yzf r6 1999 display instellingen

mhelder

Rookie
4 apr 2010
16
0
De instellingen van mijn klok en MP/H en KM/H worden niet onthouden zodra ik de motor van het contact haal. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan verhelpen. Zodat hij de instellingen van de klok onthoudt en mij gekozen KM/H.

Alvast bedankt!
 
Accu is waarschijnlijk een heel eind "op".

Dat spul haalt buiten 't contact om z'n stroom van de accu, dus als je dynamo géén stroom meer levert dan is dat de back-up :+

Tijdens 't starten van je fiets kan de accu dus niet meer genoeg stroom leveren om óók die spullen nog te blijven voorzien van prik ... en reset 't spul zich.
 
Laatst bewerkt:
zit sinds gister een nieuwe in dus dat zal het probleem niet zijn.
Tenminste bij de dealer vertelden ze me dat ze er een nieuwe in hebben gezet.

Hij start verder ook perfect.
 
Laatst bewerkt:
als ik hem op het contact zet en ik stel hem in op km/h en ik stel de klok in en haal hem weer van het contact zijn de instellingen er direct uit. zonder dat ik hem heb gestart
 
ga ik wel vanuit! was niet de eerste eigenaar. dus lastig te zeggen, ik heb er geen tot weinig verstand van. maar kunnen ze niet een kabeltje vergeten zijn aan te sluiten op de accu?
of werkt het niet via een backup batterijtje? of iets in die geest.
 
Die electonica schakelt zichzelf allemaal uit op het moment dat de accu onder een bepaalde drempelwaarde komt (electronica probeert genoeg over te houden om te starten). Enige deel wat wél bewaard blijft is het totale "mileage" omdat dat in een e-prom wordt bijgehouden.

En ik ben géén helderziende als ik zeg dat 't een UK/US importfiets is :+
 
Laatst bewerkt:
Eerste afgifte deel 1 is waarschijnlijk wel anders dan eerste toelating/bouwjaar. Maar voor jouw geruststelling: de accu heeft maar twee kabels om aan te sluiten dus als ze er daar één van vergeten dan doet je fiets helemaal niets.

Ga eens een keer (morgen wordt 't beter weer, 't schijnt) een lekker stuk rijden en breng die accu op spanning.
 
Laatst bewerkt:
het lijkt mij sterk dat de accu wel in staat is om de motor te starten en niet om de instellingen te onthouden.
als de instellingen nu tijdens het starten verloren gingen zou ik ook zeggen dat de accu slecht is, maar dat is niet het geval.
de instellingen zijn al weg voordat de motor gestart word.
er moet spanning op deze electronica blijven staan als je de contactsleutel omdraait, of er zit een backup batterij in.
 
Laatst bewerkt:
Manual pagina 21 voor je km/h en 22 voor je klok :+

En da's bewust de EN manual en niet de NL want daar staat dat gedeelte aangaande je kmh/mph niet in.

En er zit écht geen back-up accu in :+
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook een r6 uit 99 en ik had hetzelfde probleem. De teller stond al op MP/H en ik wilde hem op km. Er werd mij verteld dat ik het select knopje moest ingedrukt houden. Toen schoot hij op km/H, maar zodra ik idd mn contact uit deed en weer aan stond de teller weer op MP/H. Heel irritant als je even moet tanken want dan vergeet je weer dat knopje in te drukken en rijd je weer veels te hard:P Toen ben ik even langs de dealer geweest waar ze dachten aan een kabelbreuk of iets dergelijks waardoor de teller geen stroom krijgt als je je contact uit hebt staan. Nadat de hele kabelboom vervangen was bleek het nog niet te werken. Toen hebben ze er een andere teller op gezet en toen deed hij het wel weer. Die dingen schijnen nogal gevoelig te zijn en snel kapot te gaan.

PS: Onthoud hij ook je tijd niet die je instelt op je teller? en de kilimeters van de rit die je rijdt? bij mij was dit wel het geval(dat hij dit dus niet onthouden)

(Let niet op de spelling die is niet al te best!)
 
er staat wel iets interressants in de manual die wimmel heeft gepost.
je moet, nadat je de klok hebt ingesteld, op de selectknop drukken voordat je de contactsleutel omdraait/uitzet.
anders gaat de klok weer op nul.
 
dat heb ik gedaan bananeman heb de handleiding hier ook liggen.
ik hoop niet dat het het probleem is van chuckywiej wan t hij onthoudt idd niks. heb wel garantie daar niet van.
 
Laatst bewerkt:
er staat wel iets interressants in de manual die wimmel heeft gepost.
je moet, nadat je de klok hebt ingesteld, op de selectknop drukken voordat je de contactsleutel omdraait/uitzet.
anders gaat de klok weer op nul.

Die "ownersmanual" komt gewoon van Yamaha zélf ... alleen post ik normaal geen directe links naar de bestanden daar maar gewoon naar de pagina waar je ze voor bijna alle fietsen vanaf 2000 kunt downloaden. Alleen staan er in de UK/US manual vaak andere dingen wél vermeldt die in de EU versie niet genoemd worden.

Yamaha-Motor.nl

Die servicemanuals ..... Tsja ... da's weer nét iets anders geregeld (én hoe die daar komen.... :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan