Yamaha TRX850 topic deel 8

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die zie je niet he als ie erop zit.....

Doe ik morgen ff voor je maken, hij ligt op zolder.

Steld niet veel voor hoor, gebruikt de orginele sluiting van het zitje...

:W
Cheers
 
ola

full


full


In de dempers zitten DB killers, ik ben zelf meerdere keren in belgie & duitsland geweest met deze dempers en nooit ergens last mee gehad....


groeten
 
Zo, dus gisteren een testbank run gedaan:

91,5 pk aan de krukas bij 8342 rpm
87,6 Nm bij 6580 rpm

klein dipje bij 3200 rpm, dus daar nog even wat aan zien te doen..! :)
 
PK's op het achterwiel worden normaal gesproken gemeten en daar wordt ongeveer 13% vermogensverlies bij opgeteld ;)

Ik dacht 10%, want bij 13% zou dat betekenen dat ik met de TDX 104 PK heb aan de kruk en 116 Nm :? (lijkt me wel errug veel) 8-)
 
Morgen toch maar naar een trx kijken..... :z

Oude liefde roest niet ....


22000 op de teller uit '96 zwart met hyperpro voor en achter. moet iets kunnen worden ;)

:W

Cheers
 
Zo, dus gisteren een testbank run gedaan:

91,5 pk aan de krukas bij 8342 rpm
87,6 Nm bij 6580 rpm

klein dipje bij 3200 rpm, dus daar nog even wat aan zien te doen..! :)

Vanmiddag op de vermogensbank bij Pajic R&D. 80 pk aan het achterwiel en geen dipje gewoon liniear vermogens opbouw. Ok toch voor een trx?
Volgens de mannen daar: niets meer aan doen! loopt mooi zo.


Sorry slecht filmpje met m'n nokia genomen. :/

Pk's aan de krukas was ong. 80 x 1,15 = 90 pk geschat. Echter telt wat er uiteindelijk op het wegdek komt en dat is 80pk in mijn geval... topsnelheid gaf ie ook aan: 240km/u echter zal die snelheid nooit gehaald kunnen worden omdat je ook met verliezen zit zoals lucht weerstand enz.
 
Vanmiddag op de vermogensbank bij Pajic R&D. 80 pk aan het achterwiel en geen dipje gewoon liniear vermogens opbouw. Ok toch voor een trx?
Volgens de mannen daar: niets meer aan doen! loopt mooi zo.


Sorry slecht filmpje met m'n nokia genomen. :/

Pk's aan de krukas was ong. 80 x 1,15 = 90 pk geschat. Echter telt wat er uiteindelijk op het wegdek komt en dat is 80pk in mijn geval... topsnelheid gaf ie ook aan: 240km/u echter zal die snelheid nooit gehaald kunnen worden omdat je ook met verliezen zit zoals lucht weerstand enz.

80 pk is redelijk normaal :Y 79 pk staat volgens mijn in de fabrieks opgave. Helemaal niet slecht dus... Meeste fabrieks opgave's kun je wel een aantal pk bij aftrekken.

80 pk maakte die van mij ook bij de eerste run zonder dynojet. Er is bij mij met dynojet stage 3 zo'n 4 pk bij gekomen. Koppel was 87 nm.

240km/h is wel haalbaar hoor op de trx. Op de teller dan.... ;)

Die van mij heb ik al eens op 242km/h gehad.
 
Laatst bewerkt:
Nog mensen geinteresseerd in een adapter om een R6 shock in een TRX te kunnen monteren? Ik heb zelf vandaag de modificatie uitgevoerd en heb een paar van die dingen extra besteld voor de liefhebbers. Mail me even bij interesse. Eventueel heb ik ook nog wel een nieuwe R6 shock liggen.

Groet,
Henri
 
80 pk is redelijk normaal :Y 79 pk staat volgens mijn in de fabrieks opgave. Helemaal niet slecht dus... Meeste fabrieks opgave's kun je wel een aantal pk bij aftrekken.

80 pk maakte die van mij ook bij de eerste run zonder dynojet. Er is bij mij met dynojet stage 3 zo'n 4 pk bij gekomen. Koppel was 87 nm.

240km/h is wel haalbaar hoor op de trx. Op de teller dan.... ;)

Die van mij heb ik al eens op 242km/h gehad.


Fabrieks opgave is nooit aan het achterwiel opgegeven, 80 pk is gewoon goed :Y
En een originele km teller is redelijk optimistisch (moeten ze ook wettelijk zijn) :trek van die 240 maar 20km af....
Meer pkaas is met tuning natuurlijk wel mogelijk , maar zolang het niet voor racen is zou ik het niet nodig vinden (alhoewel ik zelf nu 102 pk aan het achterwiel , en 97nm heb O-) )
 
Vrijdag ga ik de TRX bij Ruud Fredriks op de testbank zetten.
Ik vind het verbruik nogal hoog,en wil ook wel eens weten hoeveel PK's er in zitten. :)

@Spondontrx : weet jij welke sproeiers er bij jou in zitten?
 
