Proficiat, Bolhut! Hoeveel kilometers moet je ongeveer gaan doen per dag met de xmax, als ik vragen mag?.Wel grappig, want alle motorrijders hier in de straat wilde toch wel even weten hoe dat nou voelt.
En het viel ze natuurlijk allemaal reuze mee!
Goed te doen, dus. Ik doe het niet dagelijks maar wel ongeveer dezelfde afstand voor woon-werk. Privé kilometers, dat zijn bij mij de vette getallen.Haai Vox,
Vanaf 1 januari zo'n 70KM per dag. (heen en terug) Ja, ik heb meteen maar een knappe jas gekocht...
Dat je gps toestel op de raam plakken geen goed plan is .
wat heb ik geleerd na de eerste dag x max .
Dat je gps toestel op de raam plakken geen goed plan is .
1 Gps toestel is van de x max gevallen tegen 90 kmh
2 auto's moesten het vliegende gevaarte ontwijken.
3 Dat mijn tom tom one new edition van 2 weken oud totall loss is
4 Dat ik mijn weg niet meer naat huis vondt
JEUUUJ
wat heb ik geleerd na de eerste dag x max .
Dat je gps toestel op de raam plakken geen goed plan is .
1 Gps toestel is van de x max gevallen tegen 90 kmh
2 auto's moesten het vliegende gevaarte ontwijken.
3 Dat mijn tom tom one new edition van 2 weken oud totall loss is
4 Dat ik mijn weg niet meer naat huis vondt
JEUUUJ
Nou, zeg dat noem ik een verschil... Ben benieuwd hoe lang je dat gaat volhouden, zo'n grote stap terug.Ik had tot voort kort een KTM Superduke 990 met Akrapovic lawaaimakers. Heel wat anders dus. Van de week de KTM ingeruild op een nieuwe Yamaha X-Max (nog cash geld terug natuurlijk :-) ). Ga 'm gebruiken voor woon-werk verkeer (70 km heen terug), lekker door de files.
Downsizing... heb ik ook gedaan, van een BMW injectie boxer naar een 400 cc Yamaha scooter; alles wat ik met die BMW deed kan de scooter ook maar de scooter is wel veel gemakkelijker, goedkoper, zuiniger, gebruikersvriendelijker en tot nu toe ook betrouwbaarder.Ik had tot voort kort een KTM Superduke 990 met Akrapovic lawaaimakers. Heel wat anders dus. Van de week de KTM ingeruild op een nieuwe Yamaha X-Max...
Ondanks alles toch veel veilige km's toegewenst van een (e)X-max rijder.
De YP400 van het één na laatste model is niet erg snel qua acceleratie vanaf stilstand; vandaar dat het best mogelijk is dat de 250 in de lagere snelheidsregionen sneller is.... is er een groot verschil tussen de 250 en de 400? heb al te horen gekregen dat een 400 niet noodzakelijk sneller optrekt of hogere top haalt...
zeg eensis er een groot verschil tussen de 250 en de 400? heb al te horen gekregen dat een 400 niet noodzakelijk sneller optrekt of hogere top haalt.
250cc 21pk->176kg rijklaar
400cc 34pk->223kg rijklaar
klopt het dat er niet veel verschil in prestaties zijn, maar eerder ander aanvoelen: de vering, bochtengedrag en zo..
de xmax sportiever, de majesty400 vooral comfortabel?
Dat valt goed meeHoe bevalt zo'n "sportscreen"? Wordt je dan bij regen niet veel sneller nat?