Yzf R6 defect !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dumo YZF R6

MF'er
23 mei 2010
84
0
Belgie
Hello folks ,

Heb namelijk een vraagje , heb mijn moto (Yamahe r6 bj 2000) namelijk nog maar 3 dagen , en heb nog tal van ontdekkingen te doen !

Maar zit nameijk met een probleempje , na een tydje rijden als de motor goed warm heeft en ik leg hem dan even stil , gebeurd het dat hij niet goed meer start !
Hij draaid wel direct maar bij een beetje aan de gaskraan te draaien valt hij stil ! Even wachten en dan doet ie het weer !
Is dit normaal ? doe ik iets fout ? Kan iemand mij helpen ?


Mvg Dumo
 
Ik wist het ook niet, maar in 1 van de andere topics wordt het uitgelegd.

Deodorant test/Valse luchttest is niets meer/minder dan dat de motor op een andere plek een mengel aanzuigt dan zou horen.
Bijv.je verdenkt het inlaatrubber,spuit er wat remmenreininger/deodorant omheen/op en je motor reageert hierop door anders stationair te gaan draaien.

Deodorant(maar ook bijv. remmenreiniger, of nog beter: StartPilot) zijn snel ontvlambare gassen, als jouw motor die dus aanzuigt hoor je de motor even wat sneller lopen.


 
tja, willem roept bij iedere vraag, bougiedoppen of deoproef.
met de deo proef kun je controleren of de motor valse lucht zuigt.
is niet van toepassing bij jouw motor.

loopt de motor verder goed?
hoelang moet je wachten voordat je weer kunt starten?
 
thx mate , heb dit nu eenmaal tegen gekomen , kan dit zijn dat het niet meer gebeurd , of word er beter voor gekeken ?

Ik wist het ook niet, maar in 1 van de andere topics wordt het uitgelegd.

Deodorant test/Valse luchttest is niets meer/minder dan dat de motor op een andere plek een mengel aanzuigt dan zou horen.
Bijv.je verdenkt het inlaatrubber,spuit er wat remmenreininger/deodorant omheen/op en je motor reageert hierop door anders stationair te gaan draaien.

Deodorant(maar ook bijv. remmenreiniger, of nog beter: StartPilot) zijn snel ontvlambare gassen, als jouw motor die dus aanzuigt hoor je de motor even wat sneller lopen.


 
motor loop als een engeltje , zalig om mee rond te toeren , anders heb ik er niets van andere last mee , en trekt als een paard !
Als ik min. of 5 wacht gaat ie weer direct starten ! Heb het nog maar 1 keer tegen gekomen , motor had wel enkele maanden stil gestaan ! Zal mss wel normaal zijn dan ?

Greetz Dumo

tja, willem roept bij iedere vraag, bougiedoppen of deoproef.
met de deo proef kun je controleren of de motor valse lucht zuigt.
is niet van toepassing bij jouw motor.

loopt de motor verder goed?
hoelang moet je wachten voordat je weer kunt starten?
 
Even makkelijk in eigen woorden:

Til je tank op, laat hem wel aangesloten, want de motor moet kunnen lopen.
Kijk waar je inlaatrubbers zitten. Zoals willem zegt: die zitten onder je carburateurs.
Zet je motor aan, laat hem stationair warm lopen.
Terwijl hij draait spuit je nu: startpilot(verkrijgbaar bij praxis), ether of deo op de inlaatrubbers. Dat hoeft niet van 1 cm afstand. Gewoon vanaf de frame of zo, dan komt die nevel overal tussen.
Als blijft dat je inlaatrubbers lek zijn, dan zul je het aan de toerental horen, die worden ineens hoger (onregelmatig dus) alsof je gas bijgeeft.
Zo niet dan hoef je daar niet meer te zoeken, dan weet je dat je rubbers goed zijn.

Heel simpel, binnen 10 minuten te doen. Ik heb het zelf ook gedaan.

succes
 
Als er een zeer klein beginnetje van Valse Lucht is dan wordt dat bijna altijd het eerst merkbaar bij warme motor. Deodorant-proefje is te eenvoudig om over te slaan, al is het maar om af te strepen wat iets NIET is.
 
jouw motor heeft geen last van lekkende inlaatrubbers (valse lucht aanzuigen).
de symptomen voor valse lucht aanzuigen zijn, een varierend stationair toerental en niet meteen terug vallen naar het stationair toerental.

als je motor enkele maanden heeft stilgestaan moet je het eerder zoeken in het schoonmaken van de carburateurs.
maar omdat je zegt dat het pas 1x is voorgekomen zou ik er eerst een tijdje mee rijden om te kijken of het probleem zich herhaalt.
 
Laatst bewerkt:
motor loop als een engeltje , zalig om mee rond te toeren , anders heb ik er niets van andere last mee , en trekt als een paard !
Als ik min. of 5 wacht gaat ie weer direct starten ! Heb het nog maar 1 keer tegen gekomen , motor had wel enkele maanden stil gestaan ! Zal mss wel normaal zijn dan ?

Greetz Dumo
.... had wel enkele maanden stil gestaan !....
Dan flinke kans op wat vuil/drab in carb(s); tamelijk vaak helpt een flesje carburateur-reiniger-toevoeging van ongeveer een tientje, verdelen over 2 tankbeurten.
 
jouw motor heeft geen last van lekkende inlaatrubbers (valse lucht aanzuigen).
de symptomen voor valse lucht aanzuigen zijn, een varierend stationair toerental en niet meteen terug vallen naar het stationair toerental.

als je motor enkele maanden heeft stilgestaan moet je het eerder zoeken in het schoonmaken van de carburateurs.
maar omdat je zegt dat het pas 1x is voorgekomen zou ik er eerst een tijdje mee rijden om te kijken of het probleem zich herhaalt.
Zo goed als altijd ... ja en: bovendien heb jij meestal gelijk. Maar een zeer klein beginnend lekje kan soms "inleidend" raar geplaag opleveren.
 
thx mate , heb dit nu eenmaal tegen gekomen , kan dit zijn dat het niet meer gebeurd , of word er beter voor gekeken ?
Sorry, ik kan je verder niet helpen. Ik weet ook niet of je de deo-test moet doen, ik heb er zelf weinig verstand van.
Voor de deotest: uitsluiten van dit probleem en kost weinig tijd.
Tegen de deotest: ik heb geen idee of dit de oorzaak zou kunnen zijn en het is inderdaad een standaard antwoord ('No offence' Willem).

Succes.
 
De vraag is , wat heeft hij dan wel ? grtz

Hij heeft misschien aids!!



















:+
Alle tips en adviezen die je nu krijgt zijn belangrijk, onthoud ze allemaal goed. Ik wil niet zeggen, dat je ze allemaal in een keer moet uitvoeren, streep desnoods alle tips een voor een af, dan weet je wat je allemaal hebt gehad.
Trouwens, we spreken allen hier uit eigen ervaring, dus het zijn echt allemaal goede tips om jou zo veel mogelijk optie's te geven. Niet dat de ene broodje aap verhalen vertelt en de ander alleen maar feiten.
Zelfs bij een motorzaak waar je fiets bij staat, krijg je niet zo veel bruikbare tips als hier. ;)
 
is dit normaal als ik bv als ik aan het minderen van snelheid ben en terug in tweede steek om bocht te nemen , en dan optrek aan 25 a 30 km per uur dat mijn beestje sputtert , maw , als ik in een te lage versnelling rijd , sputtert hij als ik optrek?

Help !
 
is dit normaal als ik bv als ik aan het minderen van snelheid ben en terug in tweede steek om bocht te nemen , en dan optrek aan 25 a 30 km per uur dat mijn beestje sputtert , maw , als ik in een te lage versnelling rijd , sputtert hij als ik optrek?

Help !
als je laag in toeren zit en dan optrekt kan het inderdaad zijn dattie niet zo vlot optrekt ja :) eentje terugschakelen dat je hoger in toeren zit, dan is dat probleem van de baan ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan