Yamaha XV Virago Topic

Een XV Virago...

  • ..is on-ooglijk, laag, maar rijd erg lekker

    Stemmen: 8 6,5%
  • ...is onverwoestbaar

    Stemmen: 12 9,7%
  • ... is geen echte HD

    Stemmen: 9 7,3%
  • ...rijdt gewoon relaxed

    Stemmen: 24 19,4%
  • ...is de perfecte basis voor custom-bouwers

    Stemmen: 7 5,6%
  • ...is één van de vele leuke fietsen

    Stemmen: 60 48,4%
  • ...is een verslaving...

    Stemmen: 4 3,2%

  • Totaal aantal stemmers
    124
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zou de verkoper 'es mailen als ik jou was. Hij heeft nl ook vervangende setjes te koop. (......... of diegene die dat roostertje nu heeft gekocht, want die heeft al zo'n setje thuisliggen..... dubbel dus).
;)
Bedankt voor de tip. Ik heb de koper inmiddels aangeschreven en nu maar hopen op een positief antwoord terug. :)
 
Ik wil een kleine snelheidsmeter op mijn xv920 plaatsen. KAn dat zomaar elke willekeurige aftermarket speedo zijn? Aan welke specificaties moet ie voldoen. Zie wel eens de term staan 1:1 of 2:1 Welke is de goede verhouding.
 
Dit verhaal staat er bij motozoom bij als je een teller wil bestellen.:

md® Km-teller 220km/u, zwart

Ø 48 mm, K=1,4, 220km/u, zwart
Bereken de K-waarde van je motor en kies de juiste teller uit. De tellers worden geleverd incl. houder en stroomkabel (voor de verlichting).
t/m 220KM/H
zwart/wit
K=1,4
De K-waarde moet je zelf uitrekenen:

K = 10 x aantal omwentelingen van de km.tellerkabel / bandomvang in cm
Het aantal omwentelingen van de km.tellerkabel kun je zo vaststellen: haal de kmtellerkabel los van de kmteller. Doe een paperclip op de vierkante binnenkabel en draai het wiel precies 10 keer rond (even aantekenen op de band). Tel ondertussen het aantal omwentelingen dat de paperclip/ km.tellerkabel maakt.
Bijvoorbeeld : 10 x 27,5 omwentelingen / 202 cm = 275 / 202 = 1,36 wordt afgerond 1,4
LET OP: De tellerkabel moet apart worden meebesteld. Welke tellerkabel je moet hebben is afhankelijk van het merk/type motor. Zie categorie accessoires >> sturen >> kabels >> kilometerteller.

lijkt mij dat dat overal zo werkt...
 
Bedankt. Jammer dat ik er weer wat voor moet doen en zelfs twee dingen tegelijk in de gaten houden. Ben ik sowieso niet goed in. Moet ik het mn vrouw maar laten doen . Die schijnen daar beter in te zijn.
 
*O* hij doetut, de XV920 heeft een teken van leven gegeven *O*
met alle spaarzame momenten dat ik eraan kan sleutelen, is het toch zover gekomen dat hij heeft gelopen *D
Er moet nog veel gebeuren, en ik zal toch ff een verhaal over het geheel proberen inelkaar te draaien, maar daar ben ik nu veel te moe voor -O-
het belangrijkste is dat hij het doet, en ook nog redelijk goed ook, geen rare geluiden en zo, gewoon lopen. alleen nog ff afstellen.
 
Beste mede virago rijders,

Vanaf aankomende zondag ben ik de trotse eigenaar van een yamaha virago XV535 uit 1990 met 10.011 km. 8-) :] 8-)

yamahaxv5351lq1.jpg



Maar ik zou nu graag de haynes manual en die andere manual willen downloaden, maar deze staan niet meer op rapidshare ;( Zou iemand deze er weer op willen plaatsen en ook de partscatalog. Alvast hartelijk bedankt.

De plannen blijft momenteel alleen bij een ander stuur. knipperlichten en sissybar.

Greetzz Jeffrey

Bijlage: yamaha-xv535-1.JPG
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik maar eens een TV ga kopen. Mijn favo topic is al een paar weken uit de lucht lijkt het wel. Iedereen zo druk aan het klussen?

Ja 'k weet het altijd alleen maar lezen en nooit lullen en dan nu wel beginnen te zeuren... :+
 
Ik heb (schaam,schaam) helemaal niets meer aan de XV gedaan nadat de carbs eraf zijn geweest. Vreemde is dat het eerder beschreven euvel (ploffen inhouden bij bepaalde omstandigheden) zich nog steeds voordoet, al is het wat minder, dus ik zit betrekkelijk met de handen in het haar ! :X
*O* hij doetut, de XV920 heeft een teken van leven gegeven *O*
met alle spaarzame momenten dat ik eraan kan sleutelen, is het toch zover gekomen dat hij heeft gelopen *D
Er moet nog veel gebeuren, en ik zal toch ff een verhaal over het geheel proberen inelkaar te draaien, maar daar ben ik nu veel te moe voor -O-
het belangrijkste is dat hij het doet, en ook nog redelijk goed ook, geen rare geluiden en zo, gewoon lopen. alleen nog ff afstellen.
Oh gaaf !
Ben benieuwd hoe eea is verlopen. :Y
Beste mede virago rijders,
Vanaf aankomende zondag ben ik de trotse eigenaar van een yamaha virago XV535 uit 1990 met 10.011 km. 8-) :] 8-)
(Afbeelding)
Maar ik zou nu graag de haynes manual en die andere manual willen downloaden, maar deze staan niet meer op rapidshare ;( Zou iemand deze er weer op willen plaatsen en ook de partscatalog. Alvast hartelijk bedankt.
De plannen blijft momenteel alleen bij een ander stuur. knipperlichten en sissybar. Greetzz Jeffrey
De manuals/part lists zijn weer online. Mochten er zich problemen voordoen, doe me maar een mail ! Zie dus de TopicStart: Yamaha XV Virago Topic *O*
Ik heb nu eindelijk mijn schuur af. Nu de stenen schuur uitruimen en de houten inruimen en dan kan ik gaan klussen. Dus ik had niet veel te melden. Wel dat het bouwen van uu schuur uit niets een klus is die meer tijd kost dan je denkt.
Geef me een seintje als je begint aan de sloop van die ene ?
Misschien da'k wat spul gebruiken kan... :9
 
Laatst bewerkt:
Hey wat leuk dat er een Virago topic is.
Ik rijd een Virago 535 uit 1996 en vind het een hele fijne motor net als vele anderen dier geloof ik!

Drive safe! :]
 
Dit is mijn schatje:

10 jaar oud en maar 10.000 km toen ik haar heb gekocht.
Rij er met veel plezier op af en toe woon-werk verkeer wat vaker lekker in het weekend toeren?

Weet iemand of er binnenkort nog ergens een toer is?

Drive Safe :]

Bijlage: virago 800x600.jpg
 
Hallo,

ben een nieuweling, in het bezit van een XV1100 uit 1992, met de bekende startproblemen!!!
Ondanks deze kleine onvolkomendheid is de Virago natuurlijk een geweldige motor en zal er bij mij voorlopig geen andere komen!!

Daarover de volgende vraag (@beest?), omdat het me na het lezen van het hele topic nog niet helemaal duidelijk:

"amerikaanse fix"
Er is sprake van het setje met ring voor in startmotor, ring op tandwiel nr6, twee nieuwe bouten en het zogenaamde g-klemmetje (via ebay te bestellen in Amerika).
"fabrieks fix"
Daarnaast vind ik informatie over een modificatie van de fabriek uit waarbij gebruik gemaakt wordt van een aangepaste set idler-gear tandwielen (15 graden vertanding ipv 30 en achterwege laten van de veer).

De vraag is of beide aanpassingen gedaan dienen te worden of is de "amerikaanse" oplossing voldoende als de idler-gear tandwielen nog in goede staat zijn?

Bij voorbaat hartelijk dank!
 
Ik zit vast met mijn stuurslot op mijn yamaha cv 535 uit 1996,
ik heb een ingebouwde cilinder die mijn stuurstang op slot zet.
Deze doet het alleen als mijn voorwiel naar uiterst rechts is gedraaid, hierdoor staat mijn motor een stuk minder stabiel. Doe ik mijn stuur naar uiterst link dan kan ik met mijn sleutel niet bij de cilinder komen.

Zie ik het verkeerd of is er hierbij niet nagedacht tijdens de bouw van de motor?

Graag reacties als je er iets van weet!

Drive Safe!

Sander
 
Ik zit vast met mijn stuurslot op mijn yamaha cv 535 uit 1996,
ik heb een ingebouwde cilinder die mijn stuurstang op slot zet.
Deze doet het alleen als mijn voorwiel naar uiterst rechts is gedraaid, hierdoor staat mijn motor een stuk minder stabiel. Doe ik mijn stuur naar uiterst link dan kan ik met mijn sleutel niet bij de cilinder komen.

Zie ik het verkeerd of is er hierbij niet nagedacht tijdens de bouw van de motor?

Graag reacties als je er iets van weet!

Drive Safe!

Sander

Is idd een beetje lastig van de 535, maar het gaat wel.
Ff zorgen dat je voorpoten maximaal uitgeveerd zijn, dan moet het goed gaan, wel uitkijken op een hellende ondergrond, ik zag die van mij ooit bijna richting kanaal gaan |(
dus gewoon goed opletten hoe je hem neer zet
 
Geronimo

Even gekeken bij Yamaha parts voor je en er is verschil in de Clutch-hub,stof-ring.
Dus ik denk dat T.B. enigzins gelijk heeft en dat het niet gaat lukken.

Ronald
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan