Yamaha XT 600

Rob

Die hard MF'er
10 jan 2002
288
0
hoensbroek
Ik orienteer me op een XT omdat dit schijnbaar goede en betrouwbare offroads zijn; in het bijzonder denk ik aan een XT 600. Zijn er in bepaalde jaren belangrijke modelveranderingen geweest? Is een XTZ 660 erg anders rijden dan een XT 600 (qua gewicht, vermogen)? Zijn er bijzondere modelspecifieke zaken waar ik op moet letten?
 
Kijk eens op www.xt600.de.

Schijnt iets met een 5e versnelling geweest te zijn, maar na een bepaald jaar niet meer.

Zelf nog nooit problemen gehad, op een kapotte olie-keerring bij de uitgaande as na.
 
:}
Goede keus.
Een XT heeft zich al ruim 25 jaar bewezen.
Het is een allroad. Dus niet echt geschikt voor offroad/enduro. Maar wel voor 'baggeren over modderpaden' voor de lol, en het maken van lange wereldreizen.
Je kunt er hard genoeg mee voor op de weg in NL, kunt er zat op meenemen, en het geeft een extra dimensie door de mogelijkheden om over zand/bagger te rijden.

Tip: Zet er wel echte allroadbanden op: Michelin T63 of Continental TKC80, o.i.d.
 
Ik ook 2 vraagjes:


Vanaf welk jaar is ie minder hoog op z'n poten komen staan? (ik las zoiets op de beurs vandaag)


En vanaf welk jaar is ie electrisch gestart?


[me]Misschien schaf ik me er in de toekomst ook zoeentje aan.[/me]
 
Vanaf 1990 tot nu is de zithoogte volgens mij naganoeg gelijk gebleven.

E-start is er ook vanaf 1990. (3TB-model) Maar tot '96 is er ook altijd een kick-model geweest.
 
Ik heb zelf ook een XT600Z (1VJ) van '87 en die is ook al met elektrische starter en met kick, al heb je die elektrische starter niet nodig hoor, gaat altijd na 1 of 2 keer trappen goed aan het draaien. Wel eventjes op toeren laten komen.

PS: lekker weertje geweest vandaag, dus weer eens lekker de gas opengedraaid })
 
Ik heb zelf een XT600 uit 94, en best tevreden mee.
Op en neer naar Frankrijk zonder problemen, en zo nu en dan in het gras is ook leuk.
Latere modellen (zoals demijne) hebben minder PK's, maar zijn technisch weer verbeterd zoals schakelbak enzo.

Als je Duits niet te slecht is, kijk dan eens op http://www.xt-foren.de/
 
Ik heb zelf ook een XT600Z (1VJ) van '87 en die is ook al met elektrische starter en met kick, al heb je die elektrische starter niet nodig hoor, gaat altijd na 1 of 2 keer trappen goed aan het draaien. Wel eventjes op toeren laten komen.

Een Z is tenere toch?, die hebben idd al eerder een elec.starter.


PS: lekker weertje geweest vandaag, dus weer eens lekker de gas opengedraaid })

Geweldig al die files aan de kust, lekker door het bermpje :}
 
Ik heb zelf een XT600 uit 94, en best tevreden mee.
Op en neer naar Frankrijk zonder problemen, en zo nu en dan in het gras is ook leuk.
Latere modellen (zoals demijne) hebben minder PK's, maar zijn technisch weer verbeterd zoals schakelbak enzo.

Als je Duits niet te slecht is, kijk dan eens op http://www.xt-foren.de/
Ik ben er ook tevreden over.Om wat te doen aan de mindere pk's kan je ook nog een dyno jet kit steken
 
Terug
Bovenaan Onderaan