Je krijgt wel dank
TNX!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Je krijgt wel dank
Ik ga het eens proberen, thanks!
Over welk Tracer forum hebben we het dan?
Ik wilde het hier ook nog vragen,maar had het maar al bij techniek gezet omdat ik er op hoop dat meer mensen het daar lezen en het elektronica betreft.Iemand ervaring met storing van het nieuwe TFT display op een Zumo die er direct boven is gemonteerd? Zag dit in apart topic TFT scherm stoort satelliet ontvangst Zumo 396
Ik kwam DIT filmpje tegen op het Tracer forum. Wellicht kan je hier wat mee. Schijnt dus wel vaker voor te komen.
Tijd voor een Deel V ?
O. Ok. Dan lekker zo latenIs eigenlijk niet meer toch? Eerst kon een topic een max aantal reacties hebben, maar volgens mij tegenwoordig oneindig.
Laat wel even weten of het de oplossing gebracht heeft.
Ik ga vandaag een nieuw tandwielen/kettingset op de mijne zetten.
Heeft iemand voor mij de aandraaimomenten voor de volgende bouten en moeren?
- Bouten achtertandwiel
- Moer voortandwiel
- Moer achteras
Ja maar dat vond ik wel ongeloofwaardig veel.Achteras staat in de handleiding als 150nm
Ik ga even voor je kijken.Ja maar dat vond ik wel ongeloofwaardig veel.
De rest van de aangegeven bouten staan er ook niet in naar mijn weten. Dan moet ik de werkplaatshandleiding raadplegen maar die heb ik niet.
Top, bedankt!Voor tandwiel: 95Nm
Achter tandwiel: 80Nm
Achter as: 150Nm
Bron:
Haynes Service & Repair manual
Bekijk bijlage 1510826
1 : Ketting te strak... Niet de 15 mm. speling uit het handboek aanhouden! Moet zeker 25mm zijnKetting en tandwielen vervangen vandaag.
Nu komt er een jankend geluid onder de motor vandaan boven de 50km/u.
Heb er een DID ketting opgezet met de juiste tandwielen.
Iemand enig idee wat dit kan zijn of dat het zo hoort?
Het zal wel meevallen. Was het oude tandwiel voorzien van een rubber demper en het nieuwe niet?Ketting en tandwielen vervangen vandaag.
Nu komt er een jankend geluid onder de motor vandaan boven de 50km/u.
Heb er een DID ketting opgezet met de juiste tandwielen.
Iemand enig idee wat dit kan zijn of dat het zo hoort?
1 : Ketting te strak... Niet de 15 mm. speling uit het handboek aanhouden! Moet zeker 25mm zijn
2: scheefstand achterwiel
3: schijfrem niet tussen de remblokken gestoken maar erlangs
4: spacers achterwiel verwisseld, maar dan kun je ook wel een nieuwe rem kopen.
5: lager van de primaire as om zeep geholpen ( of heel toevallig precies nu kapot)
Er zat wel een borst net onder het diepste punt van de tand aan beide zijden van het tandwiel. Weet even niet of dat dat rubber was.Het zal wel meevallen. Was het oude tandwiel voorzien van een rubber demper en het nieuwe niet?
Tja,eigenlijk is het kinderlijjk eenvoudig.
Schakelpootje los aan de bovenkant (boutje er wel helemaal uit,anders krijg je hem er niet af )
(kijk wel even hoe/waar de inkerving op de schakelas zt,ivm de afstelling schakelvork. Dat je die weer hetzelfde terug zet)
Kunststof kapje weg met drie bouten. (let even op hoe de twee slangetjes en twee kabeltjes daar lopen, niet moeilijk)
Rubberen ketting-gelijder geval zit los op twee pootjes geschoven, trek je er zo af.
En je hebt het betreffende object eigenlijk al lang in beeld.
Twee boutjes er uit, beetje wrikken/trekken en je hebt hem in handen.
Oppervlak even schoon geveegd, en echt heeeel licht met korrel 600 er over, goed schoonvegen weer.
Even de dikke vinger, met poetsdoekje daar om, door het 'huisje' waar de sensor in zit.
Heel de boel weer terug .......
EEEeeeeennnnnn, yep! weer een werkende 5e versnellings-indicatie op het dash.
Benodigde tijd ongeveer 15-20 minuten.
Benodigde sleutel-skills: 2 sterren uit 5 (misschien eigenlijk wel maar 1)
Ik heb nog het eea aan tijd gespendeerd om een beetje schoon te maken rond het voorste kettingwiel,dan duurt het uiteraard allemaal iets langer.
Bekijk bijlage 1510764Bekijk bijlage 1510765Bekijk bijlage 1510766Bekijk bijlage 1510767Bekijk bijlage 1510768Bekijk bijlage 1510769Bekijk bijlage 1510770
Op een origineel tandwiel zit een rubber borst voor geluiddemping,de meeste aftermarket tandwielen hebben die niet,dat kan een ander geluid veroorzaken.Er zat wel een borst net onder het diepste punt van de tand aan beide zijden van het tandwiel. Weet even niet of dat dat rubber was.