Tot nu toe netjes olie ververst als het icoontje begint te branden.
Januari bij ca. 8300, maart bij ca. 11.500, nu brandt het lampje weer, zal rond de 14.500-15.000 zitten.
't is maar een liter ongeveer, dus de kosten en het werk niet, maar is het veilig de interval te verlengen?
Ik weet het, er zit een zeefje in, van daar ook de lichte twijfel. Olie is bij verversen nog altijd mooi helder.
Anderzijds.... Ik rijdt dagelijks ca. 45km, 90% snelweg heen, terug weg is in 2 etappes, tussenstop ligt ongeveer halverwege, 1e deel zit ook wat 80 wegen bij, maar ook een km of 10 snelweg. Totaal net geen 100km/dag. olie zal dus over het algemeen lekker warm zijn.
Op de heenweg is het stuk naar de snelweg een km of 4, op de terugweg wat langer (denk 6-7km)
Als ik peil in de gaten houdt en gewoon reset en bij de volgende melding ververs.
Ik gebruik Valvoline 5W40 Full syntetic.
Scootje bevalt nog erg goed!! Heb hem nu een half jaar en er ca 10K mee gereden
Sinds een week of 2-3 een rammeltje, volgens mij een los schotje in de uitlaat, beetje iritant, maar goed. Die uitlaat is wel prut, toen ik hem kocht zag hij er netjes uit, dat was binnen 2 maand al heel anders, alle verf eraf en vanuit het midden een witte vlek (hete kat??)