm.
Dus in theorie is de KTM de snellere machine van de 2 :)

Ik las dat jij ook een beetje teleurgesteld bent in de Tracer, is een Duke 790 niks voor je?
Je kan leuk zaken doen hoor nu :Y

Misschien ook maar eens een proefritje gaan maken dan :P.

Toevallig al wel een proefrit op gemaakt, maar kreeg echt te weinig terug daar voor de Tracer en dan ging het veel geld kosten. Rijd lekker, maar heb al een flink aantal klachten erover gehoord bijv. false neutrals, in 10min rijden wel 3x gehad en allemaal van dat soort kinderziektes krijg je dan. Eigenlijk krijg je dan hetzelfde effect als het 2015 model Tracer.
 
op een naked hoef ik voor mijn gevoel minder hard te gaan om hetzelfde effect te krijgen. bij de Tracer voelt hard gaan pas bij 200kmh.
Ik ken dat gevoel.. daarom rij ik in de warme maanden vrijwel ruitloos. Veel leuker, veel meer snelheidsbesef. Ik snap dat "naked" gevoel wel.
Maar toch dankbaar dat ik er in de koele maanden de tour-configuratie er weer op kan zetten. (met verwarmde handschoenen achter de etalage ruit :-) )
 
Ik ken dat gevoel.. daarom rij ik in de warme maanden vrijwel ruitloos. Veel leuker, veel meer snelheidsbesef. Ik snap dat "naked" gevoel wel.
Maar toch dankbaar dat ik er in de koele maanden de tour-configuratie er weer op kan zetten. (met verwarmde handschoenen achter de etalage ruit :-) )

Hahah ja dat is waar, maar ik rij onder de 12 graden vrijwel niet dus dan heb ik dat niet echt nodig. Persoonlijk vind ik het niet echt mooi zonder scherm/klein schermpje.
 
1:16 vind ik nogal wat Slijk. Ook voor een Tracer. Bij een rustige maar niet zo heel slome rijstijl steed ie gewoon 1:22 hoor.

Ik ben niet van de lichtsten, mijn vrouw rijdt vaak mee en mijn rijstijl is niet op zuinigheid gericht. Toch moet die vrij vloeiend zijn, want mijn remblokjes gaan erg lang mee.

Ik leg me dus neer bij dit verbruik.

Alleen met mijn GS draai ik steeds rond de 5,7 l per 100 km.
 
Misschien ook maar eens een proefritje gaan maken dan :P.

Toevallig al wel een proefrit op gemaakt, maar kreeg echt te weinig terug daar voor de Tracer en dan ging het veel geld kosten. Rijd lekker, maar heb al een flink aantal klachten erover gehoord bijv. false neutrals, in 10min rijden wel 3x gehad en allemaal van dat soort kinderziektes krijg je dan. Eigenlijk krijg je dan hetzelfde effect als het 2015 model Tracer.

Zeker doen! Al is het maar om het verschil te voelen.

Aan de Tracer moest teveel € gespendeerd worden om het een prettige machine voor mij te maken. Sowieso een flinke vering upgrade. Spiegels te smal en zadel een plank :P
 
Ik ben niet van de lichtsten, mijn vrouw rijdt vaak mee en mijn rijstijl is niet op zuinigheid gericht. Toch moet die vrij vloeiend zijn, want mijn remblokjes gaan erg lang mee.

Ik leg me dus neer bij dit verbruik.

Alleen met mijn GS draai ik steeds rond de 5,7 l per 100 km.

Prima toch Slijk, als je maar plezier hebt :t
 
Zeker doen! Al is het maar om het verschil te voelen.

Aan de Tracer moest teveel € gespendeerd worden om het een prettige machine voor mij te maken. Sowieso een flinke vering upgrade. Spiegels te smal en zadel een plank :P
Daarom ben ik nu klaar voor 19000 euro 🙈

Nu is die precies zoals ik het wil en klaar om de wereld te zien
 
Hallo allen!

Ondanks dat ik pas zeer kort lid ben en eigenaar van een tracer, heb ik helaas wat minder nieuws en jullie hulp nodig om jullie ogen open te houden.

Vannochtend is namelijk voor mijn huis m'n motor gejat in de 45 min dat ik even boodschappen was wezen doen met de auto.

Motor stond vast op het stuurslot en een abus ART4 schijfremslot

Motor: Yamaha mt 09 tracer
Bj: 2015
Kleur: zilver/blauw
Km: 17xxx
Kenteken: 48MJVP
Gestolen in Nootdorp

Extra's:
Cosmo GPS houder onder scherm
Cosmo spiegel verlengers
Cosmo radiator cover zwart (mt09)
02 controller
Kleine beschadiging op tank kap aan de rechterkant.

Graag hoor ik van jullie als jullie iets zien of tegenkomen!
 

Bijlagen

  • _20181008_132819.JPG
    _20181008_132819.JPG
    312,1 KB · Weergaven: 66
Hallo allen!

Ondanks dat ik pas zeer kort lid ben en eigenaar van een tracer, heb ik helaas wat minder nieuws en jullie hulp nodig om jullie ogen open te houden.

Vannochtend is namelijk voor mijn huis m'n motor gejat in de 45 min dat ik even boodschappen was wezen doen met de auto.

Motor stond vast op het stuurslot en een abus ART4 schijfremslot

Motor: Yamaha mt 09 tracer
Bj: 2015
Kleur: zilver/blauw
Km: 17xxx
Kenteken: 48MJVP
Gestolen in Nootdorp

Extra's:
Cosmo GPS houder onder scherm
Cosmo spiegel verlengers
Cosmo radiator cover zwart (mt09)
02 controller
Kleine beschadiging op tank kap aan de rechterkant.

Graag hoor ik van jullie als jullie iets zien of tegenkomen!

Hmm kut zeg! Blijkbaar kan dat tegenwoordig ook al niet meer... Ik zal om mij heen blijven kijken, veel tracer's rijden er niet dus ertussen opvallen zal sneller voorkomen.
 
Hallo allen!

Ondanks dat ik pas zeer kort lid ben en eigenaar van een tracer, heb ik helaas wat minder nieuws en jullie hulp nodig om jullie ogen open te houden.

Vannochtend is namelijk voor mijn huis m'n motor gejat in de 45 min dat ik even boodschappen was wezen doen met de auto.

Motor stond vast op het stuurslot en een abus ART4 schijfremslot

Motor: Yamaha mt 09 tracer
Bj: 2015
Kleur: zilver/blauw
Km: 17xxx
Kenteken: 48MJVP
Gestolen in Nootdorp

Extra's:
Cosmo GPS houder onder scherm
Cosmo spiegel verlengers
Cosmo radiator cover zwart (mt09)
02 controller
Kleine beschadiging op tank kap aan de rechterkant.

Graag hoor ik van jullie als jullie iets zien of tegenkomen!
Welke omgeving?
 
Waarom koop je een MT10 dan in eerste instantie ? Heb je je laten verleiden ? Ik vind het zo zonde geld... Als ik zoveel geld uitgeef dan wil ik van te voren wel zeker weten dat ie bevalt. Proefritten maken etc.
Anyway. Als je een goede inruil deal kan maken, go for it.
Ik heb een tijd geleden op een MT10 proef gereden. Ik rij zelf een Tracer.
De MT10 is idd een leuke speelfiets. Maar dat is het dan ook. Ik vond het een te uitdagend fietsje. Wel Erg leuk vermogen. Lekker gassen en sturen kan je er mee.
Er is trouwens ook een tour uitvoering van o.i.d.
Ik vond de windbescherming alleszins meevallen ! Maar natuurlijk wel minder dan de Tracer.
Ik stapte na de proefrit weer op m'n Tracer en had echt zoiets van Aaahh Much better ! Comfort ! Echt een veel betere tour/allround fiets.
Het verbruik van de MT10 is bekend ja...
Maar als je dus veel km's gaat maken, imho is de Tracer, de GT al helemaal, een veel betere keuze !
Succes.

Verleiden kun je het noemen idd. Best stom, maar het is gebeurd. Het is niet zo dat ik het een slechte motor vindt. Absoluut niet. Geniet er echt van. Maar mis een aantal zaken. Wist niet dat het me zodanig zou ergeren. Had mijn research niet goed genoeg gedaan. Wist niet dat de 900 tracer gt zo een verbetering was geworden met de vorige modellen van afgelopen jaren.
Ik kan mijn motor idd meer comfortabel maken en zijbags zetten. Comfort zadel heb ik al gehaald. Wel een redelijk goed verschil. Maar zo een scherm en tassen aan de zijkant zijn zo lelijk after market. Bij de tracer gt is het zo strak. Het klopt gewoon. Nadat vind ik de tracer gt zwart, echt prachtig.
Bedankt voor jullie inbreng heren!
 
Laatst bewerkt:
Zonde, maar ik heb een beetje hetzelfde met de Tracer(2017). Ik kom van een naked Vtwin en wou meer comfort, dus naar de Tracer gegaan. Nu na 8000km (5maanden) toch een beetje aan het rondkijken naar een naked en wellicht de mt10 (indien er een mooie aanbieding komt) :D. Nog iets te jong voor een tour denk ik, op een naked hoef ik voor mijn gevoel minder hard te gaan om hetzelfde effect te krijgen. bij de Tracer voelt hard gaan pas bij 200kmh.

Ik ben alvast over gegaan op de RON98 (E5) en heb toevallig vandaag moeten tanken. 286 km en er ging 13 liter in. Nog nooit zo'n zuinige motor gehad, lijkt trouwens ook wel meer range te krijgen uit de E5 brandstof.

Succes met zoeken! Je verbruik klinkt als muziek in mijn oren haha!
 
Wat is de beste stroomaansluiting bij een Tracer 900 voor een Navigatie? Rechtstreeks op de accu of toch op een andere plek?
 
Wat is de beste stroomaansluiting bij een Tracer 900 voor een Navigatie? Rechtstreeks op de accu of toch op een andere plek?
Ik heb de mijne aangesloten op 1 van de accesoire stekkers achter het windscherm. Deze zijn gezekerd op 2A en zijn geschakeld op het contact.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan