yz 85cc cilinder

28 dec 2005
195
0
herne
Yow ;)

Ik heb hier een yamaha yz 85cc staan uit 2005.
Onlangs is de cilinder flink naar de **** gelopen :+ , had geen compressie meer dus heb ik de cilinder eraf gehaald voor alles eens te controleren.
Ja zoals ik al dacht, cilinder zijn een paar goeie krassen in , cilinderkop zitten ook allemaal putjes in en de kop van de zuiger is helemaal verbrijzeld -O-

Dus nu men vraag: Kan ik die cilinder laten uitboren ? want die wand is van aluminium, en ik heb gehoord dat deze cilinder al tot de maximum was uitgeboord ?
Valt die cilinder ook te maken of is dit gw voor de vuilbak ?

Weet iemand mss online shops waar je nieuwe yz85cc cilinder kan bestellen ?

Alvast bedankt *O*
 
Yow ;)

Ik heb hier een yamaha yz 85cc staan uit 2005.
Onlangs is de cilinder flink naar de **** gelopen :+ , had geen compressie meer dus heb ik de cilinder eraf gehaald voor alles eens te controleren.
Ja zoals ik al dacht, cilinder zijn een paar goeie krassen in , cilinderkop zitten ook allemaal putjes in en de kop van de zuiger is helemaal verbrijzeld -O-

Dus nu men vraag: Kan ik die cilinder laten uitboren ? want die wand is van aluminium, en ik heb gehoord dat deze cilinder al tot de maximum was uitgeboord ?
Valt die cilinder ook te maken of is dit gw voor de vuilbak ?

Weet iemand mss online shops waar je nieuwe yz85cc cilinder kan bestellen ?

Alvast bedankt *O*

Gewoon je cilinder opnieuw voorzien van een laag nicasil. www.powerseal.nl
 
ok , bedankt. Ik zal hun ff een e-mail sturen voor prijzen enz ...
Dus eigelijk een cilinder met nikasil kan je altijd laten uitboren want je voegd altijd nieuwe nikasil toe aan de wand ?
 
ok , bedankt. Ik zal hun ff een e-mail sturen voor prijzen enz ...
Dus eigelijk een cilinder met nikasil kan je altijd laten uitboren want je voegd altijd nieuwe nikasil toe aan de wand ?

Normaliter wordt de oude nicasil laag eruit geslepen en komt er een nieuwe in.
Groeven en gaten kunnen vaak nog wel opgelast worden zodat je weer een mooi rond gat krijgt.

ATM in Oirschot doet zoiets ook, dacht ik.
 
Laatst bewerkt:
ok , thanks!
Ik ben wel van belgie ... maar kan die cilinder bv opsturen via de post fzo :P

Weet iemand soms een online shop waar ze vhm cilinderkoppen verkopen ?
Want als mijn ori cilinderkop nietmeer kan gemaakt worden , ga ik mss zo'n vhm kop kopen.
 
Weet iemand een online shop waar ik een nieuwe cilinder kan kopen voor de yz 85
en waar een vhm cilinderkop te vinden ?

thx ^^
 
Hou Ebay (en dan wereldwijd zetten) eens in de gaten......
Gisteren zag ik 2 maal en ori. kopje aangeboden en een cylinder komt ook regelmatig te koop evenals een zuigertje .
Het komt wel vaak vanuit Amerika , maar dat is met deze dollarkoers alleen maar zeeeeeer aantrekkelijk.
 
Hou Ebay (en dan wereldwijd zetten) eens in de gaten......
Gisteren zag ik 2 maal en ori. kopje aangeboden en een cylinder komt ook regelmatig te koop evenals een zuigertje .
Het komt wel vaak vanuit Amerika , maar dat is met deze dollarkoers alleen maar zeeeeeer aantrekkelijk.

idd thx!
Maar hoe zit dat dan met online betalen en invoers kosten ?
 
Meestal betalen via PayPal en invoerrechten heb ik nog nooit last van gehad (redelijk hoge vrije som ,zeker bij gebruikte onderdelen)
O
Ik las ook dat er in Amerika een bedrijf is die een bus zet in de cylinder ipv opboren en sealen.
Misschien is er hier in de Benelux ook zoiets mogelijk?
 
Terug
Bovenaan Onderaan