YAMAHA TRACER 900 topic deel V

Heb jij dan niet last van extra geluid wat ik hierboven lees?
hmm ja dat zou inderdaad kunnen.
Na het spannen was het wel wat beter. Maar kan zoals ik dat nu lees dus ook versleten ketting zijn.
Toch maar een nieuwe DID besteld. Kan die er hopelijk nog snel op voor vrijdag
 
Beste tracer (en blijkbaar ducati8)7… geintje) liefhebbers,

Iemand ervaring met het vervangen van zijn ketting op de tracer gt (2018). Ik ben gister thuis gekomen uit de ardennen en bij het schoonmaken van de ketting heb ik al meerdere kapotte o-ringen te pakken gehad. Ik heb bijna 20k op de teller staan, en ik gok dat het de ketting nog nooit vervangen is.

Iemand een idee of advies welk merk ik erop moet zetten en of ik nog ergens op moet letten.

De fabrieksketting is (was?) van zonderling slechte kwaliteit. Mijn nieuw gekochte '17 Tracer gooide de O-ringen er na 15kkm al uit.
Daarna bij de dealer er een "echte" DID (+tandwielen) er in laten zetten.
Nu 50kkm, en de ketting is nog steeds prima, stellen gaat "automatisch" als ik nieuwe banden nodig heb (bij de dealer), en tussendoor heb ik er nooit aan hoeven zitten.
Schoonmaken van de ketting doe ik overigens nooit. Waste of time. Komop - ik rij 500km / week WW.
Smeren wel natuurlijk.
 
hmm ja dat zou inderdaad kunnen.
Na het spannen was het wel wat beter. Maar kan zoals ik dat nu lees dus ook versleten ketting zijn.
Toch maar een nieuwe DID besteld. Kan die er hopelijk nog snel op voor vrijdag
Als jij dit al gedaan hebt weet jij toevallig de aandraai momenten voor achter en voor tandwiel? Ik zit te zoeken op internet maar kan het niet zo snel vinden.
 
Als jij dit al gedaan hebt weet jij toevallig de aandraai momenten voor achter en voor tandwiel? Ik zit te zoeken op internet maar kan het niet zo snel vinden.
Even opzoeken in het handboek?

Achter is erg op op de grens, iets te strak en de draadeinden breken af. Vraag me niet hoe ik het weet :X
 
Ja iemand zei pas tegen mij gewoon met je slagmoer sleutel…. Nou daar ga ik dus echt niet aan beginnen 8)7
 
Neem ook geen versterkte versie want dat is niet nodig op een Tracer en die maken een stuk meer lawaai.
Heb je dat van horen zeggen,of heb je daar een uitleg voor?
Ik heb dat in elk geval nog nooit ondervonden,en gebruik altijd versterkte DID kettingen.
 
Hier een 2-tal foto's van een treffen afgelopen zondag... Mooie rit van de plaatselijke motorclub!

Schermafbeelding 2022-09-08 om 18.45.48.png


Schermafbeelding 2022-09-08 om 18.45.17.png
 
Even opzoeken in het handboek?

Achter is erg op op de grens, iets te strak en de draadeinden breken af. Vraag me niet hoe ik het weet :X
Ik weet die van achter nu wel 150Nm maar ik kan die van voor nergens vinden.

Iemand toevallig een idee?
 
Ik weet die van achter nu wel 150Nm maar ik kan die van voor nergens vinden.

Iemand toevallig een idee?
150 Nm zijn denk ik niet de draadstiften van je tandwiel, dat is het moment van je achteras...

Volgens het 2015 manual is het 95 Nm voor de m22 moer op het voortandwiel en 80 Nm voor de moeren op de m10 draadstiften van het achtertandwiel en die laatste moeten in stapjes met een sterpatroon aangetrokken worden
 

Bijlagen

  • Screenshot_20220909-105531.jpg
    Screenshot_20220909-105531.jpg
    126,8 KB · Weergaven: 11
  • Screenshot_20220909-105505.jpg
    Screenshot_20220909-105505.jpg
    120,8 KB · Weergaven: 11
  • Screenshot_20220909-105901.jpg
    Screenshot_20220909-105901.jpg
    59,4 KB · Weergaven: 7
  • Screenshot_20220909-105937.jpg
    Screenshot_20220909-105937.jpg
    96,8 KB · Weergaven: 8
  • Screenshot_20220909-110006.jpg
    Screenshot_20220909-110006.jpg
    55,3 KB · Weergaven: 8
Laatst bewerkt:
Ik weet die van achter nu wel 150Nm maar ik kan die van voor nergens vinden.

Iemand toevallig een idee?
150 Nm zijn denk ik niet de draadstiften van je tandwiel, dat is het moment van je achteras...

Volgens het 2015 manual is het 95 Nm voor de m22 moer op het voortandwiel en 80 Nm voor de moeren op de m10 draadstiften van het achtertandwiel en die laatste moeten in stapjes met een sterpatroon aangetrokken worden
Heel erg bedankt, ik heb met de ketting en tandwelen opgehaald. Morgenmiddag maar eens kijkem of het allemaal gaat lukken.
 
Vraagje aan de tracer 9 (gt) rijders die van een MT09 tracer komen,

Ik denk er over om een tracer 9 gt te kopen. Maar nu heb ik wel eens gelezen dat deze een stuk minder speels is.
Wat zijn jullie bevindingen ?

Mij trekt de extra's t.o.v. de MT09 Tracer zoals de meegeleverde kofferset, cruisecontrol, quickshifter e.d.
 
Vraagje aan de tracer 9 (gt) rijders die van een MT09 tracer komen,

Ik denk er over om een tracer 9 gt te kopen. Maar nu heb ik wel eens gelezen dat deze een stuk minder speels is.
Wat zijn jullie bevindingen ?

Mij trekt de extra's t.o.v. de MT09 Tracer zoals de meegeleverde kofferset, cruisecontrol, quickshifter e.d.
ieder heeft daar natuurlijk weer een eigen mening over, ik rij een 900GT uit 2020 en vind de motor heerlijk sturen, ook sportief maar kan niet oordelen hoe een MT09 stuurt (ik kom van een XJR1300) ... ik denk dat je het beste een proefrit kunt maken om e.e.a. zelf te ervaren.
 
Ik denk er over om een tracer 9 gt te kopen. Maar nu heb ik wel eens gelezen dat deze een stuk minder speels is.
Wat zijn jullie bevindingen ?
Enigste optie is dan een uitgebreide proefrit te maken. Wat een ander zijn/haar bevinding is, is eigenlijk minder van belang. Jij moet de motor leuk vinden. Ikzelf heb het altijd mooie motors gevonden, vind zelf alleen kettingaandrijving minder.
 
Hier een 2016 rijder die een korte proefrit op de Tracer GT heeft gemaakt. Zit van de GT is minder sportief / meer rechtop / smaller stuur. Onderin loopt de nieuwe soepeler (minder nukkig), bovenin lijkt de oude Tracer meer power (of geluid) te hebben.

Quickshifter up werkt soepel, down wat stroef. Vering vond ik niet goed gedempt, maar denk dat de demo niet lekker stond afgesteld. Nieuwe Tracer voelt stabieler. Display vind ik geen vooruitgang.

Blijft een fijne motor, maar iets meer tourgericht in mijn ogen. Mogelijk om gat van de FJR op te vullen, er zijn veel overstappers uit die hoek. Noem eens een goed alternatief voor een sportief rijdende Tracer? Zelf neig ik naar een naked, maar dan heb je minder comfort en bagage mogelijkheden……
 
Vraagje aan de tracer 9 (gt) rijders die van een MT09 tracer komen,

Ik denk er over om een tracer 9 gt te kopen. Maar nu heb ik wel eens gelezen dat deze een stuk minder speels is.
Wat zijn jullie bevindingen ?

Mij trekt de extra's t.o.v. de MT09 Tracer zoals de meegeleverde kofferset, cruisecontrol, quickshifter e.d.
Ik heb geen vergelijk met de Tracer 9, maar wel met de tracer 900. In de A-modes reageert de MT-09 veel zenuwachtiger op gas geven dan de tracer 900. Daardoor lijkt de MT-09 iets speelser/ sneller maar ik vind dat daar niet zo heel veel verschil in zit. Bij de MT-09 tracer reed ik altijd in de standaard modes, bij de Tracer 900 rij ik altijd in de A-modes.
 
Heb een versterkte DID op mijn MT09 gehad. Vond hem erg lawaaierig.
En met welk voortandwiel?
Met een rubber ring er op zoals origineel,of zonder ring?
Want die zit er bij imitatie niet standaard op,en daar ligt de oorzaak waarschijnlijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan