Even een vraag.
Zijn de starterkrans/vliegwiel/rotor uitwisselbaar met verschillende type's virago's?
De mijne is namelijk helemaal naar de filistijnen.
Er zit geen 1 heel tandje meer op!!
Terwijl het aandrijf tandwiel er nog goed uitziet.
Waarschijnlijk in het verleden alleen dat tandwiel vervangen
Mocht er iemand nog 1 over hebben van een xv920 die ik zou mogen overnemen (tegen betaling natuurlijk) dan hoor ik het graag
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Bekijk bijlage 1335352Bekijk bijlage 1335353
Even een vraag.
Zijn de starterkrans/vliegwiel/rotor uitwisselbaar met verschillende type's virago's?
De mijne is namelijk helemaal naar de filistijnen.
Er zit geen 1 heel tandje meer op!!
Terwijl het aandrijf tandwiel er nog goed uitziet.
Waarschijnlijk in het verleden alleen dat tandwiel vervangen
Mocht er iemand nog 1 over hebben van een xv920 die ik zou mogen overnemen (tegen betaling natuurlijk) dan hoor ik het graag
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Bekijk bijlage 1335352Bekijk bijlage 1335353
Beste mede Virago bezitters,
Heb recent mijn R1 ingeruild tegen een zeer nette Virago 1100. Wou toch terug naar iets comfortabel. Nu zit ik met het volgende probleem.
Ik had vandaag enorm veel haast, heb een +- 10 min goed door gereden. Ik weet het, hier is een R1 voor gemaakt en niet een Virago. Sinds dat moment houd de motor in bij gelijk toeren tal tussen de 2500 en 3500. Het is net alsof er af en toe geremd word. Bij het accelereren is er niks aan de hand. Bij de 130KM/PU ook niet. Ook pakt hij hem bij een laag toeren tal niet direct op.
De motor start prima. Loopt zonder bijgeluiden. Ook geen geplof tijdens het inhouden. Nog iets merkwaardigs. Mijn knipperlichten deden het eventjes niet. Hebben het altijd prima gedaan. Doen het nu wel weer prima.
Iemand een idee waar ik het kan zoeken? Ik heb voordat ik dat haastig ritje had gemaakt de tank vol gegooid bij de shell. (Misschien te veel benzine getankt? Heb nog niet gekeken of hij vacuum zoog, maar dan zal hij moeten inhouden bij hoge verbruik brandstof neem ik aan).
Luchtfilters zijn schoon en de bougies zijn koffie bruin.
Ik denk dat ik straks eerst een flesje forte ga ophalen.
Groet, Marcel
deze ziet er nog prima uit, zeker goed genoeg voor gebruik.
Wat je wel moet doen is even de buitenkant van elk tandje beetje schuin afslijpen.
Dat hebben ze bij de mijne ook gedaan.
verder moet je die grote springveer bij de kleine tandwielen verwijderen, mag er niet meer in.
Of heb je dit al gedaan?
kijk, deze was goed kapot. Schuin afgeslepen en zit al weer 10 jaar in het blok en motor start altijd.
( met irridium bougies en digitale Carmo cdi)
Niet per se.Ik ben op zoek naar een leuke Virago voor mijn vrouw. Vanochtend een XV535 en een XV700 gereden.
Helaas hadden ze allebei een slippende koppeling, bij wat meer gas geven.
Is dit een bekend probleem bij Virago? Ik ben best handig, is dit te verhelpen door simpelweg nieuw setje nieuwe platen en veren te plaatsen?
De olie zou van het juiste type zijn voor natte koppeling, en de kabel stond niet te strak.
Gezien mijn leeftijd wil ik eigenlijk na bijna 30 jaar van mijn Virago 750 af. Door mijn gezondheid heb ik er de afgelopen jaren heel weinig op gereden. Op dit moment krijg ik hem ook niet aan de praat dus verkopen heeft alleen zin aan een liefhebber die er plezier aan beleeft om de motor weer aan de gang te krijgen. De motor is uit 1985 en heeft 24 K miles gereden. Hij is zwart met veel chroom en ziet er redelijk uit omdat hij altijd binnen in schuurtje heeft gestaan. Onderhoud heb ik altijd zelf gedaan. Laatste investering was nieuwe startmotor en accu. Als je belangstelling hebt kan je me bellen op 010-4513080.
ik krijg hem wel lopend als ik dr 1 boogie uithaal, met 2 heeft tie geen zin. Ik heb momenteel geen energie er aan te sleutelen. EN als de motor niet loopt is het lastig een prijs te vragen. Ik ben geen handelaar. Eerst maar is kijken of er belangstelling is.