Een goedemorgen allemaal.
Even een laatste update:
Ik denk dat het ook aan de remmerij ligt.
De monteur had na het demonteren van het voorwiel de lagers gecontroleerd en alles leek goed.
Overigens gewoon door kunnen rijden hoor, met af en toe wat gepiep.
Gisteren de bestelde spiegel opgehaald en gelijk een afspraak gemaakt voor de komende onderhoudsbeurt.
Hebben we gelijk wat onderdelen besteld waaronder een nieuwe achterband en nieuwe accu.
De originele accu begon wat zwakjes te worden en kon dat met name merken na een koude nacht buitenstaan.
De arme ziel had er wat moeite mee, dus nu een Lithium accu in bestelling staan.
Kost wel 2 keer zo duur als een normale accu die er ingaat, maar krijg er dan wel een betere accu voor terug.
Omdat ik mijn Yamaha Xmax250LS nooit aan de druppellader hang en de machine dagelijks wordt ingezet wilde ik graag de beste accu erin.
Vandaar de Lithium op advies van de monteur.
Overigens heb ik mijn Xmax250LS op 6 september jongsleden in gebruik mogen nemen en vandaag is het de 12e november.
Op een weekje na dus dik 2 maand geleden.
Bijna 7000km ermee gereden inmiddels, dus mijn woorden zijn daadwerkelijk ook daden geworden.
Ik schrik er zelf beetje van wat ik ermee rijd.
Op deze manier kom ik zelfs dik over die 25.000km jaarlijks heen.
En daarnaast rijd ik ook nog prive ritten met de BMW R1200RT.
Moet wel zeggen dat de Xmax250LS heerlijk rijdt en tot op heden onberispelijk haar werk doet.
Nou moet de echte koude winter nog gaan komen, vaak in de maanden januari, februari en maart, maar heb er alle vertrouwen in.
In elk geval al een geplande onderhoudsbeurt gemaakt, en aangeven dat de monteur zich flink mag gaan uitleven op de Xmax.
Kosten nog moeite mogen wat mij betreft gemaakt worden, want wat deze Xmax250LS aan gemak en vertrouwen mij geeft is elke euro meer dan waard.
Zij goed voor mij........ik goed voor haar.
Ik laat zowiezo de hele vario schoonmaken, nakijken en slijtage delen zoals snaar en rolletjes vervangen.
Voor de rest zal het een grote onderhoudsbeurt gaan worden waarbij ook de elektrische delen zullen worden ingespoten met contactspray om enigszins de pekel perikelen tegen te gaan.
Kortom, straks na de onderhoudsbeurt is ze weer spik en span klaar om de winter door te komen.
Hoe ze uit de winter komt zien we in de maand april van 2018 wel, en tegen die tijd zal er weer flink de nodige kilometers mee zijn gereden.
Op deze manier komt de volgende motorscooter wel sneller dichterbij dan dat ik had gedacht. ha ha ha ha ha
Ik blijf in elk geval bij een Yamaha, want dit merk heeft zich nu al op motorscootergebied voor mij driedubbeldik bewezen.
Een Xmax300 of een Xmax400 zal de opvolger gaan worden in de nabije toekomst.
Had niet durven dromen dat deze Xmax250LS zo goed zou bevallen, dus elke Yamaha opvolger in scooterformaat zal het alleen nog maar beter kunnen gaan doen.
Fijne zondag allemaal.
Vr gr