YAMAHA TRACER 900 topic deel V

Het gaat er ook één van 2023 worden.
De offerte is al thuis. Ik ga voor pure White.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20230214_154655_Chrome.jpg
    Screenshot_20230214_154655_Chrome.jpg
    95,3 KB · Weergaven: 38
En ik heb niet de indruk dat ze veel korting geven,een 2022 is natuurlijk zo al €500 goedkoper.
Al zag ik al een advertentie van een dealer die voor een 2022 de 2023 prijs vraagt. 😲
Ik heb wel de indruk dat de leveringsproblemen voorbij zijn,want ik zag al een zwarte 2023 bij een dealer staan.
 
Goedemorgen allen,

ik heb al wel wat rond zitten speuren in dit topic, maar heb nog niet echt iets kunnen vinden over eventuele aankoop-tips.
Mijn vrouw heeft wellicht interesse in een Tracer 900 vanaf het bouwjaar 2017. Zijn hier specifieke zaken om op te letten buiten de gebruikelijke zaken om? Ik hoor het graag en alvast bedankt voor je bijdrage.
 
Goedemorgen allen,

ik heb al wel wat rond zitten speuren in dit topic, maar heb nog niet echt iets kunnen vinden over eventuele aankoop-tips.
Mijn vrouw heeft wellicht interesse in een Tracer 900 vanaf het bouwjaar 2017. Zijn hier specifieke zaken om op te letten buiten de gebruikelijke zaken om? Ik hoor het graag en alvast bedankt voor je bijdrage.

In principe heeft de tracer niet echt specifieke zwakke punten om op te letten, buiten normaal onderhoud.
Je schrijft zelf dat het specifiek om het bouwjaar vanaf 2017 gaat.
Vanwaar deze nuance?
 
In principe heeft de tracer niet echt specifieke zwakke punten om op te letten, buiten normaal onderhoud.
Je schrijft zelf dat het specifiek om het bouwjaar vanaf 2017 gaat.
Vanwaar deze nuance?
Ze rijdt nu op een 2018 aprilia shiver en wilt overstappen naar een meer toer-gerichte motor (meer windbescherming e.d.) en wilt dan niet te veel in bouwjaren achteruit. In km's zal dit lastig worden aangezien de shiver slechts 12.000km heeft gelopen. Maar er zijn er wel een paar te vinden.
 
Ze rijdt nu op een 2018 aprilia shiver en wilt overstappen naar een meer toer-gerichte motor (meer windbescherming e.d.) en wilt dan niet te veel in bouwjaren achteruit. In km's zal dit lastig worden aangezien de shiver slechts 12.000km heeft gelopen. Maar er zijn er wel een paar te vinden.
Kijk even in de eerste post van dit topic. Daar worden de verschillen tussen de bouwjaren uitgelegd.
2017 is een beetje een overgangsjaar, 2018 is het "nieuwere" type. Verschillen zijn niet enorm. Maar toch.
 
Kijk even in de eerste post van dit topic. Daar worden de verschillen tussen de bouwjaren uitgelegd.
2017 is een beetje een overgangsjaar, 2018 is het "nieuwere" type. Verschillen zijn niet enorm. Maar toch.
Heb ik zojuist gedaan. Bedankt! :t
 
Kijk even in de eerste post van dit topic. Daar worden de verschillen tussen de bouwjaren uitgelegd.
2017 is een beetje een overgangsjaar, 2018 is het "nieuwere" type. Verschillen zijn niet enorm. Maar toch.
En vanaf 2019 komt de eerste met een kleuren tft-display of niet?
 
Goedemorgen allen,

ik heb al wel wat rond zitten speuren in dit topic, maar heb nog niet echt iets kunnen vinden over eventuele aankoop-tips.
Mijn vrouw heeft wellicht interesse in een Tracer 900 vanaf het bouwjaar 2017. Zijn hier specifieke zaken om op te letten buiten de gebruikelijke zaken om? Ik hoor het graag en alvast bedankt voor je bijdrage.
Voor bepaalde modellen is een terugroepactie geweest voor de remlichtschakelaar, goed om even te checken of de motor die je op het oog hebt de reparatie al gehad heeft. Zie b.v. https://tdm-trx-tracer.nl/forums/topic/5858-recall-terugroep-actie-remlichtschakelaar-tracer/
 
En ik heb niet de indruk dat ze veel korting geven,een 2022 is natuurlijk zo al €500 goedkoper.
Al zag ik al een advertentie van een dealer die voor een 2022 de 2023 prijs vraagt. 😲
Ik heb wel de indruk dat de leveringsproblemen voorbij zijn,want ik zag al een zwarte 2023 bij een dealer staan.
Ik heb de witte al zien staan :)
 
Zwarte 2023 model zag er live ook netjes uit met zwart stuur en hendels. Wel wat saaiere kleuren zwart of wit.

@Maus75; vanaf 2018 model zit een smaller stuur op en mappings zijn wat minder fel
 
Zijn er nog andere dingen waar ik eventueel rekening mee moet houden of zijn de 3-cilinders van Yamaha gewoon betrouwbaar?
Mijn vrouw is ooit op een Yamaha Thundercat begonnen en dat ding liep altijd, nooit problemen mee gehad eigenlijk. Maar is totaal niet vergelijkbaar met een Tracer natuurlijk.
 
Zijn er nog andere dingen waar ik eventueel rekening mee moet houden of zijn de 3-cilinders van Yamaha gewoon betrouwbaar?
Mijn vrouw is ooit op een Yamaha Thundercat begonnen en dat ding liep altijd, nooit problemen mee gehad eigenlijk. Maar is totaal niet vergelijkbaar met een Tracer natuurlijk.
Als je netjes het onderhoud uitvoert dan is dit een erg betrouwbaar motorblok.

 
Ik heb nog nooit iets ondervonden of gehoord over problemen met het blok.
Ik zou een 2018 GT aanraden, gezien de vele extra's voor een klein prijsverschil.
Voor zover ik weet zijn er daarom ook veel meer GT's dan gewone verkocht vanaf 2018.
 
Ze rijdt nu op een 2018 aprilia shiver en wilt overstappen naar een meer toer-gerichte motor (meer windbescherming e.d.) en wilt dan niet te veel in bouwjaren achteruit. In km's zal dit lastig worden aangezien de shiver slechts 12.000km heeft gelopen. Maar er zijn er wel een paar te vinden.
@Maus75
Meer windbescherming?
ga er niet te veel van verwachten, of je moet een mega windscherm aanschaffen...
Ik kom van een Yamaha FZ6s, en vond het standaard ruitje te klein, heb toen een een 10cm hogere aangeschaft,
creëerde alleen maar meer wind op de helm, ja op het bovenlijf was er weinig wind.
Daarna dus de Tracer 900 2016, klein ruitje, meer wind op het bovenlijf en helm blijft hetzelfde, wel minder wind
op de benen, uiteraard heb je iets meer windbescherming vanaf een naked model, maar nogmaals, verwacht er
niet te veel van.

Het positieve is dan wel weer....het rijd heerlijk, zelfs met passagier gewoon een betrouwbaar weggevoel, remmerij
goed in balans, alleen boven de 160km/h zijn de eerste modellen wat nerveuser, maar snelheid zegt mij weinig
het is de manier waarop je die haalt, en in de eco(regen) stand met lange ritten haal ik met belaadde topkoffer
toch heel makkelijk tussen de 1:23/1:25
 
@Maus75
Meer windbescherming?
ga er niet te veel van verwachten, of je moet een mega windscherm aanschaffen...
Als ze van een naked Shiver komt gaat ze op een Tracer toch wel meer bescherming hebben.
Ik ging van een MT-09 met sportruitje naar een Tracer met een klein ruitje,en dat is toch al een heel verschil.
 
Dan zou mijn "pech" zijn dat ik van een voorkuip naar geen kuip ben gegaan, en dus nu meer wind ervaar,
ach, is maar 1 oplossing....testrijden :]
 
Hoe lang de bestuurder is maakt het meest uit. Ik stel me voor als je tussen de 1.60 en 1.70 bent dat je met de (Puig) tourruit helemaal uit de wind zit, eventueel nog met een deflector, dan zéker.
 
Terug
Bovenaan Onderaan