Gisteren heb ik proefgereden op een tracer 900.Rij momenteel een gtr 1400.Wat mij opviel was een zeer onrustig motorgedrag ( in alle modi) en erg slechte windbescherming.Nu is het ook een totaal andere motor dan wat ik gewend ben, maar toch.Heb ik wellicht een toeval gereden?
Vind het wel een mooie motor ( zou een gt willen eventueel), maar niet als ze zo rijden.
Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?
Wat bedoel je precies met een onrustig motorgedrag? In de A-stand vind ik de Tracer wel wat nerveuser op het gas dan de B of STD stand. Ik zelf kom van een BMW R1150RT en de Tracer is dan echt een naaimachientje zo soepel loopt die tov de BMW. Windbescherming is inderdaad minder dan mijn BMW. Vergeet ook niet dat de Tracer een 3-cylinder is en je in de voetsteuntjes wat meer trillingen zal voelen van het blok.
Ik heb zelf de GT en ben er echt dik tevreden over!
OK, bedankt! Waar kan ik deze speciale stekker bestellen?
OK, bedankt! Waar kan ik deze speciale stekker bestellen?
Zo te zien heerlijke wegen daar. Ik zou ook graag nog eens een paar daagjes eruit trekken met de Tracer, maar ja met kids gaat dat nu even niet...
Dat t n 3cylinder is weet ik natuurlijk, maar dat is nog geen reden voor trillingen.Wat bedoel je precies met een onrustig motorgedrag? Ik zelf kom van een BMW R1150RT en de Tracer is dan echt een naaimachientje zo soepel loopt die tov de BMW. Windbescherming is inderdaad minder dan mijn BMW. Vergeet ook niet dat de Tracer een 3-cylinder is en je in de voetsteuntjes wat meer trillingen zal voelen van het blok.
Ik heb zelf de GT en ben er echt dik tevreden over!
Ik heb er nog 1 voor je. Kosten 1 euro plus verzendkosten.
Ik zag dat ze ook steunen hebben voor het 2018 modelZover ik weet gaat de Cosmo steun niet passen op de nieuwere Tracer modellen. Dit ivm de handverstelling van de ruit. De steun die ik nu heb is van BikePenR.
Dat t n 3cylinder is weet ik natuurlijk, maar dat is nog geen reden voor trillingen.
Wat ik bedoel is dat er in geen vd modi rustig n constante snelheid gereden kon worden.Boven de 100 werd t beter, maar daaronder; hopeloos.
Nu heeft elke injectie dat wel, maar dit was ( mijn mening) wel heel erg.
Het betrof n 2018 demo met iets van 7000 km erop.Geen gt, maar wel de versie met verlengde achterbrug.Dus de laatste uitvoering zeg maar.
Het ruitje leek helemaal niets te doen vwb bescherming en ook hoog of laag maakte geen verschil.
Nogmaals; ik vind de motor best mooi, maar ik zou tureluurs worden van dat onrustige rijden.Nu kom ik ook uit t carburateur tijdperk, en dan is elke injectie bokkig, maar dit was heel erg ( weer mijn mening).
Huh bokkig? T ding loopt echt super! En heerlijk die gas reactie! Lekker vlot, in de eerste versnelling misschien wat erg snel als je abrubt gas geeft. Maar verder heerlijk!
Misschien stond de motor in de A stand. (daar heb ik nog niet mee gereden)
Door de euro 4 norm hikt de motor zo rond de 3000/3500 toeren misschien heb je dat gevoeld. Ik rijd nu ook 80 km/h in de 5e versnelling op de cruise control, heerlijk en geen gehik, gewoon wat hoger in de toeren rijden (het is geen auto)
En nee niet elke injectie heeft wat, dat werkt perfect.
Ik rijd bijde, zowel injectie als carb, het maakt mij geen bal uit, iedere motor rijd anders, daar moet je aan wennen.
Zoals ik al aangaf heb ik het bokkige gevoel in elke modi gehad.Dat heeft niets met een gasreactie te maken.
En ja, elke injectiemotor heeft daar last van.Echter sommige rijders hebben niets in de gaten.
Ik wil ook in lage toeren kunnen rijden zonder bokken ( dat heeft ook niets te maken met t feit dat t geen auto is).
Het is tenslotte geen sportmotor.
Ik zal nog eens op 1 gaan proefrijden: wellicht was het toch toeval.
Maar als ik de reviews zo lees vrees ik t ergste.
Dat t n 3cylinder is weet ik natuurlijk, maar dat is nog geen reden voor trillingen.
Huh bokkig? T ding loopt echt super! En heerlijk die gas reactie! Lekker vlot, in de eerste versnelling misschien wat erg snel als je abrubt gas geeft. Maar verder heerlijk!
Misschien stond de motor in de A stand. (daar heb ik nog niet mee gereden)
Door de euro 4 norm hikt de motor zo rond de 3000/3500 toeren misschien heb je dat gevoeld. Ik rijd nu ook 80 km/h in de 5e versnelling op de cruise control, heerlijk en geen gehik, gewoon wat hoger in de toeren rijden (het is geen auto)
En nee niet elke injectie heeft wat, dat werkt perfect.
Ik rijd bijde, zowel injectie als carb, het maakt mij geen bal uit, iedere motor rijd anders, daar moet je aan wennen.
Ik rij eigenlijk zelden op de A stand. Dan wordt die te nerveus op het gas vind ik. Elke minimale beweging in je rechterhand is dan merkbaar. Als mijn vriendin achterop zit, dan zet ik de motor zelfs in de B stand. Dan vind ik de motor wat rustiger op het gas.
Watercabrio, jammer dat je het zo ervaart. Ik vind het een fijne fiets.
En heb al op heel wat motoren gereden/gesleuteld en bezit.
Maar goed, het belangrijkste is dat jij je goed voeld op de motor
Ik heb n motor of 20 gehad en nooit dit in deze mate ervaren.Vanmiddag op n andere tracer 900 gereden: van tzelfde laken n pak.
Misschien ben ik erg gevoelig daarvoor.Boeit ook niet.Sommigen zullen het n fijne motor vinden en anderen ( zoals ik) zou er ongelukkig van worden.
Maar t probleem is opgelost: heb weer voor n kawasaki gekozen.:-)
Ik heb n motor of 20 gehad en nooit dit in deze mate ervaren.Vanmiddag op n andere tracer 900 gereden: van tzelfde laken n pak.
Misschien ben ik erg gevoelig daarvoor.Boeit ook niet.Sommigen zullen het n fijne motor vinden en anderen ( zoals ik) zou er ongelukkig van worden.
Maar t probleem is opgelost: heb weer voor n kawasaki gekozen.:-)
Maar voor mij nooit weer een 4 cilinder. Saai. (Op me zijspan na dan) En ja heb een GSX-R750 slingshot met cv vlakschuif carbs gehad. Beest! In de hoge toeren... maar oh oh wat had ik een lol met de SV! Sterker nog, vind soms de tracer wat tam met uitaccelereren. Dat zal wel aan de traction control liggen, dat die ingrijpt.
Is natuurlijk ook zo, karakter van het blok speelt enorm mee. Ik wilde alleen aantonen dat tot ~140 kmh er al "teveel" vermogen aan boord is.Nu het toch over het blok gaat; het is maar net wat je referentie is. Komende vanaf een V-Strom 650 geloof ik best dat je het één en ander op je in moet laten werken bij volgas.
Mijn gevoel is dat mijn vorige motor, KTM 950, een stuk heftiger was. Schijn bedriegd want de CP3 loopt echt wel een klap harder, alleen voelt het allemaal zo smooth nu.
Wat betreft het wat onregelmatig lopen, ja dat klopt soms wel. Er zijn bepaalde snelheden in bepaalde versnellingen die niet zo fijn zijn maar het valt al met al reuze mee.