Yamaha yzf 426 roodgloeiende uitlaat

1 sep 2011
50
0
Rijssen
ik heb pas een Yamaha yz op gehaald, maar als ik hem een minuutje stationeer laat lopen, en ik speel een beetje met het gas,

dan is de uitlaat roodgloeiend. is dit normaal, of ?

alvast bedankt.
 
Als het een 4takt is, dan zie je het inderdaad wel vaker. Vooral helemaal vooraan waar de uitlaatbocht 180 graden naar achteren draait.

Als je het niet vertrouwd moet je de afstelling eens (laten) controleren.
 
Als het een 4takt is, dan zie je het inderdaad wel vaker. Vooral helemaal vooraan waar de uitlaatbocht 180 graden naar achteren draait.

Als je het niet vertrouwd moet je de afstelling eens (laten) controleren.

dit heb ik dus met de standaard uitlaat van mijn honda crf250 en die uitlaat bocht is echt niet verrot... is gewoon normaal bij een 4takt, die bocht word gewoon erg warm.

tweetakt daarintegen heeft dikkere bocht en zou dus koeler moeten zijn, heb ze bij de tweetakten nog nooit roodgloeiend gezien.
 
dit heb ik dus met de standaard uitlaat van mijn honda crf250 en die uitlaat bocht is echt niet verrot... is gewoon normaal bij een 4takt, die bocht word gewoon erg warm.

tweetakt daarintegen heeft dikkere bocht en zou dus koeler moeten zijn, heb ze bij de tweetakten nog nooit roodgloeiend gezien.
O jawel, heb ik ook weleens gezien bij een (mijn!) tweetakt brommertje hoor .... weet nog steeds niet wat ik fout had gedaan.

:(
 
Nee, da's niet normaal.
Als het echt rood gloeiend is zal het niet lang heel blijven allemaal. Als het meer in de spreekwoordelijke zin is het ontstekingtijdstip even controleren en afstellen.
hmm..
zeker?
kennis van mij kwam terug van de zee,
150km goed aan het gas gehangen, en toen de thuis kwam en je keek in de pijp, stond die ook lekker rood te gloeien.
Z750 van 2010, lijkt mij raar dat er dan al dingen verrot zijn ...

edit : typo
 
Laatst bewerkt:
hmm..
zeker?
kennis van mij kwam terug van de zee,
150km goed aan het gas gehangen, en toen de thuis kwam en je keek in de pijp, stond die ook lekker oord te gloeien.
Z750 van 2010, lijkt mij raar dat er dan al dingen verrot zijn ...

150km gassen is wat anders dan een minuut stationair draaien. Benzinemotor uitlaatgas gaat richting de 900 graden. Dan helpt de koeling van zeg 20 graden buitenlucht ook niet veel.
Heb zelf eens een ontsteking statisch afgesteld (volgens het boekje). Toen werden de bochten ook rood. Met de stroboscoop-lamp bleek de ontsteking niet helemaal goed stond. Daarna geen probleem meer mee gehad.
 
inderdaad is zo iets vaak het gevolg van een net wat te late ontsteking, of een iets te arm mengsel.

Beide merk je overigens ook aan de trekkracht van de motor!

eerst het ontstekingstijdstip controleren; als dat klopt verder kijken naar de mengselverhouding.
 
Dat was mijn motor niet.
Maar als je stationaire sproeier de juiste maat heeft en niet half dicht zit, zou ik de mengselschroef een slag of wat meer open draaien.
 
Is alles nog standaard? Dus geen slip on einddempers geplaatst of katalysator verwijderd o.i.d.?

Enige wijzigingen aan het lucht inlaat traject of uitlaat zou dit ook verklaren.

Verder eens met niet stilstaand aan het gas jengelen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan