YAMAHA TRACER 900 topic deel V

Dat zal dan met je motorblok/benzinetoevoer te maken hebben en niet zozeer met de uitlaat. Das (oneerbiedig gezegd) gewoon een buis :)
Klopt. Is mijn ervaring ook. Ik heb een titanium Akra op mijn 2015. Het is net een iets leuker geluid. Hij zat er al op, ik heb hem niet zelf aangeschaft (in 2016 2dehands gekocht met 1100 km erop). Maar het geluid is dus niet héél anders. Ik had het er zelf niet voor betaald.
Ik heb een powercommander erop (en afgesteld op de dyno). En sindsdien is het poppen en vlammen een stuk minder. Dus dat is idd een kwestie van de injectie die anders afgesteld is. Wat wel een beetje jammer is ;)
 
Dat zal dan met je motorblok/benzinetoevoer te maken hebben en niet zozeer met de uitlaat. Das (oneerbiedig gezegd) gewoon een buis
maar als die buis goed warm is, zal eventueel aanwezige brandstof in je uitlaatgas nog verbranden. Dus vandaar het "ploppen".
 
maar als die buis goed warm is, zal eventueel aanwezige brandstof in je uitlaatgas nog verbranden. Dus vandaar het "ploppen".
Daar kan wel eens een kern van waarheid in zitten. De originele doet het ook, maar het is veel minder hoorbaar vanwege de reflectiedemper i.p.v. een absorbtiedemper. Overigens zit er in de originele uitlaat wel een klein stukje absorbtie...
 
Gewoon even ter info: Onderstaande alvast een foto van de nieuwe radiator guard.
185128159_10220193063711494_8542102591227157438_n.jpg
 
Deze week komt akrpapovic ook naar buiten met nieuwe uitlaat systeem voor de tracer 9
 

Bijlagen

  • 94F3878D-3EB6-4A7F-87B9-37DDDEB21F17.jpeg
    94F3878D-3EB6-4A7F-87B9-37DDDEB21F17.jpeg
    64,9 KB · Weergaven: 21
Ik rij nu sinds 2015 op tracer(s) zonder radiateurbeschermer. Nog geen probleem gehad. Of is het alleen voor de looks?
 
Ik rij nu sinds 2015 op tracer(s) zonder radiateurbeschermer. Nog geen probleem gehad. Of is het alleen voor de looks?
Die is wis en waarachtig zeerzeker voor de looks.
Mocht ie tijdens het proces van mooi zijn ook nog dat ene steentje tegenhouden die anders je radiateur zou beschadigen dan is dat mooi meegenomen.
 
Weer even contact gezocht met de dealer. Levering van mijn 9 GT staat gepland op 1 juni. Bagageplaat voor de topkoffer staat gepland voor augustus… Zet de topkoffer tot die tijd wel even met een spanbanden vast :P
 
Weer even contact gezocht met de dealer. Levering van mijn 9 GT staat gepland op 1 juni. Bagageplaat voor de topkoffer staat gepland voor augustus… Zet de topkoffer tot die tijd wel even met een spanbanden vast :P
Zoals ik eerder al schreef, ik las dat elders de normale koffers ook later geleverd worden.
Als de topkoffer ook niet tijdig geleverd kan worden, dan zie ik mijn motorvakantie toch somber in.
Maar, het positieve is dat ik dan lekker kan toeren.
 
Laatst bewerkt:
Zoiets zal het moeten worden, en een beetje tinderen ter plaatse om een slaapplaats te regelen.
Klinkt eigenlijk wel als een prima vakantie.
Couchsurfen heet dat. Heb ik van mijn hippere jonge collega's geleerd. Er zijn zelfs apps en websites voor.

T lijkt mij vreselijk... Maar ieder zijn ding..


Maar met serieus. Ook zonder de officiële koffers moet een vakantie toch lukken? Bagagerol / zijtassen...
 
Couchsurfen heet dat. Heb ik van mijn hippere jonge collega's geleerd. Er zijn zelfs apps en websites voor.

T lijkt mij vreselijk... Maar ieder zijn ding..


Maar met serieus. Ook zonder de officiële koffers moet een vakantie toch lukken? Bagagerol / zijtassen...
Denk het ook wel, ik vond het alleen grappig dat er steeds iets anders ontbreekt ;-)
Ik weet het, ik heb ook jongere collega's hahahaha.
Couchsurfen lijkt mij niets, neem liever een tentje mee.
 
Was gisteren nog even bij Motorcity Amsterdam. Stond helaas geen Tracer 9 maar wel een MT09.
Wat is dat een brommer in vergelijk met de Tracer. Echt een spartaanse kale fiets geworden. Rijdt wel als de brandweer heb ik begrepen.
Stond wel een blauwe GT met schade. Hopelijk niet van iemand van hier?

s6RnQAk.jpg
 
Was gisteren nog even bij Motorcity Amsterdam. Stond helaas geen Tracer 9 maar wel een MT09.
Wat is dat een brommer in vergelijk met de Tracer. Echt een spartaanse kale fiets geworden. Rijdt wel als de brandweer heb ik begrepen.
Stond wel een blauwe GT met schade. Hopelijk niet van iemand van hier?

s6RnQAk.jpg
Zo te zien beste schuiver gemaakt, blokbescherming heeft goed zn werk gedaan schade zeer beperkt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan