Nee de brandstofpomp hoor ik niet te zoemen. Kan wel een probleem met brandstofsysteem of injectie zijn zo te zien.
Hoor je die wel zoemen als de scooter koud is?
bijna op zeker de brandstof pomp is een veel voorkomend probleem met de x max250 zo ook bij de piaggio scooters
bijna op zeker de brandstof pomp is een veel voorkomend probleem met de x max250 zo ook bij de piaggio scooters
Niet opgelet want als de motor koud is, start de scooter gelijk zonder enkele moeite op.
De complete unit kost 400 euro en die word door yamaha onder coulance vervangen.
Maar het werkloon kan toch behoorlijk oplopen ... mijn advies ga naar v/d kuinder en vraag hun advies.
Die hebben vaker er mee te maken gehad en ook altijd goed opgelost .zijn immers yamaha Master Dealer.
............................
Het probleem is verkeerd materiaal gebruikt voor het schoepen radje in de pomp.
Die zet uit en loopt vast bij grote warmte .
Na 2013 is dat pas opgelost. (jou scoot is van 2013 dus nog getroffen)
..........................................
Bij mijn PCX is de pomp duidelijk hoorbaar. Direct bij verdraaien van het contact hoor je een zoemend geluid. Even controleren of dit geluid hoorbaar is bij een koude motor, bij een warme motor en bij het optreden van de storing.
Heb even gegoogled, maar vind ook lagere prijzen voor de pomp. Moet dan nog wel even ingebouwd worden.
Heb op meen ik Sym forum gelezen dat het daar ook voorkomt en dat dan de benzine pomp en benzine tank en slangen ook vervangen worden en ja bij grote hitte vald hij soms stil en bij normale temperatuur wil hij niet starten is/was mijn ervaring,en ook de hoeveelheid benzine in de tank,die verhit geraakt door plaats van de benzine tank boven het blok,wat veel warmte afgeeft bij van het gas afgaan en de vin aanslaat,(voor stoplicht , brug ed)
ik heb het met mijn vespa 300 gehad wat invloed had was de buitentempratuur als het warm was deed ie het sneller niet dan dat het koud was.
Bij mijn t max was het probleem na monteren nieuw benzine pomp nog niet opgelost en wilde hij na plm 50 gereden te hebben al niet weer starten als hij nog warm was en moest hij volledig eerst volledig afkoelen tot wel 3-4 uur aan toe
Ik vraag me dan wel af of het aan de pomp lag.,
Ik vond trouwens wel altijd dat de benzinepomp hoorbaar veel lawaai maakte en onregelmatig draaide ook bij constante toerental
Is ook allemaal niet bevorderlijk voor het rijplezier
Heb het eens een keer uitgezocht in Yamaha Tmax topic.
De beste pompen met nog grotere aanzuigcapaciteit als OEM pompen kosten max. circa 40 euro.
Je vindt ze veelal op Ebay.
Overigens ben ik er toen met uitzoeken achtergekomen dat het euvel komt omdat de membraan in de pomp gaat verkleven.
Verkleven betekend dat het membraan kleverig wordt en blijft plakken waardoor de opening in de pomp dicht gaat zitten.
Vaak als de pomp nog niet warm is verkleefd het membraan niet maar zodra de pomp op temperatuur is en er daarnaast benzine en dampen vrij komen wordt het membraan weer week en gaat verkleven/vastzitten.
Op een gegeven moment zijn ze betere membranen gaan gebruiken waarbij het euvel was verholpen.
Mvg. Jan