Bougies aflezen is een hele kunst.Update
Omdat de carbs nog steeds te arm waren afgesteld heb ik de hoofdsproeiers (maat 102) vervangen door eerst een 108 en daarna door 115.
Werd wel beter maar nog steeds te arm en bougies nog steeds te wit.
Heb nu de naald een standje hoger, in de hoogste stand, gezet. Dit had duidelijk effect maar nog steeds niet genoeg.
Toch maar weer een grotere sproeier proberen en anders een dunnere naald, als die er zijn.
Bougies kan je alleen maar aflezen onderin op de isolatorBougies aflezen is een hele kunst.
Meestal gaat het fout.
Dat zal per model verschillend zijn,mijn Z650 had geen acceleratiepomp voor zover ik me herinner.
Update
Omdat de carbs nog steeds te arm waren afgesteld heb ik de hoofdsproeiers (maat 102) vervangen door eerst een 108 en daarna door 115.
Werd wel beter maar nog steeds te arm en bougies nog steeds te wit.
Heb nu de naald een standje hoger, in de hoogste stand, gezet. Dit had duidelijk effect maar nog steeds niet genoeg.
Toch maar weer een grotere sproeier proberen en anders een dunnere naald, als die er zijn.
Afstelling kan je niet zien aan de oppervlakte,dan moet je in de schacht kijken naar de onderkant van de isolator ,dat is de kleur van de afstelling.Ik heb alles, behalve de vlotters zelf vervangen. Dus ook de vlotter naalden plus zitting.
Ook vlotters hoogte met slangetje afgeregeld.
Ontsteking gecheckt als ook de kleppen. De luchtfilter is origineel.
Bekijk bijlage 1523410Bekijk bijlage 1523411
De witte bougie is na een tijdje rijden (meer dan 30 min)
De donkere is na 5 min stationair.
Ja een mooi voor het gewone volk,maar zo kan le alleen maar het algemene beeld beoordelen.Niet volgens de werkplaatsboek van de z650.
Kijk ook hier: Hoe controleer je de staat van je bougies? - Aboutvolkswagen.com
Je komt er maar op 1 andere manier achter of de motor goed staat afgesteld en dat is hem op een testbank zetten.Misschien een idee als je er bijna bent met tunen. Kost anders te veel bougies.
Ben nu van standaard sproeier diameter van 102 naar 115 gegaan, met de naald in de hoogste stand, en nog steeds spierwit.
Wil heb eigenlijk een keer te rijk afgesteld hebben zodat ik weet waar tussen de goede maat moet liggen.
Weet eigenlijk niet of de moderne brandstof (e5, 98) een andere kleuring geeft aan de bougies. (bougie zou ook te koud kunnen zijn )
Maar aan de acceleratie te merken is hij nog iets te arm.