Vrijdag ga ik de TRX bij Ruud Fredriks op de testbank zetten.
Ik vind het verbruik nogal hoog,en wil ook wel eens weten hoeveel PK's er in zitten. :)

@Spondontrx : weet jij welke sproeiers er bij jou in zitten?


Ik heb heel lang met #175 hoofd sproeiers rondgereden , maar ga het nu met kleinere maten proberen (#155-#165) omdat hij niet perfect loopt sinds de andere tank :? ,
Het verbruik zal altijd wel meer zijn dan met de originele carburateurs.
Is bij jou de acceleratie pomp aangesloten ? dat scheelt ook veel in verbruik .
 
Ja,de acceleratiepomp werkt bij mij.
Geeft dat een groot verschil tijdens het rijden als je die afkoppelt?
 
Ja,de acceleratiepomp werkt bij mij.
Geeft dat een groot verschil tijdens het rijden als je die afkoppelt?

Die is er voornamelijk voor om te zorgen dat je extra benzine krijgt bij het heel snel opendraaien van het gas , je kunt goed zonder rijden (bij normaal rijden zou er geen verschil mogen zijn).
Hier is een filmpje waar je kan zien hoe het werkt , en hier is het pompje goed te zien.
 
Laatst bewerkt:
Hallo TRX liefhebbers,

Vorig jaar heb ik ook een TRX gekocht. Ik kon 'm van een collega overnemen en ben sindsdien erg enthousiast over de machine.

full

(in het echt in de originele kleuren maar de foto met colorsplash bewerkt)

Helaas werd ik er afgelopen zondag door een oplettende auto achter mij op geattendeerd dat de uitlaat los zat. Bij de ophanging achter (bij de voetsteunen van de bijrijder) is de ophanging afgebroken van het frame. Moet nu een nieuw plaatje maken met draadgaten.

Weten jullie van welk materiaal het frame is? gewoon staal of iets anders (en dus moeilijker te lassen)?
 
Hallo TRX liefhebbers,

Vorig jaar heb ik ook een TRX gekocht. Ik kon 'm van een collega overnemen en ben sindsdien erg enthousiast over de machine.

[afbeelding]
(in het echt in de originele kleuren maar de foto met colorsplash bewerkt)

Helaas werd ik er afgelopen zondag door een oplettende auto achter mij op geattendeerd dat de uitlaat los zat. Bij de ophanging achter (bij de voetsteunen van de bijrijder) is de ophanging afgebroken van het frame. Moet nu een nieuw plaatje maken met draadgaten.

Weten jullie van welk materiaal het frame is? gewoon staal of iets anders (en dus moeilijker te lassen)?

Waarom een nieuw plaatje maken? Waar hij los gescheurd is, weer gewoon vast lassen....
Frame het ik gelast met Tig. en is van staal maar met Mig of booglassen moet het ook kunnen. Goed schoonmaken, verf er af en lassen maar.
 
Bij de ophanging achter (bij de voetsteunen van de bijrijder) is de ophanging afgebroken van het frame. Moet nu een nieuw plaatje maken met draadgaten.

Weten jullie van welk materiaal het frame is? gewoon staal of iets anders (en dus moeilijker te lassen)?

en er ff op letten dat de demper(s) spanningsvrij hangen als je ze vast maakt.
 
Hallo TRX liefhebbers,

Vorig jaar heb ik ook een TRX gekocht. Ik kon 'm van een collega overnemen en ben sindsdien erg enthousiast over de machine.

[afbeelding]
(in het echt in de originele kleuren maar de foto met colorsplash bewerkt)

Helaas werd ik er afgelopen zondag door een oplettende auto achter mij op geattendeerd dat de uitlaat los zat. Bij de ophanging achter (bij de voetsteunen van de bijrijder) is de ophanging afgebroken van het frame. Moet nu een nieuw plaatje maken met draadgaten.

Weten jullie van welk materiaal het frame is? gewoon staal of iets anders (en dus moeilijker te lassen)?


Een veel voorkomend probleem bij de TRX..op mijn huidige TRX heb ik simpelweg een plaatje gelast met twee boringen. Gewoon de huidige oplassen kan ook natuurlijk..
 
Bij mij heb k ook gewoon de ori punten eraf geslepen, en een 5mm plaatje met 2 m8 draadgaten terug gelast :) Sterker nog frame had meerdere scheuren rond die dempers, allemaal hersteld.
 
de uitlaatbeugeltjes en ook de bobinebeugeltjes willen wel eens losscheuren.
Dus TIG lassen Of MAG lassen, dat is het mooiste!
De 5mm beugeltjes met gelijk schroefdraad erin getapt is ook een prima oplossing!
De aluminium oortjes waar de dempers aan hangen achter de duo stepjes zijn ook prima lasbaar!
Goede kwaliteit aluminium.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan