goedemiddag, rij al 3 jaar YBR 125. heb inmiddels rond de 30000km gereden voor woon werk. kleppen stellen is doodsimpel.
1. blok moet absoluut koud zijn.
2. kleppendeksels verwijderen, kapje/schroef voor krukasmoer (dynamozijde) en kapje/schroef voor vliegwielindicator (voor juiste stand nokkenas/zuiger) verwijderen. bougie eruit draaien.
3. vervolgens krukas/vliegwiel in juiste positie zetten (krukas tegen klok in draaien) tot zuiger in Bovenste Dode Punt op de inlaatslag is (de inlaatklep wordt dan niet naar benedengedrukt door de nokkenas en zuiger is op het hoogste punt in de cylinder) en eerst inlaatklepspeling meten en dan hetzelfde voor de uitlaatslag en de uitlaatklepspeling meten (met voelermaat)
4. vervolgens stellen indien nodig door losdraaien en verstellen van stelmoer op tuimelaar en vastzetten met contramoer, steeds weer met actie onder 3.
succes
1. blok moet absoluut koud zijn.
2. kleppendeksels verwijderen, kapje/schroef voor krukasmoer (dynamozijde) en kapje/schroef voor vliegwielindicator (voor juiste stand nokkenas/zuiger) verwijderen. bougie eruit draaien.
3. vervolgens krukas/vliegwiel in juiste positie zetten (krukas tegen klok in draaien) tot zuiger in Bovenste Dode Punt op de inlaatslag is (de inlaatklep wordt dan niet naar benedengedrukt door de nokkenas en zuiger is op het hoogste punt in de cylinder) en eerst inlaatklepspeling meten en dan hetzelfde voor de uitlaatslag en de uitlaatklepspeling meten (met voelermaat)
4. vervolgens stellen indien nodig door losdraaien en verstellen van stelmoer op tuimelaar en vastzetten met contramoer, steeds weer met actie onder 3.
succes