Yamaha XV Virago Topic

Een XV Virago...

  • ..is on-ooglijk, laag, maar rijd erg lekker

    Stemmen: 8 6,5%
  • ...is onverwoestbaar

    Stemmen: 12 9,7%
  • ... is geen echte HD

    Stemmen: 9 7,3%
  • ...rijdt gewoon relaxed

    Stemmen: 24 19,4%
  • ...is de perfecte basis voor custom-bouwers

    Stemmen: 7 5,6%
  • ...is één van de vele leuke fietsen

    Stemmen: 60 48,4%
  • ...is een verslaving...

    Stemmen: 4 3,2%

  • Totaal aantal stemmers
    124
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben je niet vergeten je choke weer uit te zetten??

Nee die gebruik ik alleen om te starten en zodra ik ga rijden dan zet ik die weer uit.
Maar ik kan nu niet veel doen omdat ik op me werk zit.
Maar morgen chek ik nog ff de pilot screw, dan is ook de accu weer vol, en dan probeer ik m weer ff te starten, maar ik vond het wel een vreemd gezicht dat de benzine gewoon langs mijn uitlaat liep, zoveel benzine kwam er in mijn cilinder.
Nog voor ik naar mijn werk ging heb ik hem nog wel ff geprobeert te starten en wou die wel af en toe aanslaan dus merkte wel dat het goed ging met de benzine.
Maar toen alle benzine uit de cilinder was en ik de benzinekraan weer open zette, zat ie zo weer vol ment benzine.
Dus als ik die pilot screw nou is op 1.5 omwentelingen zet.
ik weet ook niet of mijn open uitlaten er mee te maken heeft.
 
Nee die gebruik ik alleen om te starten en zodra ik ga rijden dan zet ik die weer uit.
Maar ik kan nu niet veel doen omdat ik op me werk zit.
Maar morgen chek ik nog ff de pilot screw, dan is ook de accu weer vol, en dan probeer ik m weer ff te starten, maar ik vond het wel een vreemd gezicht dat de benzine gewoon langs mijn uitlaat liep, zoveel benzine kwam er in mijn cilinder.
Nog voor ik naar mijn werk ging heb ik hem nog wel ff geprobeert te starten en wou die wel af en toe aanslaan dus merkte wel dat het goed ging met de benzine.
Maar toen alle benzine uit de cilinder was en ik de benzinekraan weer open zette, zat ie zo weer vol ment benzine.
Dus als ik die pilot screw nou is op 1.5 omwentelingen zet.
ik weet ook niet of mijn open uitlaten er mee te maken heeft.
als ik dit verhaal zo hoor, ben ik bang dat het ergens anders aan ligt, en zullen de carbs zelf na gekeken moeten worden.
Als er echt zoveel benzine uitkomt lijkt het me meer dat de vlotters blijven hangen oid.
 
Ja dat ben ik ook.
En ik zal de carbs eraf halen en nakijken.
Maar voor het geval ik het niet helemaal duidelijk heb neergezet.
Het is niet zo dat de benzine langs de uitlaat sijpeld, maar er valt af en toe een druppel op de grond, maar ik vond dat al vreemd genoeg dat daar benzine uitkwam.
Dus excusses als het erger overgekomen is dan bedoeld.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat jij van die pilotscrews had moeten afblijven, want hij liep voor die tijd toch al. Carburateurs loshalen en goed nakijken. Hoelang zitten jouw bougiekabeltjes er al op? En gelijk verse bougies erop zetten, ook al zijn ze nog niet zo oud. Kost je de kop niet en voor dat jij de boel weer gaat opstarten ff de accu volledig opladen. En nog een vraagje was er een verschil te zien aan beiden bougies. Dus de een droog en de ander vet, nat of zwart?
 
Nou vandaag met een goede volle accu en een nagelopen carb, waar alles prima van werkte geprobeert te starten.
En ja, na een tijdj sloeg hij aan.
Wel met enorme knallen alsof er iemand stond te schieten.
Maar hij liep.
Ff uit gezet en nu weer niet aan de praat te krijgen en de voorste cilinder zit weer vol met benzine.
Ik weet het nu ff echt niet meer maar krijg er wel de zenuwen van.
Wat ken er nou toch mee mis zijn.
 
Nou vandaag met een goede volle accu en een nagelopen carb, waar alles prima van werkte geprobeert te starten.
En ja, na een tijdj sloeg hij aan.
Wel met enorme knallen alsof er iemand stond te schieten.
Maar hij liep.
Ff uit gezet en nu weer niet aan de praat te krijgen en de voorste cilinder zit weer vol met benzine.
Ik weet het nu ff echt niet meer maar krijg er wel de zenuwen van.
Wat ken er nou toch mee mis zijn.
Knallen is duidelijke naverbranding in de uitlaat. Nieuwe bougies erin zetten en ff 2 nieuwe bougie-kabels kopen. Ik heb vorig jaar een eensgelijk probleem gehad. Wil niet zeggen dat jouw probleem dan gelijk opgelost is. Wat jij ook kan proberen, is de kabels bij de bobines even verwisselen. Kijken of het probleem het probleem zich naar de achterste cilinder verplaatst. Ik ga er vanuit dat jij de pilotscrews weer in de oude stand heb terug gedraaid, anders de wentelingen van Beest aanhouden. Suc6 in iedergeval en maak maak je niet gek. Biertje erbij, wil nog wel eens voor gelatenheid zorgen! :)

P.S. Anders mail mij jou telefoonnummer neem ik contact met jou op!
 
Laatst bewerkt:
De pilot screws staan nu op 1.5 omwentelingen(ik heb open uitlaten weet niet of dat wat uitmaakt)
Want na zoeken kwam ik erachter dat ze op 1,75 a 2 omwentelingen max mogen staan.
En wat moet ik omzetten van de bombine, want de bougie kabels hebben verschillende lengtes
 
Laatst bewerkt:
De pilot screws staan nu op 1.5 omwentelingen(ik heb open uitlaten weet niet of dat wat uitmaakt)
Want na zoeken kwam ik erachter dat ze op 1,75 a 2 omwentelingen max mogen staan.
En wat moet ik omzetten van de bombine, want de bougie kabels hebben verschillende lengtes
Ja dat klopt, maar de bobines liggen naast elkaar, althans bij mijn XV 1100. Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar de kabels zet jij dan even om van links naar rechts en andersom dus.

Edit foutje van mij, want hier haal je de fout van de bougie of kabel niet mee weg.
Dus dit voor alle duidelijkheid!!! Als een van de kabels loopt te lekken is de vonk al minder.
 
Laatst bewerkt:
Nou, ik heb net de bougies op getest en elke bougie op elke bougiekabel gezet.
En er is 1 bougie die niet wil voken.
1 bougie vonkt mooi rondom en 1 bougie doet helemaal niets.
Zou dat de reden kunnen zijn dat ie voor benzine in de cilinder heb en achter niet. of is er dan ook wat aan de hand met de bougiekabel, bombine en afstelen(op tijd en zo)
Dus ik ga maandag in ieder geval 2 nieuwe bougie´s halen, en dan kijken wat ie doet.
 
Laatst bewerkt:
als je nu de niet vonkende bougie eens zou proberen op de kabel waar de andere bougie wel vonk gaf? weet je in iedergeval of de kabel of de bougie stuk is... geen succes? dan de vonkende bougie op de kabel waar de ander bougie niet vonkte..ook geen succes? dan is de kabel stuk..succes verder...
Jaap
 
beste Xv drivers

Ik lees dat jullie het over de carburateurs hebben en zo..

De XV750J 1982
Weet iemand toevallig waar je die sproeiers kan bestellen die goed verstopt zitten onder die buis van het choke gedeelte.
Het zijn geloof ik air jets ?? (niet de main/pilot jet)

En ik las dat de pilot screw twee bestelnrs. heeft ?? zit hier verschil in of is het alleen
een part nr.

gr. Ronald
 
Ik heb de bougie´s omgewisseld, en de bougie die ik op de voorste cilinder had getest en het daar niet deed, heb ik op de achterste cilinder gezet en daar deed die het ook niet, dus ik denk dat die bougie stuk is.
Maar morgen ff testen als die goed draag is en de accu weer vol is.
 
oke als de bougie ook niet vonkt op de plaats waar de andere wel vonkte is het inderdaad de bougie, en even wat betreft de vraag van Ronald.. de twee nr van de pilot screw kunnen zijn van de screw en de veer,..kijk even of je de handleiding kan downloaden hier elders op het forum, staan veel nuttigs in..
gr Jaap
 
De gegevens heb ik wel vergaard maar ik ben bang dat ik deze pilots verwisseld heb en
geen idee of dit kwaad kan.
De motor rijdt al een tijd naar mijn gevoel erg rauw en grommend en trilt(anders kan ik het niet uitleggen) en lurkt te duur.
Ik weet wel dat het in de carburatie moet zitten en ben hier al een tijd mee bezig maar
het end is even zoek.

Vandaar.
 
je zou kunnen proberen om ze een keer terug te wisselen .. mogelijk gaat het beter, zo niet dan weer terug en heb je dat uitgesloten.. overigens voorin dit forum staan de technische gegevens etc he..weet alleen niet of er ook calibratie gegevens van sproeiers enzo tussen zitten..
misschien heeft Theaterbeest een tip?
gr Jaap
 
Vandaag de bougie´s getest na een nachtje rust en ze vonkte allebei.
De motor draait nu wel rond maar slaat gewoon niet aan, hij geeft ook geen teken dat ie wil aanslaan.
Wat kan er in godsnaam aan de hand zijn.
Ik heb de cards uit elkaar gehaald en de vlotters werken ook goed.
Maar ik blijf het vreemd vinden dat er in de voorste cilinder benzine zit en de achterste niet.
De voorste bougie is nat van de benzine en de achterste is gewoon droog.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de bougie´s getest na een nachtje rust en ze vonkte allebei.
De motor draait nu wel rond maar slaat gewoon niet aan, hij geeft ook geen teken dat ie wil aanslaan.
Wat kan er in godsnaam aan de hand zijn.
Ik heb de cards uit elkaar gehaald en de vlotters werken ook goed.
Maar ik blijf het vreemd vinden dat er in de voorste cilinder benzine zit en de achterste niet.
De voorste bougie is nat van de benzine en de achterste is gewoon droog.
Willempie volg nu jouw eigen raad op, haal morgen twee verse bougies en twee bougiekabels met nieuwe bougiedoppen weltverstaan. Als de boel niet goed vonkt, dan verzuipt een cilinder zich vanzelf. Hoe lang liggen die kabels er misschien al wel niet op.
 
Hallo allemaal!

Even voorstellen; ik ben Steven uit apeldoorn, en ik heb sinds kort naast mijn bandit 650 ook een Virago 535 uit '97. De Virago is voornamelijk voor mijn vriendin om op te rijden, maar voor mij om aan te knutselen!

Ik wil wat dingen aan de Virago aanpassen, om hem wat "stoerder" te maken, en een beetje van de standaard look af te komen. Ik zat om te beginnen te denken aan sport-luchtfilters. Weet iemand hier of het makkelijk is om deze op een Virago te zetten, en of ik dan niet veel problemen op mijn nek haal?? (zoals motorische problemen die ik hier in het forum al een aantal keer heb gelezen)

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Groeten,

Steven :]
 
Motorsloop Woesthoff in Brummen verkoopt/verkocht komplete ombouw setjes voor zo'n ding,lijkt ie gelijk op een Sportster kun je er zo opschroeven.
 
eergisteren mijn carbs helemaal uit elkar gehaald, en zag iets wat niet klopte.
De naald van de vlotter komt is een bout, die heb ik bij allebei de carbs verwijderd, en onder 1 van de bouten zat een rubber met een filtertje, en onder de ander niet.
Nu ga ik ervan uit dat die er wel onder moet maar voor de test heb ik m verwijderd.
Alles weer in elkaar gezet, een nachtje laten staat met de bougie´s eruit zodat alles lekker kan drogen.
Gisteren proberen te starten en hij sloeg aan.
En, hij bleef aan.
Ik heb vervolgens heel beverwijk door gereden en er was niets aan de hand, hij reed lekker, mooi geluid, trekkracht iets minder maar kan misschien door de open uitlaten komen, maar na een goed uur rijden werdt dat ook wel beter.
Dus ik denk, en hoop dat ik nu van het probleem af ben.
Iedereen bedankt voor alle tips, en hulp
 
Scrambler; bedankt voor je tip!

Ik heb even op hun website gekeken, en ik heb gezien dat ze veel onderdelen voor de Virago verkopen! Wie heeft hier een idee of, en hoe ik de motor opnieuw moet afstellen als ik er sport-luchtfilters op heb gezet? Is dit specialistisch werk, of kan ik dit gewoon zelf doen? En misschien is het niet eens nodig om hem af te stellen?
Heeft er iemand misschien nog een foto van een verbouwde / aangepaste Virago 535, ter inspiratie voor mijn eigen knutselpogingen?

Groeten,

Steven.
 
Scrambler; bedankt voor je tip!

Ik heb even op hun website gekeken, en ik heb gezien dat ze veel onderdelen voor de Virago verkopen! Wie heeft hier een idee of, en hoe ik de motor opnieuw moet afstellen als ik er sport-luchtfilters op heb gezet? Is dit specialistisch werk, of kan ik dit gewoon zelf doen? En misschien is het niet eens nodig om hem af te stellen?
Heeft er iemand misschien nog een foto van een verbouwde / aangepaste Virago 535, ter inspiratie voor mijn eigen knutselpogingen?

Groeten,

Steven.

Als je ze monteerd zul je aardig wat grotere hoofsproeiers in de carburateur moeten zetten. Verder is het over het algemeen ook niet echt aanteraden om een powerfilter te nemen omdat het meer zuipt/meer last van weer heeft/en vaak zelf nog ene lelijk geluid uit de inlaat maakt.
 
~[/quote]
Als je ze monteerd zul je aardig wat grotere hoofsproeiers in de carburateur moeten zetten. Verder is het over het algemeen ook niet echt aanteraden om een powerfilter te nemen omdat het meer zuipt/meer last van weer heeft/en vaak zelf nog ene lelijk geluid uit de inlaat maakt.
~
Ah! kijk dit is een goede tip!
Ik weet dus niet zeker of ik dit ga doen, al vind ik het wel cool staan.
Dan wordt de eerste aanpassing toch maar een ander stuur ipv een power filter. Of heeft iemand nog een ander goed idee? Wellicht zijn een paar dragpipes wel leuk, maar volgens mij krijg je hierbij ook problemen met het afstellen etc?

Als ik volgend jaar een huis gekocht heb met een garage, dan ga ik de virago pas echt goed verbouwen. Ik zit er aan te denken om hem oranje te spuiten, met zwarte of witte details.

Wie heeft voor mij een plaatje van een virago met een ander stuur er op?

Groeten,

Steven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan