YAMAHA TRACER 900 DEEL IV

Welke aftermarket uitlaat heb je er onder liggen?

  • Akrapovic

    Stemmen: 51 45,5%
  • Scorpion

    Stemmen: 8 7,1%
  • Mivv

    Stemmen: 4 3,6%
  • Arrow

    Stemmen: 11 9,8%
  • Anders...

    Stemmen: 38 33,9%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk dat het aanbod van MT-09's/Tracers met dat kilometrage ook op 1 hand te tellen zijn..
Het lijkt me dat je rond 38000 beslist of je em oprijdt of inruilt... Onder de 40k draait het nog mee in het quality-occasion programma en is de inruil €€ wat beter
 
Hoe zit dat met de koplamp van een UK bike... ?
Lichtbeeld zal sowieso andersom zijn, dus aanpassing nodig.
Maar zit de dimverlichting dan ook rechts? Want dat zou nog wel een oplossing kunnen zijn om groot licht te offeren voor dubbele (brandende) koplampen
Een Engelse Tracer heeft een vlak lichtbeeld,er moet dus niets vervangen worden.
En dim en grootlicht staan aan dezelfde kant dan bij een EU uitvoering.
 
Het lijkt me dat je rond 38000 beslist of je em oprijdt of inruilt... Onder de 40k draait het nog mee in het quality-occasion programma en is de inruil €€ wat beter
Haha, ja en zo kreeg ik met 59.000 een aanbod wat ik niet kon weigeren... Dus gedaan*D. Hij liep nog wel als een kogel (sneller dan de Tracer) en ziet er nog steeds fantastisch uit.
 
Het lijkt me dat je rond 38000 beslist of je em oprijdt of inruilt... Onder de 40k draait het nog mee in het quality-occasion programma en is de inruil €€ wat beter

Ik las pas op het engelse tracer forum dat mensen met dik 1.5 ton op de teller nog vrolijk rondrijden. Met goed onderhoud en af en toe wat slijtageonderdelen vervangen kom je heel ver blijkbaar!
Ik heb de mijne met 19k gekocht, en zolang ik m niet zat ben rij ik door totdat ie op is.

Ik begin denk nu te begrijpen waarom motoren rond de 20k zoveel te koop staan. Men koopt een nieuwe motor rijd er in 2/3/4 jaar 20k mee en verkoopt hem weer of ruilt hem in. In die tijd schrijf je 3k af, maar als je op een bepaalde kilometer stand komt word het veel lastiger om te verkopen en er nog een fatsoenlijk bedrag voor te krijgen.
 
Ik las pas op het engelse tracer forum dat mensen met dik 1.5 ton op de teller nog vrolijk rondrijden. Met goed onderhoud en af en toe wat slijtageonderdelen vervangen kom je heel ver blijkbaar!
Ik heb de mijne met 19k gekocht, en zolang ik m niet zat ben rij ik door totdat ie op is.

Ik begin denk nu te begrijpen waarom motoren rond de 20k zoveel te koop staan. Men koopt een nieuwe motor rijd er in 2/3/4 jaar 20k mee en verkoopt hem weer of ruilt hem in. In die tijd schrijf je 3k af, maar als je op een bepaalde kilometer stand komt word het veel lastiger om te verkopen en er nog een fatsoenlijk bedrag voor te krijgen.
Onder de 40k zit je ook nog net voor de dure klepstel-servicebeurt , dat zal voor een aantal ook een rede zijn om em weg te doen
 
Ben eraan begonnen... maar heb van de kerstvakantie nog niet echt zin gehad om ermee door te gaan. Mijn Tracer komt toch pas na de winter, dus het heeft ook geen haast..

Bekijk media item 1349623
Eerste opzet, de Japjum kleuren gebruik ik altijd tijdens het construeren om goed contrast tussen de onderdelen te krijgen.
KeesH, kun je een kleine update geven over hoe het met deze plannen staat? Ben erg nieuwsgierig zoals je merkt 😉
 
De topkoffer is de originele Yamaha City koffer van 50 liter. Kunnen twee helmen in.

Vanmorgen deze koffer + drager + rugsteun + slot + kappen in kleur besteld. Goeiedag wat een geld vragen ze daarvoor. #pinnenmetdeogendicht.....

Dat brengt mij tot de volgende vraag; is het mogelijk verlichting in deze koffer te prutsen? En dan bedoel ik achter- en eventueel remlicht. Ben zelf vrij handig met ledstripjes en soldeerbouten enzo maar is hier ruimte voor?
 
Momenteel rij ik nog met een Tracer 700, maar een upgrade naar de 900 GT zal niet lang op zich laten wachten... Dat gezegd zijnde, de huidige kleurstellingen vallen mij toch wat tegen, ik zou het liefst een volledige zwarte (of zwarte / grijze) motor hebben. Hoe zouden jullie dat aanpakken? Voor de Tech Black gaan en de rode fairings eventueel zwart laten spuiten / wrappen? Weten jullie of de stripes op de tank gespoten zijn, of is dat een decal? Alvast bedankt om mee te denken! :)
 
Ik heb een beetje hetzelfde probleem,ik vond de kleuren van de oudere type's ook mooier,en de mijne krijgt momenteel ook nieuwe kleuren.
Kuipdelen laten herspuiten zal het simpelste zijn,of dezelfde delen in de juiste kleur van een ander bouwjaar kopen,als die bestaan.
Of tweedehands delen kopen (beschadigd) en die laten spuiten,dan heb je altijd nog originele bij verkoop.
De striping op de tank en de bovenste kuipdelen zijn geplakt en zitten niet onder vernis,die zijn dus simpel te verwijderen.
 
Ik heb een beetje hetzelfde probleem,ik vond de kleuren van de oudere type's ook mooier,en de mijne krijgt momenteel ook nieuwe kleuren.
Kuipdelen laten herspuiten zal het simpelste zijn,of dezelfde delen in de juiste kleur van een ander bouwjaar kopen,als die bestaan.
Of tweedehands delen kopen (beschadigd) en die laten spuiten,dan heb je altijd nog originele bij verkoop.
De striping op de tank en de bovenste kuipdelen zijn geplakt en zitten niet onder vernis,die zijn dus simpel te verwijderen.

Aha nog iemand met hetzelfde "probleem"! ;) Als die stripes op de tank er gewoon af te halen is, zou ik nog voor de icon black kunnen gaan en de blauwe velgen in het zwart laten herspuiten... Zou dat de (kost)efficiëntste oplossing zijn?
 
Ik denk het wel,de Tech Black zal het goedkoopst zijn,want dan moet je de wielen niet spuiten.
Het is wel aan te raden ze eerst live te bekijken,kleuren op foto kunnen er compleet anders uitzien.
De Tech Black heb ik al gezien en die is mat zwart,het hangt er dus vanaf wat je het mooist vindt.
Op foto ziet de Icon Black er hetzelfde uit als de 2019 Midnight Black,dus ik vraag me af wat het verschil is.
De Midnight Black was metallic zwart.
 
Vandaag de mijne opgehaald! Het is de Nimbus grey, met de rode panelen en voorspatbord. Ik wil er juist meer rood in hebben, dus de ideeën voor delen spuiten zijn al gemaakt. In mijn geval gaat het waarschijnlijk om de zijkappen onder het zadel. Een hele nieuwe motor laten spuiten zou ik zelf niet zo snel doen, beetje jammer van het geld.

Als je de motor in zijn geheel zwart wil hebben, dan zou ik eerst wrappen overwegen. Sowieso willen dealers meestal de motor het liefst zoveel mogelijk origineel ingeruild hebben (wat met wrappen prima kan), en bovendien is wrappen goedkoper. Je zou het ook nog zelf kunnen proberen, de zijpanelen hebben geen hele rare vormen dus dat moet te doen zijn. Bovendien denk ik dat er een reeele kans bestaat dat je een folie vind die qua kleur/glans dicht bij het Tech Black geheel komt. Dat hoef ik niet te proberen met een dieprode kleur als Lava Red.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ondertussen alle onderdelen voor de koffers binnen. Moet helaas mijn tailtidy vervangen. Met geen mogelijkheid krijg ik de koffers erop zonder de knippers te raken. Nu een tailtidy gekocht waarbij de knippers boven het kenteken worden gemonteerd. Hopelijk lost dat het op -O-
 
Ik heb ondertussen alle onderdelen voor de koffers binnen. Moet helaas mijn tailtidy vervangen. Met geen mogelijkheid krijg ik de koffers erop zonder de knippers te raken. Nu een tailtidy gekocht waarbij de knippers boven het kenteken worden gemonteerd. Hopelijk lost dat het op -O-

Welke heb je gekocht?
 
Ik denk het wel,de Tech Black zal het goedkoopst zijn,want dan moet je de wielen niet spuiten.
Het is wel aan te raden ze eerst live te bekijken,kleuren op foto kunnen er compleet anders uitzien.
De Tech Black heb ik al gezien en die is mat zwart,het hangt er dus vanaf wat je het mooist vindt.
Op foto ziet de Icon Black er hetzelfde uit als de 2019 Midnight Black,dus ik vraag me af wat het verschil is.
De Midnight Black was metallic zwart.

Zou de velgen herspuiten duurder zijn dan de fairings te laten wrappen / spuiten? Sowieso ga ik eerst langs de dealer langs om de kleuren "live" te bekijken.

Vandaag de mijne opgehaald! Het is de Nimbus grey, met de rode panelen en voorspatbord. Ik wil er juist meer rood in hebben, dus de ideeën voor delen spuiten zijn al gemaakt. In mijn geval gaat het waarschijnlijk om de zijkappen onder het zadel. Een hele nieuwe motor laten spuiten zou ik zelf niet zo snel doen, beetje jammer van het geld.

Als je de motor in zijn geheel zwart wil hebben, dan zou ik eerst wrappen overwegen. Sowieso willen dealers meestal de motor het liefst zoveel mogelijk origineel ingeruild hebben (wat met wrappen prima kan), en bovendien is wrappen goedkoper. Je zou het ook nog zelf kunnen proberen, de zijpanelen hebben geen hele rare vormen dus dat moet te doen zijn. Bovendien denk ik dat er een reeele kans bestaat dat je een folie vind die qua kleur/glans dicht bij het Tech Black geheel komt. Dat hoef ik niet te proberen met een dieprode kleur als Lava Red.

Veel plezier, en veilige kilometers gewenst! :)

Zelf heb ik geen ervaring met wrappen, dus zou het sowieso door een professional laten doen... Blijft zo een wrap wel lang "goed"? Ik rij namelijk door weer en wind, heb geen zin om dat elk jaar bijvoorbeeld te herdoen. Als ik mijn Tracer 900 zou "oprijden", zou het herspuiten van de fairings dan uiteindelijk veel uitmaken als ik ooit terug een nieuw model koop? :')

Als ik eigenlijk een conclusie kan / mag trekken: de zwart / rode versie aanschaffen, fairings laten spuiten (of wrappen) en de striping van de tank halen?

Waarom maak je gewoon geen blacked out model Yamaha? |(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan