YAMAHA TRACER 900 DEEL IV

Welke aftermarket uitlaat heb je er onder liggen?

  • Akrapovic

    Stemmen: 51 45,5%
  • Scorpion

    Stemmen: 8 7,1%
  • Mivv

    Stemmen: 4 3,6%
  • Arrow

    Stemmen: 11 9,8%
  • Anders...

    Stemmen: 38 33,9%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb de 396, en daar zit er ook meteen de zekering in. Deze zekering is trouwens een type dat zichzelf weer kan herstellen (ben de naam even kwijt). Kan best wezen dat de omvormer niet tegen omdraaien van de polen kan..

Inmiddels de boel doorgemeten en op de accu van de Tracer en de 12v aansluitingen staat netjes 13,4 V. Met de Garmin voedingskabel direct aangesloten op de accu meet ik 5,38 V op de contactpuntjes echter pakt de Zumo dat kennelijk niet op. (Met de 12V autolader aangesloten op de Zumo laadt de Zumo wel op...)
Het is mij niet gelukt om de Zumo zelf te meten. Telefonisch contact gehad met Waypoint en daar ga ik komende week even langs. Ik ben bang dat het aan de Zumo zelf ligt, de medewerker kon zo op afstand niet zeggen wat het kon zijn (logisch ook). Houd jullie op de hoogte 8-)
 
Inmiddels de boel doorgemeten en op de accu van de Tracer en de 12v aansluitingen staat netjes 13,4 V. Met de Garmin voedingskabel direct aangesloten op de accu meet ik 5,38 V op de contactpuntjes echter pakt de Zumo dat kennelijk niet op. (Met de 12V autolader aangesloten op de Zumo laadt de Zumo wel op...)
Het is mij niet gelukt om de Zumo zelf te meten. Telefonisch contact gehad met Waypoint en daar ga ik komende week even langs. Ik ben bang dat het aan de Zumo zelf ligt, de medewerker kon zo op afstand niet zeggen wat het kon zijn (logisch ook). Houd jullie op de hoogte 8-)

Van de week de Zumo 395 naar Waypoint gebracht, zij konden er ook niet veel mee behalve constateren dat de 2 voeding puntjes op de Garmin het niet deden en dat de Garmin wel heel erg traag opstartte (ondanks harde reset). Ter reparatie opgestuurd naar de technische dienst, bleek dat mijn garantie op de Zumo met 10 dagen was verlopen|(
Net bericht ontvangen dat ik van Garmin, ondanks de verlopen garantie, kosteloos een nieuwe 395 krijg! Mij is nog steeds niet bekend wat het probleem nou is geweest maar kennelijk was het niet meer te maken (of dat zou de kosten niet waard zijn...?)

Top service van Garmin:]
 
Inmiddels de nieuwe Zumo XT gezien. Heel mooi scherm, gelijk aan de BMW navigator, sneller, via BT routes over te zetten en naar een punt in de route navigeren😁😁
 
Inmiddels de nieuwe Zumo XT gezien. Heel mooi scherm, gelijk aan de BMW navigator, sneller, via BT routes over te zetten en naar een punt in de route navigeren😁😁

BMW Navigator = Garmin ... toch :?
Tenminste , dat heb ik mij ooit laten vertellen....

Via BT route overzetten en navigeren naar punt in route,kan mijn Zumo 590 toch al een tijdje.. Misschien dat het nieuwigheid is voor tomtom gebruikers ;) .Als ze nu maar eens die kronkelroutes algoritme's hebben gejat van de TT rider... O-)
 
De BMW Navigator is inderdaad van Garmin, maar had een veel beter scherm dan de Zumo 596. Deze nieuwe XT is nu ook weer beter.
navigeren naar een punt in de route kunnen de 590 en 596 echt niet zoals vroeger de 660. Kronkelroutes zou beter zijn geworden, maar nog steeds niet goed.
 
Wie heeft er al een ander zadel op de Tracer gezet en wat zijn je ervaringen? In het bijzonder ben ik benieuwd naar de laatste modellen vanaf 2018... Het originele zadel heeft schuim wat aan de zachte kant is, ik heb pas 500 km met mijn Tracer gereden maar ik voel al wel dat een dag touren een hele opgave gaat zijn.

Ik ben aan het kijken naar een ander zadel (of eventueel het verbouwen van het origineel), en heb al enige ervaring hiermee. Op mijn MT-09 had ik een Corbin, maar een nieuwe Corbin komt tegenwoordig op 800 euro in huis... best veel...
 
Wie heeft er al een ander zadel op de Tracer gezet en wat zijn je ervaringen? In het bijzonder ben ik benieuwd naar de laatste modellen vanaf 2018... Het originele zadel heeft schuim wat aan de zachte kant is, ik heb pas 500 km met mijn Tracer gereden maar ik voel al wel dat een dag touren een hele opgave gaat zijn.

Ik ben aan het kijken naar een ander zadel (of eventueel het verbouwen van het origineel), en heb al enige ervaring hiermee. Op mijn MT-09 had ik een Corbin, maar een nieuwe Corbin komt tegenwoordig op 800 euro in huis... best veel...
Neem eens een kijkje op Topsellerie. Daar kan je je eigen zadel laten verbouwen en heb je voor, als de gelvulling nog gratis is voor 252€ je duo en eigen zadel voorzien van gel, en heb je een compleet ander zadel.

