Ah, ja met a achterlicht wordt het iets anders. Desalniettemin eerst kiezen voor hoe het eruit moet zien. Dan de praktische beperkingen eigenlijk daarop aanpassen
Good luck! Lekker shoppen en proberen!
Kijk even naar het VIN, daar staat de modelcode in. En die is betrouwbaarder qua bouwjaar dan bijv een pasje. Overigens staat VIN ook op dat pasjeHoi allen!
Vraagje voor de virago kenners..
Mijn schoonvader heeft een yamaha virago 750 uit 1994 echter, wil hij graag een set open pijpen monteren. Hebben een leuke set bij mlmparts voorbij zien komen maar net het bouwjaar "94" staat er niet tussen. Bouwjaren ervoor en erna wel.
Bij bouwjaar 1994 komt de xv1100 wel naar voren. Komen de 750 en 1100 variant qua uitlaat montage met elkaar overeen of is dit toch echt een no go ???
Alvast bedankt voor jullie tijd!
Grtn Daniel
[afbeelding]
[afbeelding]
Kijk even naar het VIN, daar staat de modelcode in. En die is betrouwbaarder qua bouwjaar dan bijv een pasje. Overigens staat VIN ook op dat pasje
Ik denk namelijk dat het een 4FY model is.
En, wat was het?Dankje Martell voor de tip!
Patrick Seas heeft heel mooie assortimentsdoosjes hiervan!: RVS bevestigingsmaterialen webshop | Montagetechniek Patrick Saes
Online bestellen, volgende dag in huis.
assortidoosje splitpennen kopen ergens.Bij het vervangen van mijn remblokjes 2 van de 4 borgclipjes uit enthousiasme kapot getrokken. Haastige spoed is zelden goed zullen we maar zeggen... Maar nou heb ik dus nieuwe nodig als deze; weet iemand de precieze naam van die dingen, een typenummer, of waar ik er aan kan komen? de motorzaak hier in Drachten had ze zo niet
[afbeelding]
Beste forumleden,
Ik heb in de hoek “techniek” op dit forum een vraag geplaatst over een tikkend geluid uit mijn virago.
Daar werd ik gewezen op het bestaan van dit topic.
Is hier iemand met de nodigde specifieke kennis over virago’s die mij op weg zou kunnen helpen?
Tikkend geluid xv920
Ik heb je andere forum topic ook gelezen en je filmpjes bekeken. Ik vermoed iets van een lager met wat speling. Vind het totaal niet zorgelijk klinken hoor. Heb je misschien andere olie gebruikt dan voorheen? Dat het je nu opeens opvalt? Dit omdat ik er gemakshalve vanuit ga dat je alleen de koppen hebt aangepakt en verder alles zo gelaten (wat voorheen in orde was ga ik dan van uit). Ook omdat het met warme motor anders klinkt geeft me dit vermoeden. Nogmaals, het is een oud beestje. Dan mag je wel wat tikken. Temeer omdat je aangeeft dat verder alles zit zoals het moet en juist staat afgesteld.
Dan lijkt het mij die olie. Even mee doorrijden het voorgeschreven aantal kilometers. Daarna andere olie erin (zie wph). Denk dat het dan een stuk beter klinkt. Niet teveel zorgen maken!
Soms is het heel simpel dus niet lachen om de stomme vraag maar, werkt je Choke goed? Blijft het pinnteje niet per ongeluk hangen? En anders is het denk ik afstelling. Ik ben daar eerlijk gezegd geen held in. Er zijn zoveel combinaties mogelijk dat het mij teveel energie en tijd kost om zelf te doen. Ik breng hem daarom altijd weg naar 'de specialist met de dynojetbank' (in mijn geval kies ik voor Mobu Motors). Dan loopt hij daarna 'als een zonnetje'.
Ik heb zelf ook wat lopen zoeken en heb een donkerbruin vermoeden dat het aan de ontluchting van de tank ligt. Ik heb een racedop zonder ontluchting gemonteerd. Had in Mn achterhoofd wel het idee dat ik er een keer iets mee moet, maar had bedacht dat als ik een van de bouten waar de dop mee vast zit wat losser laat dat dan iig de overdruk uit de tank kan. Niet rekening houdend met een eventuele onderdruk die kan ontstaan.
Ik heb al wat lopen googelen, maar kan zo 123 geen ontluchtingsventielen vinden speciaal voor motorfietsen. Ik neem aan dat dat is wat ik daarvoor nodig heb?
Heb je de slangen veranderd? Want er gaan luchtslangen van je benzinekraan naar je inlaat... ieder kraantje heeft er 1 als het goed is...
Als je een donkerbruin vermoedn hebt dat het aan de tank ligt is het toch heel makkelijk te testen? gewoon stukje rijden zonder dop of de dop in elk geval los zdat er lucht bij kan komen. Als hij dan niet meeer afslaat weet je waar het aan ligt.