YAMAHA TRACER 900 topic deel V

:? www.goedhartmotoren.nl/yamaha-kentekenplaathouder-kort-tracer-9-21-b5u-h4550-00-00. of wil je wat anders?

heb op FB meerdere posts gezien dat het toch echt niet zomaar past , de "oude" tankring.


12v plug Tracer 9 2021
12v switched aux feed. For those that like to hardwire a satnav, not using the 12v plug, read on….
There’s no feed behind the dash, but there is one behind the left fairing panel.

Bekijk bijlage 1654099

Remove this bolt…


Bekijk bijlage 1654100





And these 3 rivets, then the panel just pulls off.

Bekijk bijlage 1654101

Revealing this blanked off connector taped to the loom.

Bekijk bijlage 1654102

Remove the blanking plug, connect your wire using an MT-090 connector and fit your unit. Job done.

Connectors can be bought here:
www.ebay.co.uk/itm/224475110579

Nee

Die info over de 12v connector heb ik ook even toegevoegd aan de startpost, dat is wel handig voor veel rijders.
Is dezelfde connector als bij de oudere modellen lijkt me?
 
Die info over de 12v connector heb ik ook even toegevoegd aan de startpost, dat is wel handig voor veel rijders.
Is dezelfde connector als bij de oudere modellen lijkt me?
Zit er hoger ook nog 1 volgens mij ( moet zelf nog kijken)
205299065_10223638703469995_8759644590506712548_n.jpeg
 
:? www.goedhartmotoren.nl/yamaha-kentekenplaathouder-kort-tracer-9-21-b5u-h4550-00-00. of wil je wat anders?

heb op FB meerdere posts gezien dat het toch echt niet zomaar past , de "oude" tankring.


12v plug Tracer 9 2021
12v switched aux feed. For those that like to hardwire a satnav, not using the 12v plug, read on….
There’s no feed behind the dash, but there is one behind the left fairing panel.

Bekijk bijlage 1654099

Remove this bolt…


Bekijk bijlage 1654100





And these 3 rivets, then the panel just pulls off.

Bekijk bijlage 1654101

Revealing this blanked off connector taped to the loom.

Bekijk bijlage 1654102

Remove the blanking plug, connect your wire using an MT-090 connector and fit your unit. Job done.

Connectors can be bought here:
www.ebay.co.uk/itm/224475110579

Nee
Heb hem het liefst nog wat korter onder de kont maar het is zeker beter dan die standaard schep. Duidelijke info wel over die aansluiting!
 
Heb hem het liefst nog wat korter onder de kont maar het is zeker beter dan die standaard schep. Duidelijke info wel over die aansluiting!
Heb de korte kentekenplaat houder van Yamaha gemonteerd zonder tussenstuk. Originele led knipper iets naar binnen geplaatst zodat koffers ook geen probleem zijn 👍🏻.
 

Bijlagen

  • 20210713_120050.jpg
    20210713_120050.jpg
    137,1 KB · Weergaven: 52
De nieuwe led plus knippers van Yamaha zitten erop. Met dank aan het kind :} Alles keurig gesoldeerd waar nodig. Hij is er wel wat uurtjes mee bezig geweest, dus die 3 uur arbeidsloon die ze bij de dealer wilden rekenen (voor en achter) klopt wel aardig. Ik ben blij, want deze set zorgt voor een betere zichtbaarheid en het is toch wel een stukje mooier dan de originele knippers. Zitten deze nou ook op die nieuwe Tracer 9 of zijn het de 'gewone' led knipperlichten?
Top! Goed gevoel om het zelf te doen ;-)

Ik ben nog steeds trots en idd, het kost wel wat tijd maar dan heb je ook wat!
 
Hallo,
Laatst weer lekker gereden op mn tracey, viel me op dat de versnellingsindicator in de 5de en 6de niets meer aangeeft.
Voor mn Tracer reed ik altijd zonder indicator maar nu de functie er op zit wil ik wel graag dat het werkt! ( Tracey rijdt er niet minder om hoor ;P)
Ik zag zo snel nog geen info omtrent dit 'luxeprobleem', hebben jullie ervaringen met dit 'ongemak'?
 
viel me op dat de versnellingsindicator in de 5de en 6de niets meer aangeeft.
hebben jullie ervaringen met dit 'ongemak'?
Bij mijn FJR zit bij het schakelpootje een soort van sensor die de stand registreert. Is eigenlijk gewoon een schakelaar met soort van sleepcontacten. Maakt die geen contact, dan geeft de display ook niks aan. Komt wel eens voor dat de contacten hiervan vervuild raken of slijten. Je kan deze eraf schroeven en schoonmaken of vervangen, stelt niets voor. Mogelijk is het bij jou soortgelijke constructie? Gebruik wel een goed passende schroevendraaier, deze schroefjes zijn wat slap. Je kunt ze eventueel vervangen voor goede kwaliteit inbus of torx boutjes met ringetje.
 
Hallo,
Laatst weer lekker gereden op mn tracey, viel me op dat de versnellingsindicator in de 5de en 6de niets meer aangeeft.
Voor mn Tracer reed ik altijd zonder indicator maar nu de functie er op zit wil ik wel graag dat het werkt! ( Tracey rijdt er niet minder om hoor ;P)
Ik zag zo snel nog geen info omtrent dit 'luxeprobleem', hebben jullie ervaringen met dit 'ongemak'?
Goed om te lezen dat de Tracer er niet minder door rijdt. Maar mogelijk is er wel een koppeling met het motormanagement en kan het toch problemen leiden? Ik zou hem in ieder geval (laten) repareren.

Bij mijn Suzuki GSX-R600 K7 werd in ieder geval het motormanagement verstoord bij een niet goed werkende versnellingsindicator...
 
Wil juist minder herrie. Doordat de Akra verder naar achter zit, verwacht ik dat deze voor mezelf stiller is.
 
Maar mogelijk is er wel een koppeling met het motormanagement en kan het toch problemen leiden? Ik zou hem in ieder geval (laten) repareren.
ik heb niet het idee dat er iets anders is aan de loop vd motor doordat de versnelling niet wordt aangegeven...Maar het zou natuurlijk wel kunnen!
Ik ga wel even checken bij mn dealert! tanx
 
Niks aan de hand (motormanagement, druk maken om niks).


Dit komt vaker voor, indicatie sensor even schuurpapiertje overheen et voila.
 
Niks aan de hand (motormanagement, druk maken om niks).


Dit komt vaker voor, indicatie sensor even schuurpapiertje overheen et voila.
Die van mij heeft dat ook , maar alleen bij motortemp 70>85 daaronder en daarboven doet de '6' het gewoon, denk dus eerder aan een gebroken baan op een printplaat.

Schuurpapier over de contacten heb ik al geprobeerd, maar haalt dus niet veel uit
 
Die van mij heeft dat ook , maar alleen bij motortemp 70>85 daaronder en daarboven doet de '6' het gewoon, denk dus eerder aan een gebroken baan op een printplaat.

Schuurpapier over de contacten heb ik al geprobeerd, maar haalt dus niet veel uit
Dan nieuw sensortje. Is ook een modificatie op geweest overigens dus kans dat je het oude type er nog in hebt zitten.
 
Ik wacht op het Givi scherm, ik ben niet 100% tevreden met het huidige scherm. Ik vraag mij af of van de tracer 2018-2020 ook past. Het verschil met andere schermen is dat hier wat beugels bij zitten, waardoor ik de gok niet direct aan durf. De andere schermen van de 2018-2020 tracers passen wel op de nieuwe gt. Iemand hier ervaring met dit scherm?
 

Bijlagen

  • screen yamaha tracer 9gt.PNG
    screen yamaha tracer 9gt.PNG
    22,4 KB · Weergaven: 21
Ik wacht op het Givi scherm, ik ben niet 100% tevreden met het huidige scherm. Ik vraag mij af of van de tracer 2018-2020 ook past. Het verschil met andere schermen is dat hier wat beugels bij zitten, waardoor ik de gok niet direct aan durf. De andere schermen van de 2018-2020 tracers passen wel op de nieuwe gt. Iemand hier ervaring met dit scherm?
Je kunt dit scherm bij MDI in Ravenstein uitproberen.
 
En volgens het lange-duur-test verslag van motorplus is je dealer hiervan op de hoogte en zo die het kunnen (moeten?) vervangen
Enkel binnen garantie moet de dealer dit doen. Het is geen terugroepactie met betrekking tot veiligheid, dus daarna zijn de kosten voor jezelf. Maar dit is best simpel te doen, zoekt even het onderdeelnummertje op in de parts catalog van Yamaha en bestelt zoiets bij een dealer. Zelf erop zetten lukt ook nog wel :)
 
:? www.goedhartmotoren.nl/yamaha-kentekenplaathouder-kort-tracer-9-21-b5u-h4550-00-00. of wil je wat anders?

heb op FB meerdere posts gezien dat het toch echt niet zomaar past , de "oude" tankring.


12v plug Tracer 9 2021
12v switched aux feed. For those that like to hardwire a satnav, not using the 12v plug, read on….
There’s no feed behind the dash, but there is one behind the left fairing panel.

Bekijk bijlage 1654099

Remove this bolt…


Bekijk bijlage 1654100





And these 3 rivets, then the panel just pulls off.

Bekijk bijlage 1654101

Revealing this blanked off connector taped to the loom.

Bekijk bijlage 1654102

Remove the blanking plug, connect your wire using an MT-090 connector and fit your unit. Job done.

Connectors can be bought here:
www.ebay.co.uk/itm/224475110579

Nee
De "nieuwe tankring" is hoger, de ring van de mt-09 / tracer 900 past niet.
 
Enkel binnen garantie moet de dealer dit doen. Het is geen terugroepactie met betrekking tot veiligheid, dus daarna zijn de kosten voor jezelf. Maar dit is best simpel te doen, zoekt even het onderdeelnummertje op in de parts catalog van Yamaha en bestelt zoiets bij een dealer. Zelf erop zetten lukt ook nog wel :)
Zoals vaak heeft dat sensortje het prima gedaan de eerste 2 jaar en gaat ie pas buiten garantie stuk
En inderdaad, zelf erop klussen is niet moeilijk. Alleen heel erg voorzichtig met die prul schroefjes
 
Terug
Bovenaan Onderaan