Heb er zelf ook eentje, en moet zeggen bevalt erg goed en is van een goede kwaliteit.
2019-12-16-12-17-08.jpg
2019-12-16-12-16-58.jpg
 
Wie heeft er al een ander zadel op de Tracer gezet en wat zijn je ervaringen? In het bijzonder ben ik benieuwd naar de laatste modellen vanaf 2018... Het originele zadel heeft schuim wat aan de zachte kant is, ik heb pas 500 km met mijn Tracer gereden maar ik voel al wel dat een dag touren een hele opgave gaat zijn.

Ik ben aan het kijken naar een ander zadel (of eventueel het verbouwen van het origineel), en heb al enige ervaring hiermee. Op mijn MT-09 had ik een Corbin, maar een nieuwe Corbin komt tegenwoordig op 800 euro in huis... best veel...
Ik ga 26 maart mijn Bagster zadel ophalen *O*

Is voor de 2018-2019 versie, ik zal mijn ervaringen uiteraard delen tzt.
 
Ik zoek vanuit mijn ervaring met mijn MT-09 (smal, puntig toelopend zadel) in eerste instantie naar een zadel met een verbreed zitvlak. Het mooiste is daarbij een zadel met een bredere basispan. Corbin en Sargent hebben zo'n ding. Zit zelf aan de Sargent World Sport Performance te denken.. is nog steeds ruim 600 euro maar dat heb ik er voor over als daarmee de comfortklachten over zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik zoek vanuit mijn ervaring met mijn MT-09 (smal, puntig toelopend zadel) in eerste instantie naar een zadel met een verbreed zitvlak. Het mooiste is daarbij een zadel met een bredere basispan. Corbin en Sargent hebben zo'n ding. Zit zelf aan de Sargent World Sport Performance te denken.. is nog steeds ruim 600 euro maar dat heb ik er voor over als daarmee de comfortklachten over zijn.
Volgens mij kan je het zadel bij Topsellerie.nl helemaal aanpassen, verlagen/verhogen/verkorten/verbreden/verlengen......
Heb je al gekeken op de site?
Je kan ook de manier van bekleden kiezen, kleuren van de biezen/stiksels/stof.
Verwarming en/of gel vulling.
 
Ik heb gekeken, maar mijn punt is dat dit op basis van de originele basisplaat is. Je kunt wel iets aan het schuim verbreden, maar bijv. een Sargent en Corbin hebben een eigen basisplaat welke breder is. Dit betekent dus, dat er ook meer ondersteuning is. Zie het als de 'wangetjes' van je autostoel. Deze buigen ook naar de zijkant weg doordat daar geen ondersteunend materiaal (staal/kunststof) zit.
De zadelboer waarbij ik mijn MT-09 zadel (voor ca. 300) had laten verbouwen, had het schuim (wel hoogwaardig) flink breder opgezet, terwijl de originele basisplaat een stuk smaller was. De eerste 2 jaar gaf dit geen problemen, maar als het schuim vervolgens wat degradeert ga je het gebrek aan ondersteuning missen.

Nu weet ik dat de basisplaat van de Tracer anders is dan die van de MT-09 (lees: vooral aan de voorzijde breder), maar ik vraag mij af of ik het aandurf om nu 250 euro te investeren en wellicht over 2 jaar erachter komen dat het hem toch niet is...
Sargent zadel
 
Gisteren de eerste rit van 2020 gemaakt, top weertje ervoor!! :]

Gelijk naar Hyperpro gestuurd om de standaard vering af te laten stellen, die stond volgens hen op wat kleine aanpassingen eigenlijk gewoon goed echter is de veer op de schokbreker standaard wat te zacht.
Omdat de motor net nieuw is, en de vering dus nog lang niet is ingereden, ga ik daar nu niet veel van merken maar naarmate de kilometers vorderen en de vering dus ingereden wordt / de schokbreker slijt kan het zijn dat je dat gaat merken door het deinen van de motor bijv.

Tegen die tijd maar eens kijken hoe of wat. Alleen de veer vervangen voor een sterkere had volgens de monteur weinig nut omdat de schokbreker zelf eigenlijk de originele veer al niet aan kon, laat staan een zwaardere. De oplossing zou zijn omdat dan ook gelijk een andere schokbreker (emulsie) te laten monteren.

Maar voorlopig rijdt de Tracer prima zo! Op naar meer mooie dagen8-)

O en die quickshifter... VERSLAVEND!:9~
 
IMG_20200306_203735_503.jpg


Vrijdagmiddag m'n nieuwe slot gemonteerd. Het is een Roadlok, die blijft permanent op je motor zitten en zet je remschijf vast. Werkt super mooi al zeg ik het zelf.

Moest wel het beschermkapje van de ABS sensor aanpassen, anders past het niet. :P

Ook de sw motech valbeugels geïnstalleerd, maar daar heb ik even geen foto van.
 
Bekijk bijlage 1472023

Vrijdagmiddag m'n nieuwe slot gemonteerd. Het is een Roadlok, die blijft permanent op je motor zitten en zet je remschijf vast. Werkt super mooi al zeg ik het zelf.

Moest wel het beschermkapje van de ABS sensor aanpassen, anders past het niet. :P

Ook de sw motech valbeugels geïnstalleerd, maar daar heb ik even geen foto van.

Wow! Wat een mooie oplossing...*D Ik neem aan ART4 goedgekeurd?
 
Bekijk bijlage 1472023

Vrijdagmiddag m'n nieuwe slot gemonteerd. Het is een Roadlok, die blijft permanent op je motor zitten en zet je remschijf vast. Werkt super mooi al zeg ik het zelf.

Moest wel het beschermkapje van de ABS sensor aanpassen, anders past het niet. :P
Dat is wel een hele mooie (dure) oplossing voor een schijfremslot.

Is mij net iets te veel geld eigenlijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan