Hallo allemaal.
Om nog even terug te komen op de die knake Lithium accu.
Het ging om dit merk en type:
Aliant YLP09X Lithium
En weten jullie wat ik nou het allerergste vond: niet zozeer de prijs die ik ervoor moest betalen, ook niet het ge-emmer nadien om de accu te laten vervangen.
Neen.......maar wel dit soort sites:
https://www.motocrossshop.nl/downloads/pdf/Aliant15.pdf
Kijk voor de gein maar eens en lees wat ze schrijven over dit product.
Good behavior at high and low temperature (test @ -18°C)
Het is toch van de zotte dat er niks van klopt.
Ze pretenderen dus dat de accu het ook bij lagere temperaturen goed doet.
Mijn Lithium accu was 2 dagen oud en kreeg de scooter met toch wel lichte startmotor bijna niet rond met min 1 graad.
Ik vind dit soort teksten van een product ronduit 1 grote farce.
Fijne zondag allemaal.
Vr gr
bmw amsterdam harrie mijer 85 euro per uur, roke mijdrecht 80 euro per uur.Inderdaad, is heel normaal en het kan nog veel gekker en duurder.
Ga bijvoorbeeld maar eens naar een Ducati of BMW dealer.
Dan wordt je pas maximaal uitgekleed.
Ik bof dus nog met deze dealer en monteurs.
Ze benne super coulant en hebben een hoge service graad.
Wat die kleppen betreft, dat hoefde inderdaad nog niet.
Bij de 25.000 waarschijnlijk.
Maar dat is tegen de lente van 2018 pas.
De nieuwe old scool accu doet het weer super.
Start als een zonnetje en dat zelfs bij nog kouder weer dan toen met die verrekte Lithium accu.
Wat een aanfluiting zeg zo'n klote Lithium schijt accu.
Duur betalen voor shitzooi.
Ze moesten hun ogen uit de kop schamen die fabrikant.
Voor mij nooit meer zo iets.
Overigens was de snaar van de Vario nog heel goed in orde.
Had nog makkelijk een dikke 10.000km mee kunnen gaan.
De rolletjes waren wel wat slechter.
Zat een platte kan op meerdere rolletjes en dat willen we dus niet want dan lopen ze niet soepel meer.
De koelvloeistof zat er volgens de monteur al lang in.
Wellicht van meet af aan dacht hij.
Kwam drek en derrie uit bij het vervangen ervan.
Al met al was ze er dus wel aan toe.
Ze is nu weer helemaal tip top in orde.
Ben blij alleen maar Shell V-power 98 te tanken.
Dat spul is toch echt wel beter in meerdere opzichten hoor.
Nu eerst weekend vieren.
Nouja.......weekend.
Accu van de auto heeft kuren.
Tijd voor een nieuwe, want heeft het moeilijk na koude nacht.
Dus zo eerst maar een andere in laten zetten.
Kan mijn wagen ook weer de winter door zonder start problemen.
Vr Gr
Is al tijdje op de markt en volgens mij al vanaf begin 2017
heb het je toch gezegdover 4 jaar trap je die rt er uit en neem je alleen nog een zware scoot voor alles net als ik,scooter kan alles maar dan veel relaxter dan motor.ik ga niet meer terug ik heb tegenwoordig genoeg aan 400cc kan daar alles mee en in de eifel kom ik er ook leuk mee weg.