ik heb nog een setje carbs liggen voor je(je hebt laatst de circuitkuipen bij me gehaald)
kan je meteen die set velgen meenemen
Je probleem is dat het te rijk staat?Beste leden,
Ik ben met een project bezig, een Yamaha YZF 750 R (bj1996) tot trackday motor om te bouwen. Met een hint naar de Superbike van #41 Noriyuki Haga.
De EXUP klep zat vast dus die heb ik verwijderd, maar zonder EXUP klep liep de motor heel beroerd, dus daar heb ik een werkende gauw voor teruggeplaatst.
Nu ben ik zo ver dat de kleppen gesteld zijn, de carburateurs gereinigd (waarbij ik erachter kwam dat er een Dynojet kit geplaatst was) en gesynchroniseerd. Nu loopt de motor nog te rijk. Ik heb de naalden al eerst 1 later 2 posities laten zakken, maar ik kon zien dat de naaldbehuizingen ei-vormig geworden zijn.
Weet een van jullie welk type naaldbehuizing ik moet kopen, want CMSNL.COM heeft ze niet meer.
Op de zijkant van mijn BDST38 carburateurs staat: 4HN
Voordat ik een hele zak geld naar een bedrijf in het buitenland overmaak vraag ik eerst om jullie kennis.
Op de volgende websites kan ik terecht:
Website 1
Website 2
Artielnummer 94022 KEDO Carburettor Rebuild Kit
Deze is echter voor een TDM850 en de maten van de sproeiers zijn heel anders.
[afbeelding]
En kijk eens welke sproeiers er in zitten.
En of er een modificatie nodig was bij de dynojetset, en of die is gedaan. Als je er tenminste zeker van bent dat er een dynojet ombouw setje in zit.
In de regel zijn de onderstaande delen versleten, maar wat wil je allemaal hebben?
Voor zover ik weet kan ik alles nog krijgen.
Gasschuiven
gasschuifgeleiders
"O" ringen onder gasschuifgeleiders
Naalden
Naaldgeleiders/mengbuizen
diverse pakkingen / "O" ringen
En nee, als je al deze nieuwe delen monteert loopt hij niet meteen perfect, hij zal even naar een goede dyno specialist moeten..
Ik denk dat de O ringen onder de gasschuifgeleider wel aan vervanging toe zijn, de naaldgeleiders zien er goed uit. De gasnaalden minder goed, deze moeten bij Tovami vandaan komen aangezien het de Naalden van een Dynojet kit zijn. Als je deze kunt regelen ben je goud!!!
Ik ben dinsdag en woensdag aanstaande vrij en er druk mee bezig, dus hoor graag van je!
Buizen zijn nagenoeg altijd versleten. Komt door de hoek vd carbs, de naald sleept langs 1 gedeelte vd buis.
Mijn carbs hebben geen TPS maar contact rm-motortechniek in rhenen eens, die heeft nog eea liggen
Ik denk dat de O ringen onder de gasschuifgeleider wel aan vervanging toe zijn, de naaldgeleiders zien er goed uit. De gasnaalden minder goed, deze moeten bij Tovami vandaan komen aangezien het de Naalden van een Dynojet kit zijn. Als je deze kunt regelen ben je goud!!!
Ik ben dinsdag en woensdag aanstaande vrij en er druk mee bezig, dus hoor graag van je!
Hier een foto van de gasnaald[afbeelding]
Ben benieuwd of je kleppen wel in orde zijn?
Mijn yzf die omgebouwd wordt tot circuitmotor heeft 20 nieuwe kleppen en opnieuw gefreesde zetels. Alle kleppen waren ingeslagen (had 50k op de klok). Maar na wat gegoogle kom je meer mensen tegen met hetzelfde euvel.
Ben benieuwd of je kleppen wel in orde zijn?
Mijn yzf die omgebouwd wordt tot circuitmotor heeft 20 nieuwe kleppen en opnieuw gefreesde zetels. Alle kleppen waren ingeslagen (had 50k op de klok). Maar na wat gegoogle kom je meer mensen tegen met hetzelfde euvel.