Yamaha virago Xv 700 probleem

TonvanKrieken

Rookie
11 jun 2022
2
0
Goedemiddag, ik heb een probleem met mijn yahama virago xv700 USA import motor.. Hij loopt op 1'cilinder hij vonkt hij heeft compressie en benzine en staat op tijd en heeft een nieuwe cdi/tcu unit maar wil niet mee draaien met de 2e cilinder hij start gelijk maar op één cilinder mijn Motorzaak snap er niks meer van... Tips van harte welkom..
 
Is dit probleem opeens ontstaan? komt de motor net uit langdurige stalling? Is er compressie meetbaar op de 2e cilinder?

Tips zijn van harte welkom, maar je moet zelf wel wat meer achtergrond informatie geven.
 
Hij is gekocht met het verhaal dat hij lang heeft stil gestaan.. En dat de cabarateurs gereinigd moesten worden hij liep op de 2 cilinders maar starte heel slecht en met veel toeren hoe warmer hij werd hoemeer toeren hij ging maken. Een flesje in de tank gedaan om de tank en benzine leidingen door te smeren.. Helaas bleef het bokken en knallen uit de uitlaat. Naar de Motorzaak gebracht die heeft de cabarateurs sonisch gereinigd 2x daarna reed hij super.. Toen heeft hij mijn voorvork en nieuwe banden en koppeling vervangen daarna reed hij slecht en op 1 cilinder hij dacht aan de cdi/tcu unit die heb ik nieuw uit Frankrijk laten overkomen maar helaas het zelfde resultaat.. Hij vonkt loopt op tijd krijgt benzine heeft op alle 2 cylinders compressie nieuwe bobine kabels en bougies..
 
Zoals gemeld eerst beginnen met de deo-test! (ikzelf gebruik snelstarter)

Bij (wederom?) gebleken brandstofprobleem de tank en/of slangen en/of carb goed reinigen.
Zeker als de motor lang heeft stil gestaan met E10, blijf je last houden van prut in de aanvoer.
Desnoods toevoerslang vervangen en net voor de carb een extra zwevend benzinefilter plaatsen.

Voor mij bekend probleem: Ooit was bij mijn FZ de binnenkant van de tank vooral bagger.
Maw tank goed uitspoelen. In mijn geval kwam er een halve vuilstort uit de tank. Kon niet anders dat de boel zou verstoppen.
 
Zoals gemeld eerst beginnen met de deo-test! (ikzelf gebruik snelstarter)

Bij (wederom?) gebleken brandstofprobleem de tank en/of slangen en/of carb goed reinigen.
Zeker als de motor lang heeft stil gestaan met E10, blijf je last houden van prut in de aanvoer.
Desnoods toevoerslang vervangen en net voor de carb een extra zwevend benzinefilter plaatsen.
Virago heeft ook een benzinefilter.
Verrvangen door een universele.

1655021598726.png
1655021646295.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan