Z1000 - Z750 - Z750S PLAZA deel 46

Status
Niet open voor verdere reacties.
T zijn jou centen....zijn toch weer bijna 100 biertjes ;)

nou,dat is nog goedkoop bij jullie,hier kan ik er bijna 70 voor halen.

Maarja,het is gebeurd,zonde van het geld maar de volgende keer (in zo'n zelfde situatie)zou ik het weer doen :]
 
K zou t niet weten eigenlijk...als ik uit ga heb ik geld in mn zak en als het op is is het op...weet ik wat een biertje kost :P

Maar ik gok niet veel minder als bij jou ;)

Maarja,het is gebeurd,zonde van het geld maar de volgende keer (in zo'n zelfde situatie)zou ik het weer doen :]
Kijk je dan wel in je spiegel? :+
 
Laatst bewerkt:
Zeg,

Kan het dat ik een CBR600FSport niet kan bijhouden bij het optrekken... ? Topsnelheid begrijp ik maar dacht dat ik sneller zou wegkomen maar is blijkbaar toch niet zo... Kan natuurlijk ook aan de chauffeur liggen he.
Specs van de honda:
Max Power
110.2 hp 81KW @ 12500 rpm
Max Torque
6.6 kg-m 65 Nm @ 10500 rpm
 
Morgen allen :W

Zo vandaag meer weer hard aan het werk om mijn deel van mijn staatsschuld af te lossen -O-
:+

Zeg,

Kan het dat ik een CBR600FSport niet kan bijhouden bij het optrekken... ? Topsnelheid begrijp ik maar dacht dat ik sneller zou wegkomen maar is blijkbaar toch niet zo... Kan natuurlijk ook aan de chauffeur liggen he.
Specs van de honda:
Max Power
110.2 hp 81KW @ 12500 rpm
Max Torque
6.6 kg-m 65 Nm @ 10500 rpm
Zou ook aan de eind overbrenging van de Honda kunnen liggen of misschien issie niet meer standaard en heeft hij wat meer Pk's dan jij.
Kan ook een combinatie van alles zijn.
Moeilijk te zeggen zonder een direct vergelijk.
Ik zou er in elk geval niet wakker van liggen :Z
;)
 
Laatst bewerkt:
Goeiedag allemaal,

ik overweeg over te stappen van mijn SV650S naar een Z1000. Nou heb ik er één gezien alleen zit ik nog met 2 vraagjes waar de verkoper mij geen antwoord op kon geven.
1- Ik kreeg de motor een keer moeilijk in de 1ste versnelling toen die nog koud was. Stond toen voor het stoplicht en schakeld stilstaand van 2 naar 1. Komt dit vaker voor?
2- Het viel mij op dat de voorvork maar op 1 poot instelbaar is. Is dit standaard bij een Z1000 uit 2003? Een foto ter verduidelijking:
voorvork.jpg


Bedankt voor de reacties!
 
Goeiedag allemaal,

ik overweeg over te stappen van mijn SV650S naar een Z1000. Nou heb ik er één gezien alleen zit ik nog met 2 vraagjes waar de verkoper mij geen antwoord op kon geven.
1- Ik kreeg de motor een keer moeilijk in de 1ste versnelling toen die nog koud was. Stond toen voor het stoplicht en schakeld stilstaand van 2 naar 1. Komt dit vaker voor?
2- Het viel mij op dat de voorvork maar op 1 poot instelbaar is. Is dit standaard bij een Z1000 uit 2003? Een foto ter verduidelijking:
[afbeelding]

Bedankt voor de reacties!
1- Schakelen als een motor stilstaat gaat bijna altijd minder soepel dan wanneer je rijdt, daarom wordt je bij lessen ook altijd geleerd om terug te schakelen voor dat je stopt.
Maar het gebeurd mij ook wel eens dat ik het vergeet en en dan is het soms inderdaad lastig, een beetje gas en de koppeling iets oplaten komen terwijl je druk houd op de schakelpedaal wil wel eens helpen om hem soepeltjes toch terug in de juiste versnelling te krijgen.
En een koude motor met dus nog dikke olie helpt ook al niet.
Verder zou schakelen geen problemen mogen opleveren.
2- Klopt is standaard :Y
Ik dacht dat je op de rechter poot de uitgaande demping en veervoorspanning en op de linker poot de ingaande demping en de veervoorspanning kan verstellen maar bind me hier niet op vast want ik heb een aangepaste voorvork en kan het dus niet controleren.

Graag gedaan :Y
 
Laatst bewerkt:
1- Schakelen als een motor stilstaat gaat bijna altijd minder soepel dan wanneer je rijdt, daarom wordt je bij lessen ook altijd geleerd om terug te schakelen voor dat je stopt.
Maar het gebeurd mij ook wel eens dat ik het vergeet en en dan is het soms inderdaad lastig, een beetje gas en de koppeling iets oplaten komen terwijl je druk houd op de schakelpedaal wil wel eens helpen om hem soepeltjes toch terug in de juiste versnelling te krijgen.
En een koude motor met dus nog dikke olie helpt ook al niet.
Verder zou schakelen geen problemen mogen opleveren.
2- Klopt is standaard :Y
Ik dacht dat je op de rechter poot de uitgaande demping en veervoorspanning en op de linker poot de ingaande demping en de veervoorspanning kan verstellen maar bind me hier niet op vast want ik heb een aangepaste voorvork en kan het dus niet controleren.

Graag gedaan :Y

:)
 
Dus alleen de rechterpoot is te verstellen of verstel je met die ene rechter stelschroef de uitgaande demping en veervoorspanning van beide poten?
veervoorspanning is in elk geval bij elke poot afzonderlijk in te stellen.
Maar verwacht geen wonderen want de vering is, vind ik, de enige zwakke plek van de Z1000.
Als je echter een nog een paar honderd euro overhebt voor een veringsmodificatie dan heb je er een hele goeie motor aan.
 
veervoorspanning is in elk geval bij elke poot afzonderlijk in te stellen.
Maar verwacht geen wonderen want de vering is, vind ik, de enige zwakke plek van de Z1000.
Als je echter een nog een paar honderd euro overhebt voor een veringsmodificatie dan heb je er een hele goeie motor aan.

Hoe stel ik dan de vering van de linkerpoot in? Aangezien er alleen op de rechterpoot een stelmogelijkheid zit :/
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan