Het is in elk geval de zwarte geworden. Ik zal er zsm een paar foto's van maken. Op zowel de x-max als de x-city heb ik niet gereden. Ben wel even op een aprilia 500 (beverly) gaan rijden. De x-city250 zal wat minder power hebben, maar is ook lichter. Van de x-city is op het internet nog maar weinig te vinden.
Wijze woorden....Ik heb jarenlang op zware en minder zware motoren gereden en begon daar een beetje genoeg van te krijgen. Een scooter pak je volgens mij veel gemakkelijker even om een stukje te rijden. Ik hou er gewoon van om een stukje te toeren. Snelheid kan me niet zoveel schelen. Het is de lol van het sturen, het buiten zijn, enzovoorts. Verder is een motorscooter natuurlijk superhandig als je in het drukke verkeer even snel ergens heen moet.
Wijze woorden....
@ Zuunig: Ik had de Motoretta gehaald en daar staat een test in van deze 300cc scooters:Vespa gts 300,Kymco people s 300i,Sym Citycom 300i, Aprillia sportcity cube 300, Honda SH 300i.
Over de Sportcity Cube zijn ze zeer te spreken. Ik zou daar ook eens naar kijken als ik jou was. Deze heeft samen met de Vespa gts 300 de pittigste accelleratie, aldus hun(tot zo'n 90km/h). De Honda SH 300 vinden ze het meest geschikt van deze modellen als je regelmatig de snelweg op gaat. Qua accelleratie iets tammer dan voorgenoemde twee, maar beste wegligging.
Tja, maar dat is bij de Honda SH 300 hetzelfde verhaal...voor grote wielen betaal je een prijs. Al vindt ik dat je op een grootwielscooter zo wie zo met een topkoffer moet werken. Dan is het wel te doen. Men maakt er wel de opmerking bij dat in Duitsland de grootwielscooter nu meer en meer geacepteerd wordt, er staat ook iets tegenover tenslotte... Alhoewel, over de bergruimte van de Vespa is men evenmin te spreken: Door het retro uiterlijk verlies je veel bagageruimte, zeker als men bedenkt dat deze kleine wielen heeft dus daar zou je toch meer ruimte verwachten. Alleen de Sym en Kymco scoren goed op dat vlak.Ja die Cube komt inderdaad goed uit de test, maar heb je wel eens onder het zadel gekeken?? Ik schrok daar zo van de kleine ruimte, die is totaal niet functioneel. Een slot past erin, een jethelm werd al krap omdat het vizier in de weg zat en een fullface helm paste er al niet in. Dus als je functionaliteit zoekt loop je de cube voorbij
Tjariet , wat deed je besluiten om een x-city te nemen in plaats van een x-max????
ik neem aan dat je er ook aangedacht had om een x-max te kopen
ik twijfel zelf ook namelijk {of toch wat anders}
Ik heb voor de x-city gekozen, omdat ik die mooier vind (dat is natuurlijk heel persoonlijk,
Goezzo zuurnig.... blijven twijfelen hoor. En mocht je uiteindelijk toch beslissen dan kun je hem altijd meteen weer verkopen. Zagen we hier ook al een paar keer
{wendbaarheid, en het makkelijk weg kunnen zetten }Inderdaad doen veel mensen hem snel weg omdat ze iets groters willen. Reden te meer om goed uit te zoeken. Maar voor een scooter geldt voor mij ook wendbaarheid in de stad en drukte en bovendien het makkelijk weg kunnen zetten of juist weer pakken.