Yamaha TRX850 topic deel 9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Eindelijk mijn carburateurs eens opgeschroefd om lekkage van de rechter te verhelpen. Maar keurig schone carburateurs. Wat bleek op het gaatje van het aftap boutje zat een druppel epoxy oid gelijmd wat niet meer goed vast zat. Dus lekken.

Via hps (dank Pieter) een nieuw vlotterbakje gescoord.
Dan zo het lekken wel over zijn dacht ik. Maar nee. Nieuw vlotterbakje lekt net zo hard?? Dus moet het wel liggen aan het afsluitboutje. Toch? Of hoort er iets van een kogeltje met veertje in te zitten?

Oja mijn 'nieuwe' vlotterbakje heeft niet zo'n koperen staafje. Geen idee waar dat voor is. Maakt het uit dat die er niet in zit? Het lijkt ook niet kunnen worden overgezet.

full
 
Eindelijk mijn carburateurs eens opgeschroefd om lekkage van de rechter te verhelpen. Maar keurig schone carburateurs. Wat bleek op het gaatje van het aftap boutje zat een druppel epoxy oid gelijmd wat niet meer goed vast zat. Dus lekken.

Via hps (dank Pieter) een nieuw vlotterbakje gescoord.
Dan zo het lekken wel over zijn dacht ik. Maar nee. Nieuw vlotterbakje lekt net zo hard?? Dus moet het wel liggen aan het afsluitboutje. Toch? Of hoort er iets van een kogeltje met veertje in te zitten?

Oja mijn 'nieuwe' vlotterbakje heeft niet zo'n koperen staafje. Geen idee waar dat voor is. Maakt het uit dat die er niet in zit? Het lijkt ook niet kunnen worden overgezet.

Er zit geen kogeltje of iets dergelijks in alleen een boutje met tapse kegel erop die je niet te vast moet aandraaien anders is hij weer lek (gebeurt vaker)
Als je de vlotterbakken wilt leegmaken kun je ze er beter in zijn geheel onderuit schroeven. de functie van het staafje zou ik niet weten .
 
Vandaag een dynojet kit gemonteerd, met k&n filter *D Voelt gelijk een stuk beter aan in de lage toeren.
Echt veel soepeler... :Y

Heb voor de liefhebber trouwens nog een setje goldspots liggen, en een k&n filter.
 
Laatst bewerkt:
He Roy ik heb misschien wel interesse in de Goldspots, maar heb geen idee wat daar een beetje n gangbare prijs voor is?
Moet je dan ook de rempomp upgraden of is dat niet direct nodig?

Edit: Nevermind, ik las net dat de stalen TRX remleidingen die ik heb niet goed op de remklauw passen. En ik heb geen zin om nieuwe te halen aangezien deze relatief nieuw zijn. Succes met de verkoop!
 
Laatst bewerkt:
@roy-c:
viel het afstellen mee? heb zelf nog geen tijd gevonden om de mijne te installeren. ..
ma ben benieuwd of de afstelling nog veel tijd in beslag neemt?
 
Terug van de Pyreneeën. Jammer genoeg liet het weer ons nogal in de steek. Aan de Spaanse kant scheen gelukkig de zon nog even.

foto2-1.jpg


foto3-1.jpg


74aca0da-1cc7-498e-b3f8-29b928ccbcce.jpg


De motor is nu ingereden, binnenkort op de Dyno bank.
 
@roy-c:
viel het afstellen mee? heb zelf nog geen tijd gevonden om de mijne te installeren. ..
ma ben benieuwd of de afstelling nog veel tijd in beslag neemt?


Het is niet moeilijk. Dynojet heeft het kitje voorzien van 3 verschillende sets sproeiers.
Rij je met de orgineele uitlaten, en orgineele filter, dan gebruik je het eerste setje.
Rij je met andere uitlaat en standaard filter, gebruik je het tweede setje.
Rij je met andere uitlaat en k&n filter gebruik je het derde setje.
Er zit een prima beschrijving bij, hoe ver je de lucht stelschroeven moet uitdraaien.
Daarna heb ik wel de carburateurs nog synchroon gesteld. Stonden er niet veel naast, dus ik denk niet dat dit nodig was geweest.
Het is natuurlijk een standaard setup. Op een testbank kun je er misschien nog wel wat uit halen, maar voor normaal straat gebruik is het een prima setup.

Ik heb er gisteren een tochtje mee in de ardennen gereden, en kan je zeggen dat de motor veel fijner aan voelt.
Het gebied waar hij normaal wat "bokkig" is, onder de 4000rpm, is het nu veel beter te rijden.
En doordat je niet meer zo hoog toerig rijdt, is die ook nog een stuk zuiniger.
Ik heb gisteren gemiddeld 1:20 gereden.

Dus snel dat setje erin zetten, ik kan het je aanraden. Ik denk dat de jongens die er al mee rijden, het met me eens zijn...
 
Het is niet moeilijk. Dynojet heeft het kitje voorzien van 3 verschillende sets sproeiers.
Rij je met de orgineele uitlaten, en orgineele filter, dan gebruik je het eerste setje.
Rij je met andere uitlaat en standaard filter, gebruik je het tweede setje.
Rij je met andere uitlaat en k&n filter gebruik je het derde setje.
Er zit een prima beschrijving bij, hoe ver je de lucht stelschroeven moet uitdraaien.
Daarna heb ik wel de carburateurs nog synchroon gesteld. Stonden er niet veel naast, dus ik denk niet dat dit nodig was geweest.
Het is natuurlijk een standaard setup. Op een testbank kun je er misschien nog wel wat uit halen, maar voor normaal straat gebruik is het een prima setup.

Ik heb er gisteren een tochtje mee in de ardennen gereden, en kan je zeggen dat de motor veel fijner aan voelt.
Het gebied waar hij normaal wat "bokkig" is, onder de 4000rpm, is het nu veel beter te rijden.
En doordat je niet meer zo hoog toerig rijdt, is die ook nog een stuk zuiniger.
Ik heb gisteren gemiddeld 1:20 gereden.

Dus snel dat setje erin zetten, ik kan het je aanraden. Ik denk dat de jongens die er al mee rijden, het met me eens zijn...

De standaard verdeling van sproeiers bij bepaalde uitlaat-setups bleek voor mij niet te kloppen. Ik heb uiteindelijk nog kleinere sproeiers moeten bestellen omdat (volgens de dyno-runs) hij consequent te rijk bleef verbranden.
Dus ik zou altijd even een testbankje bezoeken om het goed te kunnen finetunen.
 
@tarwe, je had gelijk. Uitlaatsteun is inderdaad van het frame afgescheurd... zal het moeten laten lassen neem ik aan?

He Roy ik heb misschien wel interesse in de Goldspots, maar heb geen idee wat daar een beetje n gangbare prijs voor is?
Moet je dan ook de rempomp upgraden of is dat niet direct nodig?

Edit: Nevermind, ik las net dat de stalen TRX remleidingen die ik heb niet goed op de remklauw passen. En ik heb geen zin om nieuwe te halen aangezien deze relatief nieuw zijn. Succes met de verkoop!

Ik heb bluespots met stalen (TRX) remleidingen. Dus volgens mij moet het wel kunnen.

Hoe kom ik er trouwens achter dat een vorige eigenaar geen Dyno kitje heeft gemonteerd?
Zit erover na te denken om ook zoiets aan te schaffen :Y
 
Laatst bewerkt:
Hoe kom ik er trouwens achter dat een vorige eigenaar geen Dyno kitje heeft gemonteerd?
Zit erover na te denken om ook zoiets aan te schaffen :Y~[/quote]


Ik heb gezien dat de orgineele gasnaalden vrij stomp zijn, en die van een dyno kit zijn vrij spits, en iets langer.
 
Terug van de Pyreneeën. Jammer genoeg liet het weer ons nogal in de steek. Aan de Spaanse kant scheen gelukkig de zon nog even.


De motor is nu ingereden, binnenkort op de Dyno bank.
Tja zo vroeg op het jaar is dat natuurlijk nog mogelijk,ik heb zelf begin september ook al sneeuw gehad op bergpassen.
 
Tja zo vroeg op het jaar is dat natuurlijk nog mogelijk,ik heb zelf begin september ook al sneeuw gehad op bergpassen.
Mja, achteraf was een andere periode in het jaar beter geweest maar zo kwam het mooi uit (in de meivakantie). De sneeuw zelf was overigens niet zo'n probleem, er was maar één pas dicht, waardoor we zo'n 40 km moesten omrijden (dat had trouwens korter gekund).
Maar een week lang véél regen wordt je in zo'n korte vakantie wel zat. B|
 
nou zodra ik het setje erin heb zitten post ik mijn ervaring hier wel even.
zit nu op 1/16 bij niet lomp rijden. denk dat de originele naalden aardig afgesleten zijn.
had van pieter hps ook al meegekregenwelke setup er bij mij in moet.
afstellen zal blijken :z
 
@tarwe
ik was al blij zondag een kleine 400 km met schoonpa te hebben gereden...
even naar rusty gold in Amsterdam geweest en toen Deventer om vanaf daar via ijsseldijk etc. terugkeer te rijden tot ongeveer langelille... en dan Heerenveen :]
 
Hallo TRX-ers.

Ja, ik rijd ook nog steeds, al horen jullie niet zo veel meer van mij, ik ben/lees er nog wel... ;)



Zolderopruiming:

Een flinke stapel oude motorbladen met artikelen over de TRX van Motor73, Kickstart, Motor-emotions, Weekblad Motor, 2_wheel Magazine, Motorrad enz enz. + originele folders Yamaha.

Voor de liefhebber gratis af te halen in Groningen, doe maar even een berichtje.

Niemand? Ik vind het wel zonde om de verzameling bij het oud papier te kwakken, maar je moet wat met een echte zolderopruiming. ;)

Op ebay vragen ze er geld voor...
 
Niemand? Ik vind het wel zonde om de verzameling bij het oud papier te kwakken, maar je moet wat met een echte zolderopruiming. ;)

Op ebay vragen ze er geld voor...
Ik heb al een verzameling van dergelijke blaadjes én folders. :)

Wat is de km.stand nu van jouw TRX? Je was toch een tijdje recordhouder?
 
Iemand enig idee met welke modellen de TRX zijn spiegels deelt? Ik heb universele kuipspiegels en zou opzich wel graag weer met originele rijden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan