Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Yamaha TRX850 topic deel 10


Mijn oude TRX, hallo allemaal hier.

Euhm…. WOW… geweldig om hem te zien. Slechtste beslissing ooit om hem ingeruild te hebben haha.
Top tijd, top motor en gewéldige herinneringen er aan en aan de tijd hier met iedereen van het MF TRX topic toentertijd.

En ja, ik ben weer na jaren online, omdat ik hoop volgend jaar weer een motor aan te schaffen en hier op het forum de koopjes en andere info te gaan gebruiken om tot een aanschaf te komen. Waarschijnlijk een Honda VFR... maar ben niet zo merk/type gebonden.

Maar gaaf om dit te zien! Hopelijk heb je er veel FUN van, ik had niet anders. Echt een liefhebbers motor geweest met alle modificaties.

Grtn
Gerben aka Trixz
 

Dat je er veel tijd en energie in gestopt heb mogen duidelijk wezen!

Ik rij er iedere dag met veel plezier op! Loopt als een trein, van de week heeft ie nog wat liefde gehad.
 
Aloysius, Heb je er al een andere (originele) kuip op? Ik zag er laatst eentje aangeboden worden weet alleen niet meer waar.

En: welkom Podde!
 
Nee nog niet gevonden! Zouden ze bij hps motoren er één hebben liggen? Denk dat ik ze maar eens een mailtje moet sturen.

Edit: Nu moet ik ook zeggen dat ik het afgelopen half jaar minder tijd aan m'n motor heb besteed dan ik zou willen.
 
Laatst bewerkt:
Nee nog niet gevonden! Zouden ze bij hps motoren er één hebben liggen? Denk dat ik ze maar eens een mailtje moet sturen.

Edit: Nu moet ik ook zeggen dat ik het afgelopen half jaar minder tijd aan m'n motor heb besteed dan ik zou willen.
Ah gevonden:
Yamaha TRX 850
Maar het is in Melbourne, Australië dus niet erg praktisch. En niet schadevrij.
 
Dat je er veel tijd en energie in gestopt heb mogen duidelijk wezen!

Ik rij er iedere dag met veel plezier op! Loopt als een trein, van de week heeft ie nog wat liefde gehad.

Top om te lezen! En daar is hij ook voor gemaakt, knallen en genieten!!
 
Ah duidelijk! Bedankt! Bij optitune krijg je dan de verkeerde toegestuurd. Wel gek als je bij TRX kijkt je dan geen resultaat krijgt.
 
Ah duidelijk! Bedankt! Bij optitune krijg je dan de verkeerde toegestuurd. Wel gek als je bij TRX kijkt je dan geen resultaat krijgt.
Echt verkeerd is het niet, als je de FCK22 krijgt. Het past wel maar het membraan voor de vacuum bediening zit er niet bij, bij de FCK44 wel. En die wil je juist vervangen.
 
mooi zo'n forum

Eigenlijk vooral mooi die Tarwe!

Echt verkeerd is het niet, als je de FCK22 krijgt. Het past wel maar het membraan voor de vacuum bediening zit er niet bij, bij de FCK44 wel. En die wil je juist vervangen.

Ja idd. Heeft de TDM dan niet zo'n membraan? Kan ik dan niet beter een TDM kraan monteren?

Ik vraag me trouwens af waar dat FCK vandaan komt. Roept toch bepaalde associaties op...
 

Denk dat de TDM inderdaad een andere kraan heeft. Als je een andere kraan wilt monteren zonder vacuum bediening, kun je beter een andere nemen. Zou ik even moeten zoeken op het engelse forum. Er is een aan/uit kraantje bekend dat past. Op dat forum wordt nogal gevloekt op de originele kraan, omdat ook het onderste pijpje/elleboogje er wel eens uit wil breken. Maar ook dat is prima te fiksen dus ik snap het probleem niet zo.

Haha, FCK is gewoon een type aanduiding, fabrikant is Tourmax. FCK staat voor benzinekraan reparatie setje of zo, het nummertje wat er na komt zegt iets over voor welk merk/model het geschikt is. Origineel Yamaha kan ook, of eigenlijk niet want niet alle rubber dingetjes zijn los verkrijgbaar. Dan zit je aan een nieuwe kraan, van meer dan €100. Toch de moeite waard om naar alternatieven te kijken niet waar?

Edit: benzinekraantjes van de SZR, dat zijn pas rotdingen!
 
Mannen! Het wordt vochtig en direct krijgt mijn motor de bibbers. Het verbruik is vrij plotseling gestegen naar 1:13,6 bij veel snelweggebruik en hij gaat rond de 3,5/4000 toeren stationair ietwat stotteren.

12.000 kilometer terug heb ik de naalden en buizen vervangen. Is er een andere verklaring?

En een plaatje van mij op de mooiste kleur TRX:
 
Inderdaad de mooiste kleur,
Begint hij te stotteren in de regen?
Ik zou is kijken of er geen water bij de bougiekappen zit...
Dit onderwerp is meermaals besproken,
er zijn afloopkanalen in de cilinderkop en die durven dicht te komen zitten.
Hoger verbruik, vuil luchtfilter?

Grtjes J.
 
Onze MF OMA zegt:

Hallo



Dit topic is al meer dan 50 dagen oud. Weet je zeker dat je nog wilt reageren?

Dit is een slecht signaal mannen!
Druk op zoek naar een klushokje i.c.m. een tijdelijke leenmotor zodat ik de TRX eens grondig onder handen kan nemen. Olieverbruik gaat nu richting 1 liter per 1000-1500 km, echt te veel. Wel bijna 100.000 gereden!

Fijne jaarwisseling heren.
 
Woeps dat is inderdaad een kwalijke zaak! Hoewel ik dit jaar 20.000 km heb gereden op de TRX, heb ik gewoon niet zo veel te melden. Dat is ook een compliment, eigenlijk.

Olieverbruik richting de 1:1000 is inderdaad irritant. Dan moet je het 'dagelijks' in de gaten houden en eigenlijk altijd olie bij je hebben.