JustCage87
Rookie
- 13 sep 2019
- 13
- 3
Topic mag verwijderd worden.
Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
De stelling dat een motorketen (MP in dit geval) een knakentent is zou je mening kunnen zijn. Als je het als een feit presenteert moet je het minstens goed onderbouwen. Anders blijft het jouw mening, en die is dan per definitie niet altijd voor een ander (ook) van toepassing.En motoport is gewoon een knaken tent.
Maar wat je zegt dat je plezier drastisch is afgenomen voor het motorrijden door die opmerking van die monteur is natuurlijk wel een beetje een raar verhaal.
Dank voor de uitgebreide reactie, dit is ook zeker het overwegen waard! Uiteindelijk leer je er natuurlijk ook een hoop van.Die kromme schakelvork zou heel goed kunnen naar aanleiding van je verhaal, en dan is het verwisselen van je blok de goedkoopste optie.
Ik heb zelf dit jaar ook mijn bak naar de klote gereden en onderdelen waren ruim €1000,-- en dan moet het er nog in!
Ik heb een donorblok gekocht voor €250,-- alles overgezet van mijn eigen blok wat er ontbrak of wat ik zelf geupgrade had, blok uitgewisseld en hij gaat weer als de brandweer.
Is echt de goedkoopste optie.
Mijne komt van boonstra parts, daar worden ze getest en krijg je een maand garantie.
Ze hebben er 4 op de site staan voor jouw bike allemaal rond de 300 euro.
Moet je hem wel zelf verwisselen maar als je beetje handig bent en een beetje gereedschap en een wph hebt moet dit geen probleem zijn.
Ik heb het in m'n achtertuin gedaan met een krik en af en toe een handje van m'n vrouw.
Dit is 100% de reden dat ik opzoek ben naar een alternatief. Als het blok inderdaad vervangen moet worden is het niet anders. Maar iets meer tekst en uitleg had wel op zijn plaats geweest lijkt me. Het is tenslotte een hoop geld om ineens akkoord op te geven.Prima dat een bedrijf je adviseert om een andere motor in te (laten) bouwen, maar het is natuurlijk de manier waarop het gezegd word.
Een fatsoenlijk bedrijf legt even uit hoe en wat. Die maakt een indicatie voor reparatie, en een indicatie voor vervanging van de motor, en kan daarnaast een advies geven.
Misschien dat het inderdaad iets dramatischer overkomt dan ik bedoelde. Maar waar ik voorheen zelfverzekerd op de motor zat en genoot van het rijden (ja het is pas een paar maandjes) ben ik nu vooral bezig met het ontlopen van de 5e versnelling.En motoport is gewoon een knaken tent.
Maar wat je zegt dat je plezier drastisch is afgenomen voor het motorrijden door die opmerking van die monteur is natuurlijk wel een beetje een raar verhaal.
Dank voor de uitgebreide reactie, dit is ook zeker het overwegen waard! Uiteindelijk leer je er natuurlijk ook een hoop van.
Ben ook zeker niet te beroerd om vieze handen te krijgen maar daar moet ik me dan toch even goed in verdiepen.
Nogmaals dank voor je advies! Stiekem toch ook wel leuk om zo'n blok uit elkaar te trekken al had dit wat mij betreft nog wel even op zich mogen laten wachten.Ja en toch heb je ook mazzel, je 5e versnelling is toch iets beter om over te slaan dan je 2e.
In principe kan je gewoon van 4 direct naar 6 gaan, en is hier eigenlijk wel goed mee te rijden. Hetis niet wenselijk maar toch...
Maar uit je verhaal maak ik op dat je nog niet zo lang motor rijdt dus ik kan me voorstellen dat dit wel vervelend voor je is.
Wat je ook besluit te doen, in ieder geval succes ermee en laat ons het even weten.
Dit wilde ik inderdaad ook voorstellen. Zoek er een mooi (Haynes) werkplaatshandboek bij en ga eens inlezen hoe of wat. Als je het niet aandurft dan kan je rustig op zoek naar een mooi adres. Er zijn genoeg mensen hier op het forum die je vast willen helpen.Zou een wph aanschaffen daar staat in beschreven hoe je het blok demonteert en weer monteert.
Als je naar aanleiding daarvan het niet ziet zitten dan moet je er niet aan beginnen.
Simpel zat.