YAMAHA TRACER 900 DEEL IV

Welke aftermarket uitlaat heb je er onder liggen?

  • Akrapovic

    Stemmen: 51 45,5%
  • Scorpion

    Stemmen: 8 7,1%
  • Mivv

    Stemmen: 4 3,6%
  • Arrow

    Stemmen: 11 9,8%
  • Anders...

    Stemmen: 38 33,9%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Status
Niet open voor verdere reacties.
wat is dat tussen je zadels in ?

verder motor ziet er gelikt uit
Dank u, dank u :)

En klopt, dat alu stuk zit er standaard op bij de Tracers vanaf 2018... Binnenkort is ie wel weg, want er is een Bagster zadel in de maak, daar zit ie niet op (kon wel met zo’n plaatje, maar dan moest ik mijn eigen zadel opsturen, en nu niet).
 
Vandaag de TRACER GT niet uitgelaten, maar haar verwend met een opzetstukje op de ruit, tegen wervelingen en een spatbordverlenger tegen modder, maar vooral tegen steenslag tegen de radiator
 
Ben je tevreden van je mra scherm? Hoe groot ben je?

Nee, helaas niet tevreden... ik ben 1.68, en heb nog steeds erg last van gebulder aan mijn hoofd, in elke stand van het scherm. Een poosje terug een stukje gereden op de V-Strom van mijn man, die heeft er een Givi Airflow op zitten.

Conclusie: ik heb minder last van lawaai en gebulder op zijn motor ZONDER oordoppen, dan op mijn Tracer MET oordoppen.

Ik ben er dus nog niet uit wat de juiste ruit is voor deze motor voor mij. Ik wil de VStream tour ruit nog gaan testen, en van de zomer gaat er gewoon een heel laag sportruitje op. De herrie went, maar fijn is anders.
 
Heb een sportruitje besteld van fabri, heb er ondertussen meerdere liggen....mra zelf verkleind en heel goed gelukt, origineel, en dan de givi met opzetruitje.
Vermoed dat het fabri ruitje deze week wel zal arriveren, zal dan eens testen en iets laten weten.
 
Bij de aanbevolen accessoires voor onze Tracers kom ik zelden een skid plate (cq belly pan, onderkuip...) tegen. Omdat ik dit jaar af en toe een stukje gravel, dirt, TET of onverharde alpenpas hoop te doen (geen enduro werk uiteraard) dacht ik bijvoorbeeld aan deze van Cosmo. Wat denken jullie, is dat functioneel het geld en extra gewicht waard?
 
Als je bang bent stenen te raken die de onderkant kunnen beschadigen vooral doen wat je genoeg gemoedsrust geeft om die stukken te rijden.

Voor alleen stukje onverhard zou ik geen skid plate monteren. Dan zou ik eerder dan bescherming tegen het omvallen kijken.
 
Even een vraagje m.b.t. de accesoire aansluiting op de 900 GT (die onder het dashboard). Er lopen twee draden, een zwarte en een bruine/oranje. Ik denk dat zwart de - is en de bruine/oranje de +. Zit ik dan goed?

Vanmiddag middels een accesoire stekker de voeding van de Garmin aan proberen te sluiten, maar ik kreeg geen stroom vandaar mijn vraag (ja, het contact stond aan ;-)
 
Even een vraagje m.b.t. de accesoire aansluiting op de 900 GT (die onder het dashboard). Er lopen twee draden, een zwarte en een bruine/oranje. Ik denk dat zwart de - is en de bruine/oranje de +. Zit ik dan goed?

Vanmiddag middels een accesoire stekker de voeding van de Garmin aan proberen te sluiten, maar ik kreeg geen stroom vandaar mijn vraag (ja, het contact stond aan ;-)
Dat klinkt goed, heb je de stekker wel goed aangesloten aan de kant van de Garmin voeding? Dit klinkt namelijk als een los contact.
 
Dat klinkt goed, heb je de stekker wel goed aangesloten aan de kant van de Garmin voeding? Dit klinkt namelijk als een los contact.
De aansluiting van de garmin is oké. Ik ben bang dat het krimpen van het kabelschoentje niet helemaal goed is gegaan dan, misschien dat de draad niet helemaal goed erin zit o.i.d.
 
De aansluiting van de garmin is oké. Ik ben bang dat het krimpen van het kabelschoentje niet helemaal goed is gegaan dan, misschien dat de draad niet helemaal goed erin zit o.i.d.
Je kunt met een multimeter de kabel helemaal doormeten. Mocht je er geen hebben, die van de action werkt al prima voor dit.
Of als je in de buurt woont van Doetinchem, ben je ook welkom en doe ik het voor je.
 
De aansluiting van de garmin is oké. Ik ben bang dat het krimpen van het kabelschoentje niet helemaal goed is gegaan dan, misschien dat de draad niet helemaal goed erin zit o.i.d.
Je kunt met een multimeter de kabel helemaal doormeten. Mocht je er geen hebben, die van de action werkt al prima voor dit.
Of als je in de buurt woont van Doetinchem, ben je ook welkom en doe ik het voor je.

De meesten onder ons kunnen die 12V kunnen voelen. Handen nat maken, eventueel met zout water, ene hand ergens stuk kaal alu vast pakken, andere hand het draadje en je weet of je 12 volt hebt :). Werkt echt maar multimetertje van de action is betrouwbaarder...
En als je in de buurt van Aalten woont, wil ik 'm er ook wel voor je aan solderen. Wat een vriendelijk volk toch, die Achterhoekers O-)8-)
 
Zwarte draad is normaal -.
De zekering is toch goed?
Die zit achter de rechtse zijkuip (driehoek).
 
Bedankt voor de antwoorden en de aangeboden hulp! Ik denk dat ik het probleem al gevonden heb... Ongeveer de helft van die kleine koperdraadjes (+ draad) was bij het krimpen naar buiten gedrukt. Ik denk dat de draad daardoor geen goeie verbinding maakte.

Straks op het werk aan een handig iemand vragen of die de draadjes kan vertinten, zodat ze makkelijker in de kabelschoen blijven zitten.

O en die garmin kabel is gloedje nieuw dus lijkt me sterk dat het daaraan ligt.
 
Zwarte draad is normaal -.
De zekering is toch goed?
Die zit achter de rechtse zijkuip (driehoek).

De Tracer is ook nieuw, staat 100 km op. Zou natuurlijk altijd kunnen dat het een kapotte zekering is, maar verwacht het niet.
Snel de boel maar eens doormeten.
 
De Tracer is ook nieuw, staat 100 km op. Zou natuurlijk altijd kunnen dat het een kapotte zekering is, maar verwacht het niet.
Snel de boel maar eens doormeten.
Kan zijn dat door het losse contact je de zekering hebt doorgebrand. Is natuurlijk snel te checken.

Hierbij is een multi meter je grote vriend *O*
 
Even een vraagje m.b.t. de accesoire aansluiting op de 900 GT (die onder het dashboard). Er lopen twee draden, een zwarte en een bruine/oranje. Ik denk dat zwart de - is en de bruine/oranje de +. Zit ik dan goed?

Vanmiddag middels een accesoire stekker de voeding van de Garmin aan proberen te sluiten, maar ik kreeg geen stroom vandaar mijn vraag (ja, het contact stond aan ;-)

Ik ga hetzelfde klusje doen, maar ik probeer eerst het boordstopcontact te gebruiken. Dan kan ik de houder van de Garmin er makkelijk af halen als ik hem niet gebruik.
 
Ik ga hetzelfde klusje doen, maar ik probeer eerst het boordstopcontact te gebruiken. Dan kan ik de houder van de Garmin er makkelijk af halen als ik hem niet gebruik.
Heeft de Garmin houder geen kabel die los te halen is van de houder? Ik kan de houder van de TomTom eraf halen en de kabel gewoon laten zitten.
 
Deze heeft Garmin niet. Als je dit wil, dan zul je zelf de kabel deelbaar moeten maken. Met een Zumo 5xx serie gaat het zeker niet. Daar zitten veel meer kabels in dan enkel voeding.
Ik vind het overigens geen probleem. De houder zit er immers ook en ik heb geen zin deze ook demontabel te maken.
 
Heeft de Garmin houder geen kabel die los te halen is van de houder? Ik kan de houder van de TomTom eraf halen en de kabel gewoon laten zitten.

Heb een 396 en de kabel is niet losneembaar van deze cradle. De kabel heeft slechts 2 aders voor de voeding. Ik ga dus eerst voor de oplossing met het stopcontact, dan kan ik die lelijke houder er makkelijk af halen. Plan B is werken met een connector, AMP superseal.
 
Je zou de kabel ook kunnen voorzien van een connector zodat deze wel los te halen is van de kabel. Het is tenslotte maar min en plus
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan