Yamaha xj600 uit 1996 Top motor 900,- goed onderhouden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Deviltjuh

MF'er
25 jun 2008
37
0
Type: Yamaha diversion xj600
Kilometerstand: 34700
Segment: Tour
Bouwjaar:1996
Kleur: Groen
Cilinderinhoud: 599 cc
Aantal cilinders: 4
woonplaats: Veldhoven
Prijs: 900 Euro! Verkocht!
 
Laatst bewerkt:
Die staat al even te koop zeg! Waarom is ie nog neit weg voor die prijs??
Addertje??
 
Hallo
Ik ruil hem helaas niet omdat ik een andere motor op het oog heb.
Pex er zit geen aderrtje onder het gras de motor is in goede staat dus ik wacht nog even af.
 
Die staat al even te koop zeg! Waarom is ie nog neit weg voor die prijs??
Addertje??

Is zelfs een nestje addertjes:
De 'nieuwe banden' zijn inmiddels alweer aardig richting 50%.
Het blok heeft een ondefinieerbare rammel vanaf stationair tot 3000 toeren.
De 'ververste olie' bleek pikzwart en het peil was ttv mijn proefrit zo laag dat het olielampje onder het rijden aanging.

Ik heb hem dus maar niet gekocht. :}
 
Is zelfs een nestje addertjes:
De 'nieuwe banden' zijn inmiddels alweer aardig richting 50%.
Het blok heeft een ondefinieerbare rammel vanaf stationair tot 3000 toeren.
De 'ververste olie' bleek pikzwart en het peil was ttv mijn proefrit zo laag dat het olielampje onder het rijden aanging.

Ik heb hem dus maar niet gekocht. :}
:o
 
Wat flauw om zo te reageren.
Als je niks van een motor af weet en dan daarop gewezen wordt hoef je niet zo zielig te reageren op een forum .
De banden zijn nog harstikke nieuw ,ik heb er zelf nog een bonnetje van liggen.
Voor de rest kan niemand die tik ontdekken, en als laaste het lampje brand bij de diversion xj600 altijd even bij het aanrijden. Je hebt de olie niet eens gezien, dus ik weet niet hoe je kunt weten dat hij pikzwart is. 3 weken geleden is er nieuwe olie ingegaan, dit heb ik ook op een bonnetje. Dus het lijkt me sterk.

Ik vind het dan ook laf dat je het niet in mijn gezicht durft te zeggen maar wel heel erg triest op dit forum.

Je moet er ook even bijzetten dat je al naar een 10tal motoren bent wezen kijken en elke keer de koop niet hebt laten doorgaan omdat er iets kleins aan de motor was. Een nieuwe motor heb je niet voor 900 euro.

Kawarules ik stuur even mijn bankgegevens dan kun je de extra donatie van 90 euro overmaken naar mijn rekening. Tanx alvast!
 
Laatst bewerkt:
Is zelfs een nestje addertjes:
De 'nieuwe banden' zijn inmiddels alweer aardig richting 50%.
Het blok heeft een ondefinieerbare rammel vanaf stationair tot 3000 toeren.
De 'ververste olie' bleek pikzwart en het peil was ttv mijn proefrit zo laag dat het olielampje onder het rijden aanging.

Ik heb hem dus maar niet gekocht. :}


vind dit ook een beetje triest iemands topic helemaal naar beneden halen omdat je zelf niet tevreden bent met de motor das is jou keuze maar als het een goede motor is zo als de topic starter beaamd dan moet je niet zo triest doen en dan dit er neer zetten
beetje jammer kan ook anders verkoper suc6 er mee
rammel in een div is niet erg hebben er vele
olie lampje is ook een bekend probleem
buiten die dingen om zijn het vaak prima fietsen (heb er zelf ook 1)
olie lampje is niks aan te doen (is ook alleen als het koud is)
rammel tot 3000 toeren is et stiftje in de nokken as ketting spanner en is te vervangen voor 30 euro (heb ik laats laten doen bij termaat nijmegen )
 
Is zelfs een nestje addertjes:
De 'nieuwe banden' zijn inmiddels alweer aardig richting 50%.
Het blok heeft een ondefinieerbare rammel vanaf stationair tot 3000 toeren.
De 'ververste olie' bleek pikzwart en het peil was ttv mijn proefrit zo laag dat het olielampje onder het rijden aanging.

Ik heb hem dus maar niet gekocht. :}


Is inderdaad een beetje overdreven om zo te reageren.
Maar ik vind wel dat sommige gebreken die ondekt zijn gerust gemeld mogen worden.
 
Volgens mij is er een policy op MF dat een verkoper de hem bekende gebreken vermeldt.
Daarvan zijn diverse voorbeelden hier te vinden. Helaas is dat in dit geval niet gedaan. Heeft mij een halve zaterdag en een ritje Veldhoven gekost en daar baal ik best van.
Deze motor zou klaar zijn om zo de weg mee op te gaan. Dat klopt dus gewoon niet.
Van het rammeltje heb ik gezegd: ondefinieerbaar. Dit omdat het niet leek te varieren met het toerental. Dan kan het dus geen nokkenasketting(spanner) zijn toch? Geen idee wat het wel is, ik ben geen Yamaha-expert. Als zoiets voor 30,- te maken is had verkoper dat m.i. moeten (laten) doen.
Toen het olielampje ging branden tijdens mijn circa 3km lange proefrit schrok ik me in eerste instantie kapot. Realiseerde me gelukkig snel dat dit een peil-indicatie is ipv oliedruk, anders had ik em gelijk aan de kant gezet.
Bij controle bleek het peil toen inderdaad te laag (onder minimum) en de olie was erg donker van kleur. Dat verwacht je niet echt als de olie er minder dan 1000km in zit. Mijn conclusie was toen dat de olie waarschijnlijk aan het begin van dit seizoen ververst is maar dat er daarna niet meer naar gekeken is. Volgens eigen zeggen had verkoper er dit seizoen nog 4700km mee gereden. Dat kan kloppen met de staat van de achterband en met het oliepeil. edit: Als er pas drie weken geleden ververst is dan is er ofwel te weinig olie in gegaan (dom) of het masjien heeft een dramatisch olieverbruik.
De beweringen over de goede staat van onderhoud kan ik op basis hiervan dus niet meer voor waar aannemen. Immers: je oliepeil controleer je toch regelmatig en je vult zonodig bij. Of niet soms?
Dan is het vertrouwen dus weg en dan besluit je om toch maar niet tot aankoop over te gaan.

Vervolgens wordt ik door de verkoper gebeld -pissed off- met de klacht dat 'hij hem nou niet meer verkocht krijgt'. Flauw, laf enzo, ik had het hem gelijk moeten zeggen. Ik heb echter geen zin in scenes. Dat ik de motor niet gekocht heb had voor hem voldoende aanwijzing moeten wezen.
Mijn bevindingen heb ik hier neergezet om andere MFers deze ervaring te besparen. Had ik dat soms niet moeten doen?
O ja: Ketting en remschijven zijn wel recentelijk gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Duidelijk verhaal. Maar ik begrijp dat je de verkoper na de proefrit dus niet op de hoogte hebt gebracht van je bevindingen?
 
Laatst bewerkt:
Duidelijk verhaal. Maar ik begrijp dat je de verkoper na de proefrit dus niet op de hoogte hebt gebracht van je bevindingen?

Voor het wegrijden heb ik iets gezegd over het rammeltje. Hij hoorde niets bijzonders...
Verder: Hij stond erbij toen we het oliepeil controleerden. Ik heb ook gezegd dat het olielampje onder het rijden aanging.
Lijkt mij voldoende.
 
Het maakt mij niet uit dat er bevindingen worden gemeld op het forum. Dit vind ik juist heel goed,
maar een motor compleet de grond in boren omdat het jou een vrije zaterdag heeft gekost en de motor niet aan je verwachten voldeed gaat mij een beetje te ver.

Het had dus ook een stuk minder heftig gepost kunnen worden.
Verder doe ik hem weg voor 900 euro inplaats van de gebruikelijke 1500 euro wat je voor een gemiddelde xj600 betaald omdat de motor ook 2dehands is en niet nieuw.
Zoals ik al zei is de motor in goede staat en goed onderhouden en hier blijf ik bij.

Ik ga er verder niets meer aan toevoegen.
 
Het maakt mij niet uit dat er bevindingen worden gemeld op het forum. Dit vind ik juist heel goed,
maar een motor compleet de grond in boren omdat het jou een vrije zaterdag heeft gekost en de motor niet aan je verwachten voldeed gaat mij een beetje te ver.

Het had dus ook een stuk minder heftig gepost kunnen worden.
Verder doe ik hem weg voor 900 euro inplaats van de gebruikelijke 1500 euro wat je voor een gemiddelde xj600 betaald omdat de motor ook 2dehands is en niet nieuw.
Zoals ik al zei is de motor in goede staat en goed onderhouden en hier blijf ik bij.

Ik ga er verder niets meer aan toevoegen.
Die reden die je aanvoert slaat natuurlijk helemaal nergens op. Die XJ's van € 1500,= zijn namelijk ook tweedehands, dus waarom is de jouwe dan € 600,= goedkoper, zeker als er net 2 weken geleden voor E 550,= aan onderhoud in is geïnvesteerd. Niet omdat hij tweedehands is in ieder geval, dat slaat echt nergens op..

Simpele vraag: waarom weerleg je het commentaar van emgi niet?

Jij zegt dat er nieuwe bepaalde zaken zijn vervangen/ververst, hij zegt dat dat op basis van zijn waarnemingen niet zo lijkt te zijn.

Dus óf hij liegt, óf jij liegt. Zo simpel is het toch, of zie ik dat nou verkeerd?
Vind het alleen wel frappant dat je zijn argumenten niet kunt of wilt weerleggen.. Post desnoods foto's van de banden of de olie ofzo.. :?

Maargoed, al met al heb je zomaar toch weer even een duw omhoog te pakken ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan