Yamaha XV Virago Topic

Een XV Virago...

  • ..is on-ooglijk, laag, maar rijd erg lekker

    Stemmen: 8 6,5%
  • ...is onverwoestbaar

    Stemmen: 12 9,7%
  • ... is geen echte HD

    Stemmen: 9 7,3%
  • ...rijdt gewoon relaxed

    Stemmen: 24 19,4%
  • ...is de perfecte basis voor custom-bouwers

    Stemmen: 7 5,6%
  • ...is één van de vele leuke fietsen

    Stemmen: 60 48,4%
  • ...is een verslaving...

    Stemmen: 4 3,2%

  • Totaal aantal stemmers
    124
Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo, nu mijn eerste project klaar is en verkocht is wil ik gaan beginnen met een nieuw project.
Dit zal een virago xv920 worden.
Hier ga ik ook weer een hardtail van maken, maar deze ga ik niet verlagen.
Ik wil deze op de normale hoogte houden.
Dit omdat ik de uitlaten over de band wil laten lopen.
Daar heb ik dan meteen een vraag over.
Met welke afstand moet ik rekening houden tussen uitlaat en achterband.
Ik zat zelf namelijk te denken aan ongeveer 2cm.
Er komen verder geen zijkanten op (voor het doorluchten), het moet echt alleen de uitlaat worden die tot bovenop de band uitloopt in een punt, en dan tevens het spatbord wordt.
Ik hoor graag jullie ideeën hierover.

Willempie
 
Heb je een tekening van hoe het er uit gaat zien. Of is het in de stijl van Violator?
Als dat zo is werkt het met 2 cm als je aan de onderkant een soort van luchtschep maakt die lucht tussen je uit laat en je band voert.
 
Met een luchtschep bedoel ik een stukje plaatstaal die er voor zorgt dat er een luchtstroom tussen je wiel en je uitlaat komt. zo wordt de warmte goed afgevoerd.

===============

Voor degene die zich willen aanmelden voor de nieuwsbrief van mijn site.
Deze is nu beschikbaar.

Op www.xv920chopper.nl kun je via het formulier rechtsonder je opgeven.
Zodra ik nieuwe informatie geplaats heb krijg je dan een mailtje met de link naar de betreffende informatie
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik heb een xv750 uit 1982 en ben opzoek naar twee inlaatspruitstukken heeft iemand een idee waar ik deze betaalbaar kan krijgen?
In die van mij zitten scheurtjes en als het het forum goed lees kan mijn backfire's daarvan de oorzaak zijn.

Alvast bedankt Pat
 
Hoi,

Ik heb een xv750 uit 1982 en ben opzoek naar twee inlaatspruitstukken heeft iemand een idee waar ik deze betaalbaar kan krijgen?
In die van mij zitten scheurtjes en als het het forum goed lees kan mijn backfire's daarvan de oorzaak zijn.

Alvast bedankt Pat
FF ebay.de Ansaugstutzen XV 750
 
Hoi,

Ik heb een xv750 uit 1982 en ben opzoek naar twee inlaatspruitstukken heeft iemand een idee waar ik deze betaalbaar kan krijgen?
In die van mij zitten scheurtjes en als het het forum goed lees kan mijn backfire's daarvan de oorzaak zijn.

Alvast bedankt Pat

Pat

Kijk even bij Roukama in wormerveer die heeft de goedkoopste en ook voor een XV750 bj.82

Gr.Ronald
 
Nou ff op vakantie 3300KM met me XV750SE uit 81 gereden en heeft het perfect vol gehouden afgezien een bougietje die het begeven heeft op de terugweg waardoor hij niet lekker stationair liep, maar inmiddels weer wel normaal loopt door nieuw bougietje.

Probleem is alleen dat hij wat rookt (zwart) en het hiervoor niet deed...
 
Ik zit met een vraagje.
Ik heb laatst een yamaha xv920 gekocht en er werdt me verteld dat de startmotor was gereviseert en dat bij het terugplaatsen er waarschijnlijk iets vergeten was want hij schakeld niet door naar zijn 4 en 5.
Nu weet ik niet of dat mogelijk is, en wil zelf best wel ff kijken maar als iemand me op weg kan helpen.
Wat kan een oorzaak zijn van het niet pakken van de 4de en 5de versnelling.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
 
Ik zit met een vraagje.
Ik heb laatst een yamaha xv920 gekocht en er werdt me verteld dat de startmotor was gereviseert en dat bij het terugplaatsen er waarschijnlijk iets vergeten was want hij schakeld niet door naar zijn 4 en 5.
Nu weet ik niet of dat mogelijk is, en wil zelf best wel ff kijken maar als iemand me op weg kan helpen.
Wat kan een oorzaak zijn van het niet pakken van de 4de en 5de versnelling.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
ik denk dan eerder dat de koppeling niet goed afgesteld staat
 
Is je schakelpook vrij van roest bij het draaigedeelte waar deze is gemonteerd,dat geeft ook problemen met schakelen.

Grz.
:^

verder kan het zijn dat bij het terug zetten van het linker carterdeksel, de overbrenging van de koppeling niet goed is gebeurt, of dat deze ontregeld is.
Dit kan je bekijken achter het dekseltje waar je koppelingskabel naar binnen gaat.
hierin zie je dat het heveltje een kruiskop asje bedient die weer vast zit met een borg moer, eventueel kan je deze wat strakker of juist iets losser zetten, dus borgmoer los, asje een halve slag draaien en de borg moer weeer vast. Dit kan zonder dat je de heleboel los moet halen.

Maar ik vind het wel een vreemd verhaal dat na het loshalen van de startmotor hij niet goed meer schakeld
 
als hij in zijn 3 staat, kan je dan wel met je schakelpookje de volle slag naarboven maken om hem in zijn 4 cq 5 te zetten, of blokkeerd hij dan ergens?
 
En als je de pook dan weer een beetje naar beneden beweegt. Kun je dan wel weer schakelen.
Ik heb het een keer gehad dat er gewoon te veel vuil opzat en dat daardoor de pook niet meer in de juiste beginpositie terug kwam.
 
Ik heb gisteren de kap eraf gehaald en er kwamen wat tandwielen mee die door de veer eruit werden gedruk (geen idee waar ze van zijn)
Maar alles is rustig bekeken toen ik erachter kwam dat ik er gewoon de ballen verstand van heb.
De tandwielen weer terug gezet, en de kap er weer op.
Vandaag ff langs een motorzaak bij mij in de buurt geweest om info te halen.
Thuis gekomen ging ik toch is ff kijken wat ie nou precies niet doet.
Dus motorlift eronder zodat het achterwiel vrij kwam.
Achterwiel draaien en in z'n 1 toen zijn 2 en 3 en 4 en 5.
Ineens schakelde hij gewoon naar alle 5 de versnellingen, kennelijk heb ik toch iets goed gezet wat eerst niet goed zat.
Dus ik heb (als het goed is) weer alle 5 de versnellingen.
Ik kan het nog ff niet testen omdat ik de xv920 aan het verbouwen ben, maar zoals het er nu naar uitziet gaat alles goed.
Ik moet wel ff een nieuwe pakking plaatsen en dan nieuwe olie.
Ik hou jullie op de hoogte, en bedankt voor het meedenken.
 
Kijk dat vind ik nou niet leuk, nu weten we nog niet wat het precies was -O-
maar gelukkig werkt het weer naar behoren, en weet jij hoe het achter die kap eruit ziet ;)

In eerdere topics is mij al opgevallen, dat Willempie wel vaker geluk heeft, filterjes eruit halen en nu tandwieltjes er gewoon weer indouwen. :) :)
 
Ik heb een XV920 uit (ong) 1982 (lijkt dus sprekend op een TR1) te koop staan (andere fiets gekocht). Rijdt gewoon (vandaag nog mee gereden), maar wel redelijk gestript en gechopperd. Geen originele uitlaten (twee aan de rechterkant), geen cockpit meer (zo'n highway hawk klokje met lampjes), ander zadel en zwart geverft.
Blok loopt gewoon zoals het hoort: als een tierelier.
Iemand interesse? Stuur me dan even een mail.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een XV920 uit (ong) 1982 (lijkt dus sprekend op een TR1) te koop staan (andere fiets gekocht). Rijdt gewoon (vandaag nog mee gereden), maar wel redelijk gestript en gechopperd. Geen originele uitlaten (twee aan de rechterkant), geen cockpit meer (zo'n highway hawk klokje met lampjes), ander zadel en zwart geverft.
Blok loopt gewoon zoals het hoort: als een tierelier.
Iemand interesse? Stuur me dan even een mail.


Stuur is een paar foto´s van de virago naar wbakkum@casema.nl
 
Marc,

als je wilt...stuur ook een paar afbeeldingen naar de Besterd via rijenmaar@hotmail.com. Dank! Lijkt me wel wat die yamaha! Als die maar in orde is...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan