Voor het starten de kraan juist even op PRI, dan loopt de benzine door (zonder vacuüm). Zo heb je in elk geval de carbs dus vol. Als 'ie loopt kan die op ON/RES.Van het weekend de kraan teruggezet. Toch iets fout gedaan want de benzine stroomde er nog steeds uit. Bleek ik een ringetje niet goed te hebben gemonteerd.
Nu stroomt er niks meer uit, wat ook zo zou moeten zijn als 'ie vacuum zuigt. Starten lukt nog niet (maar dat komt misschien omdat ik hem op on heb gezet ipv reserve, of omdat het te koud is en mijn accu eigenlijk wel zo goed als op is)
Anyway, accu aan de lader, morgen kraantje op reserve en dan nog eens proberen
De onderdruk van de inlaat wordt gebruikt om de benzine alleen te laten stromen als de motor daadwerkelijk draait. Op zich aardig idee alleen geeft het kraantje zelf na de nodige jaren dus wel eens problemen. Dat vierkantje achterop de kraan is een membraan. De onderdruk trekt dan een klein schuifje uit een verbinding in de kraan zodat de benzine kan stromen.Hoe werkt dat vacuüm eigenlijk in dat kraantje zelf?
De onderdruk trekt dan een klein schuifje uit een verbinding in de kraan zodat de benzine kan stromen.
Dat ronde dingetje... lekker duidelijkDat ronde dingetje?
Pri was ik idd vergeten. Bij aankoop is me verteld daar voorzochtig mee te zijn omdat je blok ook vol met benzine kan lopen u met alle gevolgen van doen. Maar hij doet het nu gewoon weer.
Eigenlijk moet ik ff een proefrit maken, maar daar is het nu toch echt ff te vies weer voor (en hij is nog geschorst).
Goed zo, dat doe je beter dan ik! De ene ligt uit elkaar en de andere staat te wachten op nieuwe banden.Dit weekend na 6 maanden de cilinders en (gereviseerde) kop weer op mijn TRX gezet. Zondagmiddag plofte hij weer vrolijk bij de eerste druk op de knop. De eerste kilometers zitten er dus weer op!
Overigens reed toen ik aan het klussen was een blauwe TRX langs, iemand van hier? Maartensdijk, net naast de snelweg in de richting van Lage Vuursche/Hollandsche Rading.
Mijn oude TRX, hallo allemaal hier.
Euhm…. WOW… geweldig om hem te zien. Slechtste beslissing ooit om hem ingeruild te hebben haha.
Top tijd, top motor en gewéldige herinneringen er aan en aan de tijd hier met iedereen van het MF TRX topic toentertijd.
En ja, ik ben weer na jaren online, omdat ik hoop volgend jaar weer een motor aan te schaffen en hier op het forum de koopjes en andere info te gaan gebruiken om tot een aanschaf te komen. Waarschijnlijk een Honda VFR... maar ben niet zo merk/type gebonden.
Maar gaaf om dit te zien! Hopelijk heb je er veel FUN van, ik had niet anders. Echt een liefhebbers motor geweest met alle modificaties.
Grtn
Gerben aka Trixz
Gerben!
Zei je nou echt het H.-woord, in dít topic?!
Overigens reed toen ik aan het klussen was een blauwe TRX langs, iemand van hier? Maartensdijk, net naast de snelweg in de richting van Lage Vuursche/Hollandsche Rading.
Beste Trx-ers,
De mijne is uit de winterstalling...loopt goed...alleen,
Ik heb een te rijke afstelling, hij stinkt verschrikkelijk naar de CO...dat had hij ook voor de winterstop.
Welke regelschroef op de carb (ik dacht aan de lucht regeling) moet ik verdraaien om hier verandering in te krijgen.
Grtjes J.
Wanneer was je aan het klussen?
Pfff, 41€ voor 1 naald.....bij cmsnl.com, en de naaldbuis 43€....dat is een dure grap...zijn er goedkopere alternatieven?
Toen die blauwe TRX voorbij reed...zeg tie toch.....
(sorry, beetje flauwe humor moet kunnen op de ochtend)
Pfff, 41€ voor 1 naald.....bij cmsnl.com, en de naaldbuis 43€....dat is een dure grap...zijn er goedkopere alternatieven?
Lijkt mij stug dat je CO ruikt (dan ben je de eerste mens die dat kan)
Stinkt ie dan niet naar benzine? Zomaar lukraak aan stelschroeven draaien lijkt mij niet handig.
- Carb vervuild met snot (maar je had het voor de winter ook al dus dit zal niet)
- versleten naalden (TRX kwaal)
Ik zou naar die laatste kijken (of echt op de testbank zetten)
Mja dat zijn gewoon genuine yamaha parts, hetzelfde als je bij de dealer haalt.Pfff, 41€ voor 1 naald.....bij cmsnl.com, en de naaldbuis 43€....dat is een dure grap...zijn er goedkopere alternatieven?
Hmm. Het gebeurt wel eens dat de ring met die flapjes, nr. 5 in het plaatje, niet goed gemonteerd wordt. Met het aandraaien van de vooras worden dan die flapjes plat gedrukt. Maar opzich zou het wormwieltje daar niet van te lijden hoeven hebben. Ik zou zeggen, let goed op dat die flapjes op z'n plek vallen. En een lekkere klodder vet in het mechaniekje met het wormwieltje. Dan moet het goedkomen.Hallo TRXers,
Ik heb paar weken terug voor de eerste keer mijn wiellagers vervangen. Dit ging allemaal vrij soepel, op een ding na. Er moet iets fout zijn gegaan bij het terug monteren van de snelheidsopnemer. In eerste instantie werkte alles perfect, maar na een paar kilometer op de snelweg kapte hij ermee. Toen ik hem los heb gemaakt bleek duidelijk dat er iets niet soepel draaide, want bij de wormoverbrenging is het kunststof element helemaal gesmolten. Ik krijg zelf niet goed bedacht wat de oorzaak hiervan is, hij zat goed in het vet en volgens mij kon er voor de rest weinig fout gaat. Heb inmiddels al een nieuwe liggen, maar wil dit toch even weten voor ik deze monteer.
Groeten!
Dag Tarwetijger,
Neen, ik heb geen flat sliders, dan zou de versnellingsbak helemaal ontploffen...vrees ik,
en flat sliders zijn leuk als je veel gas geeft, helaas is dat op de openbare weg niet meer aan de orde...
Toch bedankt voor de handige links, en het zullen de naaldbuizen wel zijn, want die zijn nog nooit vervangen.
Ik bekijk het nog even, eerst eens een lange rit maken, zodat er terug verse benzine in de tank zit, samen met carburator cleaner van liqui moly.
Ik laat weten hoe het verder loopt,
Grtjes en fijn weekend. j.