Hallo,
Vanwege een gescheurde cilinderkop, ben ik een kop aan het wisselen op mijn XV750 project.
Van te voren heb ik via de lokale Yamaha-dealer alvast de koppakking gekocht, net als klepseals en dergelijke.
De koppakking is ringvormig en rond de nokkenasketting ligt nog een losse O-ring, zoalste zien op deze tekening (horend bij een XV750 Virago uit 1983). Nummers 6 en 12 zijn de koppakking en de O-ring.
Hier nog een fotootje van de koppakking:
Nu heb ik eindelijk de kop eraf gehaald, ligt er deze koppakking tussen:
Deze horen eigenlijk bij de latere Virago's (uit de jaren '90). Ik ben gewend aan dit soort koppakkingen, die je over de kopbouten heen laat glijden en dus ook direct op z'n plek ligt, niet meer verschuift enzovoort.
Ik wil dus die ringvormige koppakking en O-ring gebruiken (ook kostentechnisch, ik heb ze al betaald en die nieuwe koppakking is niet goedkoop, vind ik), dus heb ik nog even wat vragen:
1. Hoe zorg je ervoor dat die koppakking precies goed ligt? Er is geen kamer voor o.i.d. Maak je 'm een beetje plakkering met wat keramisch vet bijvoorbeeld? Het is een V-blok, dus ik wil niet dat hij verschuift op het moment dat ik de kop op de cilinder laat zakken.
2. Zelfde vraag voor de O-ring, een beetje plakken met vet op de plek waar hij komt? Ook hier is namelijk geen kamer voor voorzien.
3. Verder nog zaken om op te letten met een dergelijke koppakking?
Ik hoop dat jullie mij hiermee op weg willen helpen. Dit soort koppakkingen zijn gewoon compleet nieuw voor me.
Bedankt alvast!
Vanwege een gescheurde cilinderkop, ben ik een kop aan het wisselen op mijn XV750 project.
Van te voren heb ik via de lokale Yamaha-dealer alvast de koppakking gekocht, net als klepseals en dergelijke.
De koppakking is ringvormig en rond de nokkenasketting ligt nog een losse O-ring, zoalste zien op deze tekening (horend bij een XV750 Virago uit 1983). Nummers 6 en 12 zijn de koppakking en de O-ring.
Hier nog een fotootje van de koppakking:
Nu heb ik eindelijk de kop eraf gehaald, ligt er deze koppakking tussen:
Deze horen eigenlijk bij de latere Virago's (uit de jaren '90). Ik ben gewend aan dit soort koppakkingen, die je over de kopbouten heen laat glijden en dus ook direct op z'n plek ligt, niet meer verschuift enzovoort.
Ik wil dus die ringvormige koppakking en O-ring gebruiken (ook kostentechnisch, ik heb ze al betaald en die nieuwe koppakking is niet goedkoop, vind ik), dus heb ik nog even wat vragen:
1. Hoe zorg je ervoor dat die koppakking precies goed ligt? Er is geen kamer voor o.i.d. Maak je 'm een beetje plakkering met wat keramisch vet bijvoorbeeld? Het is een V-blok, dus ik wil niet dat hij verschuift op het moment dat ik de kop op de cilinder laat zakken.
2. Zelfde vraag voor de O-ring, een beetje plakken met vet op de plek waar hij komt? Ook hier is namelijk geen kamer voor voorzien.
3. Verder nog zaken om op te letten met een dergelijke koppakking?
Ik hoop dat jullie mij hiermee op weg willen helpen. Dit soort koppakkingen zijn gewoon compleet nieuw voor me.
Bedankt alvast!