YAMAHA TRACER 900 topic deel V

Voor de liefhebbers. Ik zag dat iemand al een duck beak op de nieuwe tracer had. Deze is bij Louis te bestellen. De prijs valt mij echt behoorlijk tegen.

Eendenbek bodystyle
Persoonlijk vind ik het helemaal niet mooi staan, zeker op het nieuwe model niet. Er is een reden waarom de designers er geen bek op kleven. Het is nu eenmaal geen GS.
 
Zojuist naar de dealer geweest. Had de reacall gehad voor de software, maar deze werkt averechts.😡 Eerst geen problemen en na de update wel. Blijkt dat er meer deze ervaring hebben. Moet de software-update opnieuw erop gezet worden. Ben benieuwd of dat dan wel goed gaat.
 
Wat de softwareupdate precies inhoudt weet ik niet, maar ik vind dat hij bij koude motor, iets onrustiger is. Maar ja, dat duurt gelukkig maar kort.:]
Zie mijn laatste bericht. Ervoor geen last, nu wel😡 Als hij buiten heeft gestaan valt hij meteen na het starten weer uit, tot driemaal toe.
 
Hier geen problemen. Aan/uit effect is wel wat meer merkbaar. Dat vind ik prima, past beetje bij 3 cilinder. Koude start ook geen probleem maar Tracer overnacht dan ook in garage.
 
Staat normaal ook in de garage, maar was een weekje naar de Vogezen geweest. Daar moest hij helaas buiten blijven😉
 
Afgelopen week 5 dagen in het Zwarte Woud rondgereden. Geen problemen meer gemerkt van onrustig lopen. Koude start, ook perfect. Alleen bij warme motor (na het tanken bijv.) sloeg hij een paar keer af. 🤨 Maar starte daarna een direct. Gasrespons was ook perfect.
 
Afgelopen week 5 dagen in het Zwarte Woud rondgereden. Geen problemen meer gemerkt van onrustig lopen. Koude start, ook perfect. Alleen bij warme motor (na het tanken bijv.) sloeg hij een paar keer af. 🤨 Maar starte daarna een direct. Gasrespons was ook perfect.
In dit forum vanaf p64 is een uiteenzetting over mogelijke oorzaak en oplossing van starten met warme motor.
 
In dit forum vanaf p64 is een uiteenzetting over mogelijke oorzaak en oplossing van starten met warme motor.
Nou, wat ik meemaakte met het starten met warme motor, maak ik me niet druk om.
Met 10k. zijn de banden wel op. Dat was met de FJR waar ik er 2 van gereden heb de afgelopen 11 jaar ook zo. Ik dacht misschien gaan ze met een lichtere motor iets langer mee. Maar kan ik me ook niet druk om maken. Gaat toch om het rijplezier en dat is groot.:]
 
Zojuist naar de dealer geweest. Had de reacall gehad voor de software, maar deze werkt averechts.😡 Eerst geen problemen en na de update wel. Blijkt dat er meer deze ervaring hebben. Moet de software-update opnieuw erop gezet worden. Ben benieuwd of dat dan wel goed gaat.
Vervelend. Ik kan me haast niet voorstellen dat deze 'oplossing' gaat werken.. lijkt mij eerder dat er in de software programmatuur iets niet klopt..
 
In dit forum vanaf p64 is een uiteenzetting over mogelijke oorzaak en oplossing van starten met warme motor.
Ik denk dat ik diegene was die over dit probleem begon. Inmiddels heb ik het niet meer gehad (direct weer afslaan van de motor na een warme start). Het kan ermee te maken hebben dat ik de motor steeds vaker uitzet met de noodknop, en deze in deze stand laat staan totdat ik weer start (overigens is dit geen oplossing maar een workaround). Wat ook kan is dat ik de startknop een fractie langer ingedrukt houd dan voorheen..
 
Laatst bewerkt:
Vervelend. Ik kan me haast niet voorstellen dat deze 'oplossing' gaat werken.. lijkt mij eerder dat er in de software programmatuur iets niet klopt..
Ben ik ook bang voor. Zeker nu er meerderen last van hebben na de “update”. Volgende week donderdag staat hij ingepland. Ben benieuwd.
 
Ik heb er vandaag extra opgelet. Op een gegeven moment stond ik bij een stoplicht en ging te toerenteller behoorlijk onrustig van 1000-1500 toeren heen en weer. Ik hou het maar even in de gaten, dit was namelijk niet zo.

Ook merk ik dat TCS 1 fijner rijdt dan TCS 2. Als je wat 'slingert' op een 50 weg voel je duidelijk het verschil tussen de 2 modi.
 
Ik ben gisteren en vandaag voor het eerst met bepakking op weg geweest. Tentje en slaapzak paste niet in de koffers (Natuurlijk) maar het kooksetje en de rest van de minimale benodigde spullen pasten allemaal! Ben heel tevreden met hoe de 900gt te bepakken is, al zijn de koffers wel wat krap als ik langer weg wil natuurlijk.
Enige wat ik wel merk is dat mijn (achter) vering net wat verder inzakt dan ik gewend ben op de dagtochtjes. Heeft iemand ervaring hoeveel slagen je nodig hebt voor een bepaald extra gewicht? De gt heeft niet voor niets instelbare vering natuurlijk...
 
Ik ben gisteren en vandaag voor het eerst met bepakking op weg geweest. Tentje en slaapzak paste niet in de koffers (Natuurlijk) maar het kooksetje en de rest van de minimale benodigde spullen pasten allemaal! Ben heel tevreden met hoe de 900gt te bepakken is, al zijn de koffers wel wat krap als ik langer weg wil natuurlijk.
Enige wat ik wel merk is dat mijn (achter) vering net wat verder inzakt dan ik gewend ben op de dagtochtjes. Heeft iemand ervaring hoeveel slagen je nodig hebt voor een bepaald extra gewicht? De gt heeft niet voor niets instelbare vering natuurlijk...
Even meten hoeveel hij inzakt zonder bepakking en zonder jou erop. Gewoon rechtop op zijn wielen.
Daarna met bagage erop de veerspanning zo ver opdraaien dat hij net zo ver inzakt als zonder bagage.
 
Achterveer is behoorlijk ondermaats, ik weeg al zo'n 100kg, dus ik vrees dat ik met duo + bepakking tegen de grens zit, of er misschien wel overheen -O-


Dat heb ik opgelost door niet meer met duo te rijden, veel te gevaarlijk, iedereen snapt dat :+ *O*
 
Achterveer is behoorlijk ondermaats, ik weeg al zo'n 100kg, dus ik vrees dat ik met duo + bepakking tegen de grens zit, of er misschien wel overheen -O-


Dat heb ik opgelost door niet meer met duo te rijden, veel te gevaarlijk, iedereen snapt dat :+ *O*

Met jou gewicht+bagage zit je al over het gewicht waar de originele veer voor gemaakt is, heb je geen duo bij nodig. Die gaat uit van een rijder van 75kg ofzo... Kleine mannetjes die Japanners.
 
Handleiding zegt 180kg dus kielekiele...
Weekendje weg kan net :P

1651781977581.png
 
Gelukkig voor mij geldt dat voor de 900GT en niet voor de 9GT. Die heeft een versterkt achterframe en mag daarom 193kg😁
 
Terug
Bovenaan Onderaan