Z1000SX hapert/stottert

de-poelier

Die hard MF'er
27 feb 2012
438
393
Ik heb pas een Z1000sx uit 2011 met een kleine 65k op de klok gekocht. ik weet niet of het relevant is, maar hij heeft een volledige akrapovic en een professioneel afgestelde power commander.

Al vanaf het moment dat ik hem opgehaald heb stottert hij zo af en toe. Dan houdt hij in, en als je stil staat kan hij uitvallen. Soms brandt het waarschuwingslampje met de melding FI (fuel injection). Het is altijd maar heel kortdurend, daarna loopt hij weer als een zonnetje.

Ik vermoedde zelf slechte/oude benzine. En heb daarom een injectorreiniger in de tank gegooid, wat ook evt water in de brandstof zou oplossen. Het probleem is echter nog niet verholpen.

sinds ik de motor heb heb ik super plus getankt, ik heb er nu 300-400 km mee gereden.

iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?
 
vol in de toeren; kan een brandstof probleem zijn. Verstopt filter/verstopte tankontluchting.

Losse accupolen gecontroleerd?
Nee, maar het probleem doet zich echt alleen voor met koude motor of vol in de toeren; ik heb gister een ritje gemaakt van 250km en alleen 's ochtends bij wegrijden problemen gehad.
 
Koude motor en veel toeren vragen het meeste brandstof, ik zou ook net als guntherrex zegt eens naar het brandstoffilter kijken. (en gewoon zorgen dat je die code boven water krijgt, want dit blijft gokken zo)
 
In de koude periode weinig kunnen rijden, dus was er ook niks met dit probleem gedaan.

Een paar weken terug weer even gereden en was helemaal klaar met het gezeik, dus weer naar de monteur gebracht. In eerste instantie bougies vervangen en Power commander afgesteld, maar dat heeft het probleem niet verholpen. Uiteindelijk heeft hij de hele power commander er tussenuit gehaald. Hij loopt nu weer als een naaimachientje!

Lijkt erop dat de power commander zelf gewoon kaduuk is. Balen, maar hij loopt nu weer mooi dus ik ben blij!
 
Terug
Bovenaan Onderaan