z750 2007 kromme schakelvork?

Een bedrijf die zo reageert zou ik sws voorbij lopen.. Wellicht naar een andere, goed aangeschreven zaak (kawasaki dealer?) gaan voor advies?
 
De reactie van Motoport (eerste reactie was "nieuw blok of motor verkopen" ) vind ik wel wat kort door de bocht. Los van de ethische kant van deze 'oplossing' hoor ik hier absoluut geen liefhebber van motoren spreken .... ik heb geen concrete tips, maar ik denk dat er best mensen zijn die je beter kunnen helpen dan die Motoport.
 
Dank voor de snelle reactie! Wil inderdaad nog even wat andere adresjes afgaan. Tips of goede ervaringen neem ik uiteraard bijzonder serieus.

Ben nog een groentje in de motorwereld dus de durf om te blijven rijden samen met het plezier van het rijden is na deze reactie van Motoport helaas bijzonder afgenomen.
 
Ik vind dat de reactie van MP misschien wat kort door de bocht. De monteur kan echter wel gelijk hebben, zo onredelijk is zijn (eerste) conclusie niet.
En om er zeker van te zijn wat de oorzaak is, zou misschien het blok wel moeten worden opengemaakt. Wil je dat dan? En de kosten daarvoor aanvaarden, zonder een zekerheid dat dit de goede weg is?

Tijd voor een second-opinion wat mij betreft.
 
Die kromme schakelvork zou heel goed kunnen naar aanleiding van je verhaal, en dan is het verwisselen van je blok de goedkoopste optie.

Ik heb zelf dit jaar ook mijn bak naar de klote gereden en onderdelen waren ruim €1000,-- en dan moet het er nog in!

Ik heb een donorblok gekocht voor €250,-- alles overgezet van mijn eigen blok wat er ontbrak of wat ik zelf geupgrade had, blok uitgewisseld en hij gaat weer als de brandweer.

Is echt de goedkoopste optie.

Mijne komt van boonstra parts, daar worden ze getest en krijg je een maand garantie.

Ze hebben er 4 op de site staan voor jouw bike allemaal rond de 300 euro.

Moet je hem wel zelf verwisselen maar als je beetje handig bent en een beetje gereedschap en een wph hebt moet dit geen probleem zijn.

Ik heb het in m'n achtertuin gedaan met een krik en af en toe een handje van m'n vrouw.
 
Heren, laat ik vooropstellen dat ik het bijzonder waardeer dat er zo snel reacties komen op mijn vraag. Leuk om te zien dat het zo'n actief forum is.

Wat betreft de eerste reactie/conclusie van de monteur, hier zou ik als leek volledig in mee kunnen gaan. Vandaar dat ik benieuwd ben naar jullie bedenkingen.

Het reviseren van de versnellingsbak zou uiteindelijk duurder zijn dan het vervangen van het complete blok door een tweedehandsblok. Dit omdat bij het reviseren ook de tandwielen/pakkingen vervangen moeten worden plus de tijd die deze operatie in beslag neemt (heb ik mij uiteraard door dezelfde heren laten vertellen).

Vandaar vanuit het advies om een nieuw blok te zoeken.
 
En motoport is gewoon een knaken tent.

Maar wat je zegt dat je plezier drastisch is afgenomen voor het motorrijden door die opmerking van die monteur is natuurlijk wel een beetje een raar verhaal.
 
Prima dat een bedrijf je adviseert om een andere motor in te (laten) bouwen, maar het is natuurlijk de manier waarop het gezegd word.

Een fatsoenlijk bedrijf legt even uit hoe en wat. Die maakt een indicatie voor reparatie, en een indicatie voor vervanging van de motor, en kan daarnaast een advies geven.
 
En motoport is gewoon een knaken tent.

Maar wat je zegt dat je plezier drastisch is afgenomen voor het motorrijden door die opmerking van die monteur is natuurlijk wel een beetje een raar verhaal.
De stelling dat een motorketen (MP in dit geval) een knakentent is zou je mening kunnen zijn. Als je het als een feit presenteert moet je het minstens goed onderbouwen. Anders blijft het jouw mening, en die is dan per definitie niet altijd voor een ander (ook) van toepassing.
 
Die kromme schakelvork zou heel goed kunnen naar aanleiding van je verhaal, en dan is het verwisselen van je blok de goedkoopste optie.

Ik heb zelf dit jaar ook mijn bak naar de klote gereden en onderdelen waren ruim €1000,-- en dan moet het er nog in!

Ik heb een donorblok gekocht voor €250,-- alles overgezet van mijn eigen blok wat er ontbrak of wat ik zelf geupgrade had, blok uitgewisseld en hij gaat weer als de brandweer.

Is echt de goedkoopste optie.

Mijne komt van boonstra parts, daar worden ze getest en krijg je een maand garantie.

Ze hebben er 4 op de site staan voor jouw bike allemaal rond de 300 euro.

Moet je hem wel zelf verwisselen maar als je beetje handig bent en een beetje gereedschap en een wph hebt moet dit geen probleem zijn.

Ik heb het in m'n achtertuin gedaan met een krik en af en toe een handje van m'n vrouw.
Dank voor de uitgebreide reactie, dit is ook zeker het overwegen waard! Uiteindelijk leer je er natuurlijk ook een hoop van.

Ben ook zeker niet te beroerd om vieze handen te krijgen maar daar moet ik me dan toch even goed in verdiepen.
 
Prima dat een bedrijf je adviseert om een andere motor in te (laten) bouwen, maar het is natuurlijk de manier waarop het gezegd word.

Een fatsoenlijk bedrijf legt even uit hoe en wat. Die maakt een indicatie voor reparatie, en een indicatie voor vervanging van de motor, en kan daarnaast een advies geven.
Dit is 100% de reden dat ik opzoek ben naar een alternatief. Als het blok inderdaad vervangen moet worden is het niet anders. Maar iets meer tekst en uitleg had wel op zijn plaats geweest lijkt me. Het is tenslotte een hoop geld om ineens akkoord op te geven.
 
@ex-motorloos Alles wat ik op dit forum plaats is vanuit mijn eigen mening en ervaringen.

Wat men hiermee doet is aan hen.

De opmerking van die monteur zegt genoeg en onderbouwt dan ook mijn mening, het internet staat vol met klachten over die toko dus ik ben niet de enige die er zo over denkt.

Je kan ook flauwe opmerkingen plaatsen onder serieuze reacties, daar kom je natuurlijk wel een stuk verder mee 🤦‍♂️
 
En motoport is gewoon een knaken tent.

Maar wat je zegt dat je plezier drastisch is afgenomen voor het motorrijden door die opmerking van die monteur is natuurlijk wel een beetje een raar verhaal.
Misschien dat het inderdaad iets dramatischer overkomt dan ik bedoelde. Maar waar ik voorheen zelfverzekerd op de motor zat en genoot van het rijden (ja het is pas een paar maandjes) ben ik nu vooral bezig met het ontlopen van de 5e versnelling.
 
Dank voor de uitgebreide reactie, dit is ook zeker het overwegen waard! Uiteindelijk leer je er natuurlijk ook een hoop van.

Ben ook zeker niet te beroerd om vieze handen te krijgen maar daar moet ik me dan toch even goed in verdiepen.

Zou een wph aanschaffen daar staat in beschreven hoe je het blok demonteert en weer monteert.

Als je naar aanleiding daarvan het niet ziet zitten dan moet je er niet aan beginnen.

Simpel zat.
 
Ja en toch heb je ook mazzel, je 5e versnelling is toch iets beter om over te slaan dan je 2e.

In principe kan je gewoon van 4 direct naar 6 gaan, en is hier eigenlijk wel goed mee te rijden. Hetis niet wenselijk maar toch...

Maar uit je verhaal maak ik op dat je nog niet zo lang motor rijdt dus ik kan me voorstellen dat dit wel vervelend voor je is.

Wat je ook besluit te doen, in ieder geval succes ermee en laat ons het even weten.
 
Ja en toch heb je ook mazzel, je 5e versnelling is toch iets beter om over te slaan dan je 2e.

In principe kan je gewoon van 4 direct naar 6 gaan, en is hier eigenlijk wel goed mee te rijden. Hetis niet wenselijk maar toch...

Maar uit je verhaal maak ik op dat je nog niet zo lang motor rijdt dus ik kan me voorstellen dat dit wel vervelend voor je is.

Wat je ook besluit te doen, in ieder geval succes ermee en laat ons het even weten.
Nogmaals dank voor je advies! Stiekem toch ook wel leuk om zo'n blok uit elkaar te trekken al had dit wat mij betreft nog wel even op zich mogen laten wachten.

Klopt helemaal, het is mn eerste motor (nog geen half jaar geleden gekocht). Rijd dus nog alsof mn zijwielen er net af zijn... Met dit geintje is het misschien geen gek idee om ze er weer terug op te zetten...
 
Zou een wph aanschaffen daar staat in beschreven hoe je het blok demonteert en weer monteert.

Als je naar aanleiding daarvan het niet ziet zitten dan moet je er niet aan beginnen.

Simpel zat.
Dit wilde ik inderdaad ook voorstellen. Zoek er een mooi (Haynes) werkplaatshandboek bij en ga eens inlezen hoe of wat. Als je het niet aandurft dan kan je rustig op zoek naar een mooi adres. Er zijn genoeg mensen hier op het forum die je vast willen helpen.
 
Zou zelf dat blok uit elkaar trekken,met een wph moet dat te doen zijn,en is de schade zo groot dat de kosten alsnog te hoog worden
kan je altijd nog voor een ander blok kijken.Maar ja je moet er wel de ruimte,tijd en gereedschap voor hebben.
 
Nogmaals dank mannen, dit is zeker de moeite waard om in te verdiepen!

Wil nogmaals benadrukken dat ik het toch wel bijzonder vind dat er zoveel welwillende forum-leden zijn die (ook via privéberichten) klaar staan om te helpen bij dit probleem. Uiteraard tegen een passende vergoeding maar toch attent dat dit aanbod zo massaal is!
 
Overigens staat/stond er volgend weekend een kleine tour op de planning. Verwacht niet dat er voor die tijd een ander blok onder zit. Hoogste waarschijnlijk vragen naar de bekende weg maar het is natuurlijk verstandiger om deze aan mij voorbij te laten gaan? Of is hier nog wel even mee te rijden zolang de motor niet vol belast wordt?
 
Zoals gesteld: ik zou gewoon die toer gaan rijden met het idee de 5e over te slaan. Jouw motor haalt gemakkelijk 170 in zijn 4 en tegen die tijd kun je gerust meteen door naar 6. :+
Ooit had ik een Zephyr 750, waarmee ik soms bewust de 2 en 4 oversloeg omdat dat gewoon beter reed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan