YAMAHA XZ550 "vintage racer"

Ik meld me tzt ook weer met een (tweedelig) zitje. Om je niet van je eigen project te houden wacht ik al wat weken op een kennis maar mn geduld wordt wel op de proef gesteld inmiddels ;)
 
20181209_144133.jpg
20181209_144138.jpg

Hou de originele tank aan vanwege de enorme uitsparing in het midden tbv de dubbele frame buizen en het luchtfilter.
Maar moet dan wel de uitsparingen voor de clipons er in maken en aan de buikzijde wil ik hem "boller" ipv schuin oplopend.
Bevestiging tank zit al aan het subframe.
 
Laatst bewerkt:
Goede keuze om over te gaan op steekzekeringen. Bij het origineel ontstaat metaalmoeheid in de lipjes waarin de glaszekering geklemd wordt.

Verder gewoon in afwachting op volgende updates van de verbouwing ;)
 
20181221_215100.jpg

Een mooi plekje gevonden voor het koelvloeistof reservoir. Als een soort bidonflesje hang ik hem op met een bandje afkomstig van het gereedschapsetje.
20181221_215140.jpg

Affabriek😉
Op de topkuip na heeft zo'n beetje alles een plekje gekregen. Dus ik gooi het ding uit elkaar. 3e kerstdag geplant om alles weg te brengen voor coaten enz.
 
  • Leuk
Waarderingen: R&zo
Ik heb t al vaker gezegd. Ik ken de beugeltjes waaraan yamaha af fabriek dingen als koelreservoirtjes ophangt. Dit is veel te proper afgewerkt ( en niet scherp genoeg ) voor de af fabriek yamaha look.
 
Hahaha.. maar daarom is het ook een forum😉 hoe andere er som tegenaan kijken vind ik waardevol om te weten.
Tussendoor even een zit aangepast en bekleed;
20181221_210442.jpg
 
20181223_151615.jpg

Hmm volgens de vorige eigenaar maar 11dkm gelopen. Het zou maar zo eens kunnen. Niet versleuteld, geen enkele beschadiging aan boutjes laat staan slijtplekken op de nokkenassen.. mooi👌
Ik heb wel eens wat anders meegemaakt 😥
 
  • Leuk
Waarderingen: R&zo
Lijkt wel nieuw ;)

Volgens mijn inschatting kan dit alleen maar een hele prettige constatering zijn (waarschijnlijk zijn dan ook alle paardjes nog op stal :P , wel zal mogelijk het blok weer los gereden moeten worden).
 
20181223_213936.jpg

Brandschoon van binnen, als nieuw.
Kunststof tandwiel zal vast wit geweest zijn 40jaar geleden maar meer dan dat kan ik tot op heden niet ontdekken.
Best een mooi model blok eigenlijk alleen jammer dat ze het blok breed (En dus lelijk) hebben gemaakt met de dynamo, waterpomp en oliefilter.
 
Lijkt wel nieuw ;)

Volgens mijn inschatting kan dit alleen maar een hele prettige constatering zijn (waarschijnlijk zijn dan ook alle paardjes nog op stal :P , wel zal mogelijk het blok weer los gereden moeten worden).

Dat los rijden komt wel goed denk ik haha
Daar weet Paul Ritzen wel raadt mee.
Ook deze gaat daar op de bank.
 
met het blok is qua design ook niet veel mis. . kan mij herinneren dat er ooit problemen mee waren waardoor dit model minder gelieft was...
maar wat t was... no sè...
8)7
 
Terug
Bovenaan Onderaan