Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Yamaha X-max


Hi Dylanpilot, klinkt interessant van die ruit, ik ben ook 1,83 en heb veel last van het gebulder. Kun je exact het type opgeven die je op je xmax 400 hebt laten zetten?
 
Hoi hoi.
Ja hoor, dat kan.
Maar..........om even helemaal een vergissing uit te sluiten graag even jouw geduld.
Ik heb de ruit namelijk een tijdje terug laten bestellen via mijn dealer.
Die weet exact om welke type Puig ruit het gaat.
Ik zal het maandag even navragen voor jou, zodat hij mij dan exact kan vertellen om welke ruit het gaat.
Er zijn namelijk verschillende ruiten en in het geval van mijn ruitje kan je die ook in 3 of 4 verschillende tinten bestellen.
Ik heb em in een soort van smokey dark.
Je hoort het zsm.
Fijne zondag.
Vr gr
 
ik plaats op al me scooters met mijn 183 groot altijd givi screens kan der altijd net over heen kijken als ik me strek.bij andere merken zijn ze altijd 5cm te kort.
 
Ben ook wel benieuwd hoe dat staat. Heb je een foto van de scooter met nieuwe ruit?
Ik heb deze. Vind ik fraaier staan dan zo'n hoge ruit.


 
Heb helaas moeite met foto's te plaatsen.
Maar die korte ruit staat ook erg goed op jouw Xmax.
Maakt het zeer sportief.
Of het rijden in de regen dan net zo aangenaam zal zijn als met mijn hoge Puig ruit zet ik dan wel vraagtekens bij. (eigenlijk weet ik het antwoord al)
Voor mij is zo'n korte ruit niet doenbaar ivm met vaak regen hebbende in dit kikkerland.
Overigens staat de best wel hogere ruit op mijn Xmax ter vergelijk met de veel lagere originele ruit erg mooi en passend bij de scooter.
Het wordt in elk geval geenzins het gevalletje: ouwe lulle scooter met super groot scherm die je wel eens ziet rondrijden.
Want zelfs dat gaat mij te ver.
Wil optisch ook wel beetje voor de dag komen en er niet helemaal een poppekast scooter van maken.
Ieder zijn ding en keuze uiteraard, maar als ik echt voor lul zou willen rijden dan had ik wel een bmw C1 gekocht. ha ha ha ha
Vr gr
 
Laatst bewerkt:
Oke, zal het tzt eens proberen.
Zometeen eerst maar effe langs de dealer om die info van die ruit op te vragen.
Ik meld me later vandaag weer.
Vr gr
 
Laatst bewerkt:
Tadaaaaaa, hier een foto van het internet van de Puig ruit die ik erop heb zitten.
Staat best wel fraai al zeg ik hetzelf.
Welk type ruit het is volgt nog.
Vr gr
 
En nou we toch bezig zijn..............en de smaak van het foto plaatsen te pakken hebben.......
Hier een foto van het internet zoals mijn luxepaard eruit ziet.
Heb de RT in deze kleurstelling maar dan zonder topkoffer.
Heerlijke fiets.
Samen met de Xmax erbij een waarlijk duo.
Fijne week allemaal.
Vr gr
 
even bij het stoplicht alle auto's voorbij en als eerste weg zal niet meevallen met een brede motorfiets. dat wordt achteraan sluiten.
niks voor mij, verder wel een mooi ding.
 
Dankje en gelijk heb je.
Het is nou eenmaal een feit: die RT1200 is en blijft een dikke dame met hangtieten.
Filerijden was al een crime vond ik.
Voor de langere ritten wel erg prettig.
Alhoewel de meeste motorwouten er behoorlijk strak mee kunnen sturen.
Ik denk haast zeker te weten op een bochtige weg met mijn Xmax een motorwout op een RT1200 niet zoek te sturen.
Die gasten kunnen nou eenmaal alles met zo'n dikke fiets.
Ook dat is een feit.

Wat betreft de verhoogde Puig ruit:

Artikel nummer: 6259
kost: 71 euro
in meerdere kleuren te verkrijgen.

Let wel, ik heb die ene op mijn Xmax van bouwjaar 2012 zitten.
Weet niet of diezelfde ruit ook past op een eerste generatie en laatste generatie Xmax.
Succes allen.
Vr gr
 
Laatst bewerkt:
Enne Martin........even voor jou een feitje.......
Heb mijn Xmax aankomende woensdag 3 weken.
Inmiddels al bijna 3000km mee gestuurd.
Hoezo een lekker motorscooter en voel haar hete adem maar in je Xcity nekje.
Ha ha ha ha ha
Inderdaad met recht een werkpaard.
De meeste gasten draaien 3000km op jaarbasis met een motorfiets.
Ik draai dat in 3 weken.
Ha ha ha ha ha
Vr gr
 

Thx Dylanpilot, ik ga shoppen
 
Succes kerel.
Van die Puig ruit zal je geen spijt krijgen.
Is het alleen nog wel even de kleur kiezen.
Ik heb er ene die niet geheel zwart of transparant is, maar lichtelijk getint.
En geloof me: dat staat erg goed op mijn witte Xmax.
Vr gr
 


Kom maar Erwin, kom maar !!
11K + bijna 3 = 13 en een beetje
Van de week tik ik de 44K aan en still going strong
 
Bedankt voor de ploatjes Dylan.

En inderdaad, latere bouwjaren heeft een andere bevestiging van de ruit.
 
Oke en graag gedaan.
Iemand van jullie Xmax250 rijders al eens het dimlicht kapot gehad?
Gaat er een H7 lamp in?
En is het moeilijk te vervangen?
Wil straks indien het mij gebeurt niet helemaal onbeslagen ten ijs komen.
Hoop dat iemand mij kan vertellen welke lamp erin moet en of het lastig is te vervangen.
Vr gr
 
Ach ja........sorry.
Nog niet aan gedacht, want heb de handleiding niet binnen handbereik liggen.
Dus vandaar dat ik het graag even aan jullie wilde vragen.
In de praktijk luistert het vaak net even iets anders dan hoe te doen via de manual.
Vr gr
 
Hallo beste Xmax rijders.
Heb inmiddels 2 manco's van de Xmax weten te ontdekken:
1: door de korte wielbasis behoorlijk stuitergebakje op slecht wegdek.
2: rijd vaak te snel doordat de scootert ongemerkt erg vlot en makkelijk doorloopt.

Voor de rest bevalt ze nog uitstekend.
Olieverbruik: niks, noppes, nada.
Benzine verbruik goed over te spreken: kom zelfs met flink lurken aan het gas niet onder de 1/28
Maximale wat ik er tot nu toe uit heb weten te persen is 1/31.5
Hoge Puig ruit bevalt nog steeds super en alleen bij snelheden rond de 120 gaat de ruit lichtelijk vibreren aan de bovenzijde, maar dat komt doordat ze hoger en langer is.
Niets storends verder.

Voor de rest niets schokkends te melden, buiten het feit dat ze bij weer en wind, regen en zonneschijn loopt als een tierelier.
Nou moet de echte winter en meer kou er nog aankomen, maar tot op heden bij zelfs 5 graden geen klap verkeerd.
De stuurmoffen doen hun werk meer dan naar behoren, en waren een 'gouden' aankoop.

Wel rijd ik eigenlijk voor 90% zonder topkoffer.
Ik probeer alles wat ik mee moet nemen aan spullen voor woon-werk onder het zadel te proppen en dat gaat goed.
We hebben het dan over mijn kettingslot, dekzeil en rugzak met etenswaren.
Ik vind de topkoffer toch net iets te plomp qua uiterlijk ondanks dat het wel een gemakkelijk onderdeel is om extra spullen mee te nemen.
Maar zonder topkoffer komt haar achterwerk er veel beter uit en optisch gezien mag deze Xmax250 wel gezien worden.
Dus het rijden zonder topkoffer houd ik er vooralsnog zeker in.

Wat rijden met regen en slagregen betreft inmiddels al genoeg meegemaakt op de Xmax.
Ik kom en ben helemaal droog na zelfs de hardste regenbui door mijn regenkleding.
Wel heb ik inmiddels een aantal keren meegemaakt zonder regenkleding te zijn overvallen door een bui, en dan worden schoenen en broek ook helemaal zeiknat.
Het water loopt dan na korte tijd dun de broek in via de achterzijde en bovenbenen worden ook flink nat.
Ik vind deze Xmax wat betreft voet en beenbescherming tegen de weers-elementen matig.
Er zullen scooters zijn die het op dat gebied beter voor elkaar hebben, maar ik kan ermee leven doordat ik mijn regenkleding op 100% waterdichtheid heb dus indien daar rekening mee houden het geen enkel probleem is.

Dan wens ik jullie allemaal een ontzettend fijn weekend toe.
Vr gr
 
Goede info, maar it means nothing without pics.
Fotooooos

Een topkoffer is reuze handig voor weekendtrips en vakantie, maar verder gewoon zonder rijden.
Het weggedrag wordt meestal ook n stuk minder door zo'n hutkoffer.
 
Laatst bewerkt:
Heeeeeeeeee kerel.
Bedankt en probeer zoveel mogelijk info te verschaffen voor degene die nog wijfelen om een Xmax aan te schaffen.
Het is een erg prettige motorscooter.
Helaas is het plaatsen van eigen foto's net effe te lastig voor mij als computerleek.
Foto's van het internet lukt me nog net.
Maar op zich is het geen gemis toch de niet geplaatste eigen foto's, want ik probeer ten alle tijden het door middel van de juiste tekst en uitleg hier zo proper mogelijk te verwoorden.
Vanochtend met wat meer gas erop naar huis gekacheld en wat loopt ze dan ook lekker zeg op hogere snelheid.
Niks geen gekwispel of andersoortig vreemd gedrag.
Gewoon strak rechtuit.
Heb mijn bandenspanning voor op 2.1 en achter op 2.4 staan.
Met mijn 83 kilo lichaamsgewicht vind ik dat de ideale spanning om op rond te rijden.
Fijn weekend allemaal.
Geniet er maar flink van, want het is zo weer maandag en dan mogen we weer aan de bak.
Vr gr
 
Laatst bewerkt: