Yamaha XV Virago Topic

Een XV Virago...

  • ..is on-ooglijk, laag, maar rijd erg lekker

    Stemmen: 8 6,5%
  • ...is onverwoestbaar

    Stemmen: 12 9,7%
  • ... is geen echte HD

    Stemmen: 9 7,3%
  • ...rijdt gewoon relaxed

    Stemmen: 24 19,4%
  • ...is de perfecte basis voor custom-bouwers

    Stemmen: 7 5,6%
  • ...is één van de vele leuke fietsen

    Stemmen: 60 48,4%
  • ...is een verslaving...

    Stemmen: 4 3,2%

  • Totaal aantal stemmers
    124
Status
Niet open voor verdere reacties.
Iemand interesse in mijn Virago ?
Eigenlijk wil ik em opknappen maar ik moet een van mijn fietsen weg doen (3 is teveel en kan ik eigenlijk niet kwijt qua ruimte)
De XV1000 Virago ('84) gaat weg voor 750 euro of 950 inclusief (losse) nieuwe banden.
full
 
Laatst bewerkt:
Hallo lui...

Vandaag heb ik m'n XV1000 met gemengde gevoelens verkocht... B|
Moest teveel aan gebeuren en ruimtegebrek ivm de op komst zijnde GL1100.
Eigenlijk ben ik niet zo'n Goldwing liefhebber maar deze standaard, kale versie is toch niet verkeerd (zonder alle poespas). :X
Waarschijnlijk ga ik de GS550 gewoon houden als pekelbak.
Misschien wel opknappen, of "verratten" :9
who knows...

Toch zal ik dat die XV wel missen,
er komt er vast weer eens eentje voor terug,
ieg een zware Vtwin denk ik, als bruintje dat kan trekken.
Lekker de straatstenen uit de grond trekken ! :]

Al heb ik de Virago (even) niet meer:
Ik blijf beschikbaar om TS aan te passen, indien nodig !
Mailen kan, maar ik heb notificatie op dit topic hangen dus dat komt goed.
Weet je een leuke XV voor weinig (motorisch ok, cosmetisch niet van belang) weet je me ook wel te vinden !
:W
 
Ik heb mijn XV 750 SE uit 1981 ook verkocht omdat ik toch weer snel wilde zijn.

Nu heb ik voor de centen van de XV een mooie blauw witte FZR 1000 uit 1987 gekocht.

Ik hou toch meer van de vele paardekrachten.

FRED :]
 
Voor degene die het interresseren. Via de onderstaande informatie kun je alle eisen en wetten betreffende motoren terug vinden.

===============================================================

Eenvoudig zoeken - Overheid.nl | Wetten.nl

AMvB's en andere Koninklijke Besluiten, aanvinken

Voer bij artikel 3.4.1 in. Druk op zoeken.

Klik dan voertuigregelement - Artikel 3.4.1 aan.

Met het pijltje naar beneden kunt u alle artikelen vinden.

===============================================================

De volledige tekst kan ook worden gedownload, echter dan zonder de richtlijnen. De links naar de richtlijnen blijven wel bestaan.

Ik heb dit na veel mailen via de RDW verkregen en als je een nieuwe chopper wil bouwen heb je hier veel aan.
 
Ja Gman dat ga je zeker krijgen,want het blijven mooie fietsen ook al zijn sommige
bejaard.
Ik ben en blijf het heerlijke motoren vinden :j

gr.Ronald
 
En wat vinden jullie van de mijne pas gekocht voor een prikkie (denk ik). Mijn vraag aan jullie is wat zou een normale vraagprijs zijn in deze staat lekt niet loopt zeer soepel 700cc uit 1984? Geen roest, tank supper gaaf (net gespoten) en 19000 km op de teller.

Groetjes Erik
full
 
En wat vinden jullie van de mijne pas gekocht voor een prikkie (denk ik). Mijn vraag aan jullie is wat zou een normale vraagprijs zijn in deze staat lekt niet loopt zeer soepel 700cc uit 1984? Geen roest, tank supper gaaf (net gespoten) en 19000 km op de teller.

Groetjes Erik[afbeelding]


750,- euro...
 
750,- euro...

Neee, niet wat hij (jou) waard is..... maar wat je ervoor kan vragen, toch? ;)

De "marktprijs'' ligt zo'n beetje tussen de 1000 & 1500. Vraagprijs.


Dus nu de volgende vraag; Wat was dat prikkie van jou? Want je wil gewoon van ons horen of je een goede deal hebt gemaak. Dus hup, met de billen bloot.
 
900 euro zijn vraag prijs was 1300 euro
Zegt al genoeg hij of zij moest er dus vanaf. Verder heeft hij volgens mij meer stil gestaan dan gelopen. Nog geen 900 km gemiddeld per jaar, de rest zal wel aan poetsen en binnenshuis parkeren besteed zijn. Aan de foto te zien is die toch ook behoorlijk incontinent.
Ik zou er niet meer dan 600 euro voor betaald hebben. :+

Zo af en toe topic een schopje geven, want de lente komt er eerdaags weer aan :)
 
Laatst bewerkt:
Ik had net de olie ververst en een beetje er naast gedruppelt maar goed ik was zelf erg tevreden over de prijs alleen jammer dat ik na een maand al schade reed gelukkig niet mijn schuld heb vandaag te horen gekregen dat de schade (680 euro) word uitgekeert er zit een klein deukje in mijn tank en moet dus opnieuw worden gespoten. Dus daar kom ik gelukkig goed vanaf.
 
Ik heb een XV535 uit 1989.
Ik rijd elke dag zo'n 70 km naar mijn werk en tank dan bij het begin van de rit.
De motor loopt dan regelmatig en zonder problemen.
Echter, op de terugweg, na ongeveer 20 km,dus 90/100 in totaal, begint de motor in te houden. Ik kan de snelheid op zo'n 100/110 km houden maar meer ook niet.
Tot een bepaald toerental reageert het gas normaal, daarboven geeft de motor een wat grommend geluid en gaat niet sneller bij meer gas.
Inhalen gaat moeizaam, vooral vrachtauto's.
Morgen zal ik eens tanken, op de terugweg, om uit te vinden of het branstof niveau de schuldige is.
Heeft iemand ondertussen ideeen?
 
Ik heb een XV535 uit 1989.
Ik rijd elke dag zo'n 70 km naar mijn werk en tank dan bij het begin van de rit.
De motor loopt dan regelmatig en zonder problemen.
Echter, op de terugweg, na ongeveer 20 km,dus 90/100 in totaal, begint de motor in te houden. Ik kan de snelheid op zo'n 100/110 km houden maar meer ook niet.
Tot een bepaald toerental reageert het gas normaal, daarboven geeft de motor een wat grommend geluid en gaat niet sneller bij meer gas.
Inhalen gaat moeizaam, vooral vrachtauto's.
Morgen zal ik eens tanken, op de terugweg, om uit te vinden of het branstof niveau de schuldige is.
Heeft iemand ondertussen ideeen?
Ik zou op de terugweg ook de tank maar eens volgooien. Wanneer jij dan geen problemen krijgt, is het waarschijnlijk een brandstof probleem. Het kan zijn zijn dat er een vacuum getrokken wordt. Dus wat jij ook kan proberen is wanneer jij problemen krijgt, even de tankdop open en weer dicht en kijken of het probleem zich weer voordoet. Mocht dat niet werken, dan eens nieuwe bougies en nieuwe bougiekabels erop zetten. Volgende stap is carburateur schoonmaken.
Suc6 ;)
 
Ik had net de olie ververst en een beetje er naast gedruppelt maar goed ik was zelf erg tevreden over de prijs alleen jammer dat ik na een maand al schade reed gelukkig niet mijn schuld heb vandaag te horen gekregen dat de schade (680 euro) word uitgekeert er zit een klein deukje in mijn tank en moet dus opnieuw worden gespoten. Dus daar kom ik gelukkig goed vanaf.

Vervelend die schade Erik. Mijn opmerking was een geintje en was bedoeld op de topic op gang te houden. Ik hoop dat jij dat inmiddels begrepen had. De prijs die jij ervoor betaald hebt, is een mooie. :)
 
iemand interesse in een matzwarte XV750 chopper?? net nieuwe koppeling, startmotor gloednieuw! (300,-euro!!), + startmotormodificatie door vd Heiden Tuning. remmen gereviseerd, prima banden. mag weg, hoeft niet, heb zoveel speelgoed...

full
 
Op zich niets mis mee, maar ander tankje en vooral zitje doet wonderen.


Yep, best een lelijke fiets, i know...
ben dan ook van plan om hem te verkopen of drastisch aan te pakken..
dat zadel, dat moet een eind omlaag, maar ja, 1,70m he, dan ik niet meer bij het stuur, komt dus waarschijnlijk ook weer een ander stuur op..
Monoshock verlagen, beter voor de lijn..
Andere tank, moeilijk te vinden vanwege die immens dikke tunnel (ivm monoshock)

ben nu eerst weer mn XS650 aan het veranderen, dus zat te doen...
 
Nou lelijk wil ik ook weer niet zeggen, maar je kan er best wel wat van maken.
Ik zou hem nog niet zo een twe drie verkopen.
Die Viagra's zijn verder helemaal oke en rijden best.
Ik heb er nooit problemen mee gehad.
Maar zoals ik al opmerkte zal een ander zitje al gauw wonderen doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan