Hoi Martin.
Je was druk gisteren dus vandaar liep het langs elkaar heen.
Spreek je binnenkort weer.
En inderdaad, ik probeer flink op je in te lopen en straks voel jij de hete adem van miene Xmax in je nekje.ha ha ha ha ha
Mojave, bedankt voor de adviezen, maar ik hou het toch maar bij de intervallen om de 6000km aan hoor.
Weet dat ik dan wel met regelmaat bij de dealer sta en dat de olie het best wel 10K aan zou kunnen, maar ik wil het graag volgens het boekje doen.
Mede omdat ik ook graag zoveel mogelijk wil uitsluiten om stil te komen staan met de Xmax laat ik haar netjes of desnoods extra in de watten leggen door de monteurs.
Zij geeft mij veel, dus dan geef ik haar de maximale verwennerij terug op onderhouds-intervallen.
Wat de BMW R1200RT betreft, die had ik al eerder dan de Xmax 250.
Eigenlijk zat die Xmax 250 helemaal niet in de planning en reed ik woon-werk met de auto en de R1200RT.
Maar omdat met name de RT zo goed bevalt en nog vrij weinig kilometers heeft gelopen ben ik daar erg zuunig op.
Ben ook wel zuunig met de Xmax hoor, begrijp me niet verkeerd.
Maar de Xmax gaat door wind en wind, door slagregen en pekel.
En dat gaat met de R1200RT niet gebeuren.
Buiten dat om kost de R1200RT een flinke duit meer in onderhoud en verbruik.
Is ze ook nog eens een stuk vetter en is het file rijden ermee een lastigere opgave dan met de Xmax.
Om nou 24K met de RT te gaan rijden jaarlijks vind ik echt zonde.
Op die manier staat er zo een ton op.
Om dan op jouw vraag terug te komen: de BMW gebruik ik alleen maar voor de lange ritten.
Zit regelmatig in Friesland en dat is een stukkie rijden vanaf waar ik woon.
Kan uiteraard ook met de Xmax, maar geloof me: een lange rit met de R1200Rt of met de Xmax is het verschil tussen een Fiat Panda en een dikke Mercedes.
Ik heb mogen proeven van de luxe en rijgenot van de RT en eenmaal verslaafd blijft verslaafd.ha ha ha ha ha
De RT is er dus echt voor het mooie weer en lange ritten en/of vakantie.
Niets ten nadele van de Xmax, maar de RT doet het allemaal op de lange rit net effe wat prettiger.
Dus die blijft er zeker bij.
Moet ik er wel bijzeggen dat de Xmax vele malen praktischer is dan de RT ooit zal worden.
Maar dat behoeft hier vast geen uitleg.
Tot later mannen en kalm an met alles.
Vr gr