Yamaha XV Virago Topic

Een XV Virago...

  • ..is on-ooglijk, laag, maar rijd erg lekker

    Stemmen: 8 6,5%
  • ...is onverwoestbaar

    Stemmen: 12 9,7%
  • ... is geen echte HD

    Stemmen: 9 7,3%
  • ...rijdt gewoon relaxed

    Stemmen: 24 19,4%
  • ...is de perfecte basis voor custom-bouwers

    Stemmen: 7 5,6%
  • ...is één van de vele leuke fietsen

    Stemmen: 60 48,4%
  • ...is een verslaving...

    Stemmen: 4 3,2%

  • Totaal aantal stemmers
    124
Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb werkelijk nog geen idee. ben afgelopen 2 weken erg druk geweest met school, dus me nog niet verder kunnen orienteren. denk dat mijn studenten budget dat ook niet toelaat een corsaro ;) bij 7500,- is de rek er wel uit.
 
ik heb werkelijk nog geen idee. ben afgelopen 2 weken erg druk geweest met school, dus me nog niet verder kunnen orienteren. denk dat mijn studenten budget dat ook niet toelaat een corsaro ;) bij 7500,- is de rek er wel uit.

ach, als je student bent ga je toch dik geld verdienen!
lenen.nl :W

hehehehe
 
Lenen dat nooit. Enige waar ik later voor zal lenen is voor een huis. Achteraf sparen is het domste wat er bestaat. En lenen voor een auto of motor snap ik al helemaal niet, aangezien het de slechtste investering is die er bestaat.
 
Lenen dat nooit. Enige waar ik later voor zal lenen is voor een huis. Achteraf sparen is het domste wat er bestaat. En lenen voor een auto of motor snap ik al helemaal niet, aangezien het de slechtste investering is die er bestaat.

ja ik denk dat dat verschilt per persoon.

Ik zie het zo, als ik 8k heb gespaard en doe zo'n motorplan van 8k erbij en dat heb ik binnen een 2 jaar afbetaald, zie ik het probleem niet.
kun je vergelijken met een leaseauto.
en ik gebruik mijn motor om naar mijn werk te gaan, gewoon 5x per week, dus zo'n slechte investering is het voor mij niet.

Dan heb je nog mensen die bijv. een gezinnetje hebben, een auto is dan wel een uitkomst.
Als je dan het geld niet hebt op dat moment, is een lening ook best handig.
Ook in dat geval is het niet de slechtste investering ooit.

Als jij een motor koopt 100% voor plezier en je leent ervoor, ja, dat veranderd de zaak wel een beetje..
maar als je er heel veel plezier van hebt, is dat nog steeds imho een goede reden om zo'n afbetaalplan te doen.

Het enige nadeel wat je eraan hebt is dat je altijd teveel betaald vanwege de rente.
maargoed, als je nieuw wilt rijden, dan so be it.
 
ieder moet lekker doen wattie wil, maarre .. wat was ook alweer de waardevermindering van een nieuwe auto/motor ?!? Aauww !!
mijn pappie heeft er altijd op gehamerd dat als je het geld NU niet opzij kan leggen (=sparen) dat zeker ook niet lukt bij 't afbetalen. dusss..
and missing (too much) payments= losing 'your' stuff -> dubbel aauuww -O-
 
ieder moet lekker doen wattie wil, maarre .. wat was ook alweer de waardevermindering van een nieuwe auto/motor ?!? Aauww !!
mijn pappie heeft er altijd op gehamerd dat als je het geld NU niet opzij kan leggen (=sparen) dat zeker ook niet lukt bij 't afbetalen. dusss..
and missing (too much) payments= losing 'your' stuff -> dubbel aauuww -O-

dan bewijst de praktijk jouw pappie ongelijk.
daar ben ik het levende bewijs van, en vele met mij.

zoals ik aangeef, als je inziet dat je het kunt betalen, is het geen probleem.
zie je in dat je idd het niet kunt betalen in de toekomst, dan niet doen.

maar per definitie er vanuit gaan dat je het niet kan betalen omdat je vader je dat verteld hebt, vind ik erg kort door de bocht ;)
 
Ik ben een trouw lezer van dit topic. Maar zie elke keer updates die geen reet met het onderwerp te maken hebben. Zouden jullie een nieuw topic willen starten ergens anders op dit forum en dit topic te beperken tot viragos xv's e.d.

Alvast bedankt
 
Ik ben een trouw lezer van dit topic. Maar zie elke keer updates die geen reet met het onderwerp te maken hebben. Zouden jullie een nieuw topic willen starten ergens anders op dit forum en dit topic te beperken tot viragos xv's e.d.

Alvast bedankt


Helemaal mee eens, dit gelul moet je ergens anders doen.
Maar om weer gewoon bij de virago te blijven.
Ik heb een probleem.
Mijn achterste cilinder van mijn XV920 wordt niet warm.
De bougie vonkt, de bougiekabel is doorgemeten, de bombine´s heb ik omgedraaid, en de bougie´s heb ik omgedraaid maar het probleem blijft.
Dus ik zit met een probleem, het gebeurde tijdens een stukje rijden, toen reed ik ineens nog maar op 1 cilinder.
Dus wie kan me helpen of heb een idee waar ik moet zijn.
Ik hoop niet dat het de cdi unit is.

Dus HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELP, want nu kan ik niet rijden ;( ;( ;( ;(
 
Krijgen de carbs benzine. Lijkt erop dat er 1 geen benzine krijgt. Heb dat ook met mijn xv920. Heb hem een maand geleden opgehaald en de laatste 5 km ook op 1 cilinder. Heb het vermoeden dat er geen brandstof meer in de cilinder komt. Vuile benzine of zo. Slang verstopt. Heb je twee kranen of 1. Kijk of ze alletwee benzine geven. Vacuum slang los misschien. Zou het in ieder geval in de brandstoftoevoer zoeken.
 
laat ik ook maar weer eens reageren hier, bij mij ligt de boel zo'n beetje stil (alhoewel net nog een uitlaatbocht voor de achterste cylinder voor mijn 920 gehaald)
druk op het werk, mijn huis schiet ook niet op, maar ja, dat krijg je als je alles zelf wilt doen :+
Er komt genoeg brandstof in de carbs, want de bougie is flink nat, omdat er niets verbrand wordt.
klnkt als het te rijk staan van je achterste carb. doordat er teveel brandstof in de cylinder komt kan de bougie op een gegeven moment doorslaan, hij vonkt dan nog wel maar niet op de juiste manier en kracht.
heb je al een n ieuwe boudie geprobeerd?
 
Ik kan het proberen maar er zit net een nieuwe bougie in.
Er is wel iets wat ik niet snap.
Tussen de carbs en de cilinder zit een vulstukje waar van de voorste cilinder er 2 slangetjes uitkomen en ergens op aangesloten zitten, op het achterste vulstuk zit ook een slangetje en die hangt gewoon los.
 
Ik kan het proberen maar er zit net een nieuwe bougie in.
Er is wel iets wat ik niet snap.
Tussen de carbs en de cilinder zit een vulstukje waar van de voorste cilinder er 2 slangetjes uitkomen en ergens op aangesloten zitten, op het achterste vulstuk zit ook een slangetje en die hangt gewoon los.
vulstukken zijn je inluit rubber of spruitstukken, nu je zegt dat het achterste slangetje los hang, herrinner ik me dat ik ooit op mijn 535 een afsluit dopje ben kwijt geraakt en hij toen ook op 1 pit liep.
als je nu start en je knijpt dat slangetje goed dicht, zal hij vanzelf weer goed loopen.
Dit slangetje is voor de vacuumklep van je benzine kraantje, die moet er weer terug op, anders trekt hij valse lucht
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hem ook gestart met een schroefje in dat slangetje en evengoed doet de achterste cilinder het niet.
Ik snap er geen bal van, hij kan toch niet zomaar stoppen.
 
Ik ga morgen ff 2 nieuwe bougie´s halen, en dan testen, maar ik kreeg gisteren een flinke schok dus ging ervanuit dat de vonk goed was.
Ook heb ik de bougies omgedraaid en het probleem blijft.
 
Hallo iedereen,
Ik heb mijn 920 helemaal gestript en het electrische schema #2 van Stampede (te zien op zijn site=errug de moeite waard) gebruikt om hem weer aan de praat te krijgen. Ik moet alleen nog een nieuwe accu aansluiten maar ik had toch nog even een vraagje.
In het schema staat ook hoe je de startspoel moet aansluiten maar mijn startspoel heeft afwijkende kleuren: groen/rood en geel/rood. Heeft iemand enig idee welke draad ik moet aarden en welke ik moet linken met blauw/wit zoals in het schema?

Ik hoor het graag van jullie zodat ik binnenkort de grote test kan doen om te kijken of ie nog wil lopen.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan