Yamaha TRX850 topic deel 9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn rijinstructeur Jon Koudijs heeft er reeds 540.000 op zitten vertelde de motorwinkel me laatst....

Ik sta nu geloof ik op 45000... :o En dat vanaf het jaar 2000, dat schiet vooral de laatste jaren niet echt op. In dit tempo heb ik daar dus nog zo`n 150 jaar voor nodig... :]
 
Laatst bewerkt:
De motor is nu ingereden, binnenkort op de Dyno bank.

Zonde van dat weer ,hoeveel heb je ermee gereden? en de motor voelt goed aan ?
Ik heb 'm vorige week op een bank gehad (zie filmpje) maar de afstelling is behoorlijk anders nu (185 ipv 160 hoofdsproeiers en de naalden 3 stappen lager) dus ik ben wel benieuwd hoe het bij jou uitpakt.
Ben er ook mee op circuit Assen wezen rijden en dat ging redelijk goed , heb nu wel een grotere radiateur (van een r6) er op geprutst om de temperatuur wat lager te krijgen ( degene die er op zat was ook slecht aan het worden )
 
Zonde van dat weer ,hoeveel heb je ermee gereden? en de motor voelt goed aan ?
Ik heb 'm vorige week op een bank gehad (zie filmpje) maar de afstelling is behoorlijk anders nu (185 ipv 160 hoofdsproeiers en de naalden 3 stappen lager) dus ik ben wel benieuwd hoe het bij jou uitpakt.
Ben er ook mee op circuit Assen wezen rijden en dat ging redelijk goed , heb nu wel een grotere radiateur (van een r6) er op geprutst om de temperatuur wat lager te krijgen ( degene die er op zat was ook slecht aan het worden )
Nu dik 1000 km gereden, niet allemaal in de Pyreneeën natuurlijk (was het maar waar! :o )
Motor voelt goed. Nu eens doorgetrokken tot aan het rood... Wow! Hij is wel hoogtoeriger geworden maar dan gáát ie ook zeg. :9~ Maar de dyno moet het uitwijzen natuurlijk.
Dan ben je flink groter gegaan met je sproeiers zeg! Mijn motor doet nu nog steeds dik 1 op 20 dus heel erg verkeerd kan 'ie niet staan, lijkt me.
Wat koeling betreft, viel me al op dat 'ie nu heel snel naar de 60-70 graden gaat. Maar als je gewoon rijdt wordt ie eigenlijk ook niet warmer. Zal met circuit gebruik wel wat anders zijn denk ik.
Nu moet ik wel altijd euro98 tanken! :z
 
Laatst bewerkt:
Nu dik 1000 km gereden, niet allemaal in de Pyreneeën natuurlijk (was het maar waar! :o )
Motor voelt goed. Nu eens doorgetrokken tot aan het rood... Wow! Hij is wel hoogtoeriger geworden maar dan gáát ie ook zeg. :9~ Maar de dyno moet het uitwijzen natuurlijk.
Dan ben je flink groter gegaan met je sproeiers zeg! Mijn motor doet nu nog steeds dik 1 op 20 dus heel erg verkeerd kan 'ie niet staan, lijkt me.
Wat koeling betreft, viel me al op dat 'ie nu heel snel naar de 60-70 graden gaat. Maar als je gewoon rijdt wordt ie eigenlijk ook niet warmer. Zal met circuit gebruik wel wat anders zijn denk ik.
Nu moet ik wel altijd euro98 tanken! :z

Oké , mooi dat hij goed loopt :Y
Op euro 95 zal die ook wel goed lopen , zo hoog zal de compressie niet zijn (bij mij 1;11.2) al gooi ik er ook het altijd 98 in (BP schijnt het beste te zijn).

Nog een tip voor circuitrijders met wat ervaring , de ZAC vult de terugloop van inschrijvingen voor de races op met vrij rijden sessies (2 niveaus) van 30 euro per sessie op Assen 31 mei , goedkoper word het niet :Y
 
Vandaag was het moment der waarheid.

IMG_4794.jpg


De blauwe lijn is van de vorige keer, alweer een paar jaar geleden. Dat was met de flatslides en Akra bochten, motorblok verder standaard.
De groen lijn is van vandaag, behalve de flatslides en Akra bochten zijn de mod's: carrillo drijfstangen, JE zuigers, grotere kleppen, geflowde kop, Kent nokkenassen en TCIP4 ignitech ontstekingsunit. (Eigenlijk zou je van elke modificatie afzonderlijk willen weten wat het doet, maar ja, dan moet je een Dyno abonnement hebben en wel héél veel sleutelen).
Ik ben uiteraard erg blij met het resultaat. *D Ik heb ook nog 98,99 pk op het beeldscherm zien staan maar die staat niet op het grafiekje. Dat was met de run door de versnellingen heen geloof ik, dat printje ben ik vergeten.
Het werd nog leuker op de terugweg. Ik moest toch even tanken want alweer 300 km verder en kreeg er nog geen 14 liter in... Rijdt dat gekke ding gewoon 1 op 22! Haha! 8-)

Dhr. Nolen rijdt zelfs trouwens ook een TRX, een groene, op een stuurtje na helemaal standaard.

Oké , mooi dat hij goed loopt :Y
Op euro 95 zal die ook wel goed lopen , zo hoog zal de compressie niet zijn (bij mij 1;11.2) al gooi ik er ook het altijd 98 in (BP schijnt het beste te zijn).
8<
Het leidt tot eeuwige discussies natuurlijk, die 'premium' brandstoffen, maar voor de zekerheid heb ik van te voren ook maar even BP Ultimate getankt. O-)
 
Laatst bewerkt:
Zo, dat zijn mooie getallen en strakke curve :} , was dit met de afstelling zoals die was ? of is er nog gesleuteld ..
Ik heb er niks aan hoeven doen *D
Hij adviseerde me nog wel om 'voor het toeren' de naalden een tikkie omhoog te zetten, want daar zat ie aan de arme kant. Maar was niet noodzakelijk. En voor circuit-gebruik adviseerde hij toch een grotere radiator! Voor straat-gebruik achtte hij 't niet nodig.
Ik heb die ignitech ook toevallig sinds gisteren , heb je de TDM curve gebruikt of nog wat aangepast ?
Gewoon de voorgeprogrammeerde TDM curve. Ik was eerst skeptisch maar de reacties op het engelse forum waren zo lovend dat ik het toch wilde proberen. Ik was tenslotte toch al geld aan het uitgeven. :+ Theoretisch zou je alles helemaal opnieuw in kunnen stellen maar dat vergt ontzettend veel dyno tijd natuurlijk. Ik ga er niet mee experimenteren want dan heb ik geen idee wat ik aan het doen ben. Ik heb wel het idee dat ie er beter mee rijdt dan met de originele unit. Er was vandaag helaas geen tijd meer om nog een extra run te doen met de originele unit, ik had 'm expres wel meegenomen. Dan hadden we een fatsoenlijke vergelijking kunnen maken. (iets wat ik al die enthousiaste Australiërs die er inmiddels mee rijden nog niet heb zien doen. B| )
 
Ik heb er niks aan hoeven doen *D
Hij adviseerde me nog wel om 'voor het toeren' de naalden een tikkie omhoog te zetten, want daar zat ie aan de arme kant. Maar was niet noodzakelijk. En voor circuit-gebruik adviseerde hij toch een grotere radiator! Voor straat-gebruik achtte hij 't niet nodig.Gewoon de voorgeprogrammeerde TDM curve. Ik was eerst skeptisch maar de reacties op het engelse forum waren zo lovend dat ik het toch wilde proberen. Ik was tenslotte toch al geld aan het uitgeven. :+ Theoretisch zou je alles helemaal opnieuw in kunnen stellen maar dat vergt ontzettend veel dyno tijd natuurlijk. Ik ga er niet mee experimenteren want dan heb ik geen idee wat ik aan het doen ben. Ik heb wel het idee dat ie er beter mee rijdt dan met de originele unit. Er was vandaag helaas geen tijd meer om nog een extra run te doen met de originele unit, ik had 'm expres wel meegenomen. Dan hadden we een fatsoenlijke vergelijking kunnen maken. (iets wat ik al die enthousiaste Australiërs die er inmiddels mee rijden nog niet heb zien doen. B| )

Tja, misschien dat de australische versie van de trx cdi anders is dat weet ik niet (en zij er daardoor voordeel van hebben).
Omdat ik geen TPS gebruik (zit niet op de carbs) kan ik dat nu uit zetten , de limiter gewoon instellen op het toerental wat mij het beste lijkt , en een beetje spelen met de curve (al zou je dat zoals je zegt op een dyno bank moeten kunnen checken) .
En hij is een stuk kleiner , al met al genoeg excuses om er een aan te schaffen ;) en hij loopt er goed op is mijn eerste indruk.
 
De unit is inderdaad kleiner maar wel meer snoeren en draadjes. :P

Hij loopt er zeker goed op. Ik was dus skeptisch maar onderin lijkt hij toch wel wat beter te draaien. Dit waren ook de reacties op het engelse forum. Maar ja, meten = weten.
 
De unit is inderdaad kleiner maar wel meer snoeren en draadjes. :P

Hij loopt er zeker goed op. Ik was dus skeptisch maar onderin lijkt hij toch wel wat beter te draaien. Dit waren ook de reacties op het engelse forum. Maar ja, meten = weten.


Heb jij er een verloopstekker voor ? , bij mij zat er alleen een contrastekker met losse plugjes bij en geen gebruiksaanwijzing :? dat was nog even googelen en prutsen hoe dat moest ,maar het werkt :Y
Vandaag in Zandvoort gereden , en hij loopt nu naar tevredenheid op wat kleine dingen na . Een andere curve heb ik nog niet geprobeerd maar dat ga ik wel eens proberen (zonder TPS is dat ook wat simpeler) en je kunt altijd weer terug .. :)
 
Ja ik heb er een verloopstekker bij, plug and play.
Die moest je er apart bijbestellen, kost een paar euro.
Jammer dat ze die hint zelf niet even geven.

Maar eh, zouden er ook nog andere mensen dan wij tweeën in dit topic zijn? :? :P
 
:$ was er beetje sprakeloos van _O-

maar dat zijn de mooie cijfers man en ja staat standaard in de favorieten.
maar heb niet altijd wat te melden en vind het soms niet echt een toevoeging als ik me er ook tegenaan moet bemoeien....

maar goed bezig :}

ik heb helaas niet zo'n budget.... :+
 
Ben allang blij dat ik af en toe een rondje kan doen en daarnaast nog een hobby project kan realiseren.
zo hou ik ook altijd een motor die wel rijd...
 
Wat koeling betreft, viel me al op dat 'ie nu heel snel naar de 60-70 graden gaat. Maar als je gewoon rijdt wordt ie eigenlijk ook niet warmer. Zal met circuit gebruik wel wat anders zijn denk ik."

Heb uit de ervaring in de supermono gemerkt dat als je de voorontsteking wat later zet de motor veel koeler gaat draaien.
Ik zet de mono op de testbank steeds later tot het punt dat het vermogen wegzakte.
Dan 1 graad terug en zo liet ik hem staan.

Hierna ook geen detonatie problemen meer gehad *D .
Nadeel is dat theoretisch het benzine verbruik hoger zou worden :( .


Groet Willem
 
:$ was er beetje sprakeloos van _O-

maar dat zijn de mooie cijfers man en ja staat standaard in de favorieten.
maar heb niet altijd wat te melden en vind het soms niet echt een toevoeging als ik me er ook tegenaan moet bemoeien....

maar goed bezig :}
Haha dank je.
En hier op M-F hoeft niet elke bijdrage even zinnig te zijn hoor. :P
ik heb helaas niet zo'n budget.... :+

Sssstt :X

Ik had op facebook al geliked ;) . Ik vind het prachtig zoals jullie bezig zijn. Die van mij moet ik nog opbouwen en helaas moet ik nog op de nodige pecunia's wachten. Zijn wat urgentere zaken hiero. -O-
Da's waar! :)
Heb uit de ervaring in de supermono gemerkt dat als je de voorontsteking wat later zet de motor veel koeler gaat draaien.
Ik zet de mono op de testbank steeds later tot het punt dat het vermogen wegzakte.
Dan 1 graad terug en zo liet ik hem staan.

Hierna ook geen detonatie problemen meer gehad *D .
Nadeel is dat theoretisch het benzine verbruik hoger zou worden :( .
Goh dat is interessant. Had je ook een Ignitech of iets soortgelijks?
Maar zoiets doe je dus helaas niet zonder testbank. Wat brandstofverbruik zou ik er zelfs wel voor over hebben (is nu immers idioot zuinig).
In dat opzicht zou je trouwens ook kunnen zeggen dat ie wat rijker kan zodat ie koeler blijft, toch?
 
Heb uit de ervaring in de supermono gemerkt dat als je de voorontsteking wat later zet de motor veel koeler gaat draaien.
Ik zet de mono op de testbank steeds later tot het punt dat het vermogen wegzakte.
Dan 1 graad terug en zo liet ik hem staan.

Hierna ook geen detonatie problemen meer gehad *D .
Nadeel is dat theoretisch het benzine verbruik hoger zou worden :( .


Groet Willem

Hee. Willem. Is de Bakker-Kawa al klaar voor spa? 8-)

Ik dacht dat de Japanse/australische CDI een snelheidsbegrenzer erin hadden of was dit alleen de japanse versie?
 
Ik had (heb)een carmo progammeerbare op mijn mono : xtz in rs250 frame 85 pk achterwiel.
Rijker zetten gaat hiervoor een beetje werken , ontsteking later is beter hierdoor krijg je meer onverbrande gassen in je uitlaat dus je gaat minder efficient met je brandstof om.

Hee Marc niet naar Spa dit jaar : huis gekocht.....
 
Ik had (heb)een carmo progammeerbare op mijn mono : xtz in rs250 frame 85 pk achterwiel.
Rijker zetten gaat hiervoor een beetje werken , ontsteking later is beter hierdoor krijg je meer onverbrande gassen in je uitlaat dus je gaat minder efficient met je brandstof om.

Hee Marc niet naar Spa dit jaar : huis gekocht.....


Mmm .. de motor minder efficient laten draaien voor meer koeling , lijkt me wel de laatste optie .. (wel veel 85pk :9 )

Mijn koelwater kwam gisteren niet boven de 80 graden ( en de olie 85) dus dat is geen probleem meer , door de r6 radiateur (en misschien heeft de mocool toevoeging en een andere radiateur dop die grotere druk aan kan ook wel geholpen)

Een ander probleem is het leegblazen van mijn uitlaat , nu een keer duurdere vulling gebruikt die een hoge temperatuur aan kan maar na 2 keer rijden is hij weer zo goed als leeg B| (nu maar weer gewoon op de oude manier)




full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan